Friday, October 19, 2012

30 de zile fara Facebook

Citeam de curand undeva ca fluxul creativitatii nu poate fi secat, cu cat iei mai mult din el cu atat el creste. Nici bine nu m-am pus pe scris pe blog ca deja numeroase alte idei mi se perinda prin minte.




Dar sa ma axez pe una singura. Sunt multe lucruri pe care mi-as dori sa le fac. Despre unele nu stiu daca sunt in stare sa le fac, daca imi sunt folositoare, sau daca nu cumva pe parcurs am sa-mi dau seama ca nu mi se potrivesc, nu-mi mai plac, sau nu era ce cautam. Sunt si unele aspecte din viata mea pe care mi-e frica sa le confrunt. Imi doresc de mult timp sa reduc internetul la ceea ce este de fapt - o unealta. Imi doresc sa mananc mai sanatos dar nu stiu daca am sa pot face toata viata asta. Mi-as dori sa fiu mai activa si sa ma pot baza mai mult pe corpul meu (experienta gradinaritului de anul acesta mi-a dovedit ca nu am pic de rezistenta fizica), dar stiu ca pentru a capata o buna anduranta fizica e nevoie de timp si dedicare (nu sunt adepta "merg X luni la sala" si apoi nu mai fac nimic). Alaltaieri seara, din link in link am ajuns pe o pagina unde scria sa incerci ceva ce ti-ai dori sa faci sau ceva ce ti-e teama sa faci doar pentru o perioada de timp, mai exact pentru 30 de zile. 30 de zile, atat. 30 de zile imi par si mie rezonabile. In 30 de zile se presupune ca s-ar forma noi retele neuronale prin care un vechi obicei este inlocuit cu unul nou. De fapt sunt cateva articole foarte bune despre aceasta idee pe care am sa le traduc aici in curand.

Pentru ca momentan sunt in cautarea unui loc de munca si am enorm de mult timp liber la dispozitie, petrec destul de mult timp in fata calculatorului. Internetul are partile lui bune, dar personal simt cum prin folosirea lui imi scapa printre degete lucruri cu adevarat importante, lucruri care m-ar ajuta in mod concret sa am stilul de viata pe care mi-l doresc. Evident ca am si cont de Facebook, de mai bine de doi ani. Am avut perioade cand am intrat mai rar, cand nu prea am avut activitate acolo, dar am avut si perioade in care am postat  des diferite poze, articole, etc. sau am interactionat cu alte persoane. In ultima vreme insa ma simt prea prinsa acolo. Prea des verific ce s-a mai postat, cine m-a mai contactat, ce like am mai primit, etc. Pana de curand as fi zis ca asta e, ca e o dependenta, ca nu ma pot rupe si cu asta basta. Dar refuz sa mai cred asa ceva. Cum spune romanul - orice invat are si dezvat, deci cred ca imi pot muta atentia de pe activitatea aceasta lipsita de vreun folos concret (da, am cativa prieteni buni acolo, dar atata timp cat nu facem ceva si in plan real cu aceasta prietenie, nu prea are sens pentru mine) pe ceea ce vreau sa fac cu adevarat.

Asa ca vreau sa aplic metoda celor 30 de zile pentru inceput acestei obsinuinte (rele). 30 de zile voi fi pur si simplu deconectata de pe Facebook (nu l-am dezactivat, deci inca exist conform vietii FB:). Poate (nu) am sa-mi sterg contul, poate ca-mi voi relua obiceiul la sfarsitul acestor 30 de zile, poate am sa ma reintorc acolo si am sa reusesc sa intru mai rar, sau foarte putin in fiecare zi, sau poate nu. Inca nu stiu. Cei cu care interactionez pe Facebook (rudele in special) sunt cele cu care interactionez si in viata reala. Fostii colegi si fostii prieteni pe care i-am avut candva si cu care acum tin legatura pe FB sunt si raman fosti prieteni, fosti colegi si prieteni de Facebook. Tot experienta imi spune ca daca in acesti doi ani nu s-a reluat vreo legatura, nu se va relua nici in viitor. Si nu, pe aceasta platforma nu am cunoscut pe nimeni nou cu care sa formez o relatie de prietenie sau de iubire.

O sa fie fantastic de greu, am mai incercat sa ma rup si nu am reusit, dar nu am fost la fel de hotarata pana acum. Deci 30 de zile fara Facebook este prima mea provocare 30 de zile. Sunt curioasa la ce concluzii voi ajunge si cum se va manifesta sevrajul.

Ce am de gand sa fac cand "pofta de Facebook" va atinge cote alarmante:
  •  as putea sa vizionez un film, am o lista serioasa de filme bune care sunt in asteptare
  •  as putea face conspect dintr-un capitol al unei carti care sta si ea la rand sa fie citita de mult timp
  •  as putea schita niste tipare pentru viitoare obiecte hand-made
  •  as putea face o lista cu ce am de rezolvat pentru saptamana ce urmeaza
  •  as vrea sa invat cum se face sapunul natural
  •  as vrea/putea sa fac un plan pentru ce vreau sa plantez la anul in gradina
  •  as scrie o scrisoare
  •  as trimite o carte postala
  •  pot sa "curat" inboxul de la mail
Uh, multe lucruri de rezolvat!

3 comments:

  1. Buna Irina, ia uite ce lucruri importante doresti sa realizezi....
    Sa stii ca nu e greu deloc. Iti vorbesc din experienta proprie. In primul rand am renuntat si esa mai postez....m-am obisnuit deja :))))
    Si cel mai mult doresc sa-ti multumesc pentru carte :)))) a ajuns la mama acasa deci e in maini bune. La vara o sa o citesc cu siguranta.Iti multumesc din suflet!!!!!!!!!!!
    Spor in propunerile tale!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. De pe crestin-ortodox, mi s-a parut foarte potrivit cu ultimele doua postari :"In viata risipim ani, iar la moarte cersim clipe - Nicolae Iorga"

      (nu stiu de ce nu pot posta coment decat ca un "reply")

      Delete
    2. Alina, nu stiu ce e cu comentariile, o sa verific zilele astea ce e cu ele si de ce apar ca optiune de "reply". Referitor la citat, e frumos, dar idei de acest gen (abstracte) nu ma motiveaza cu nimic, ca sa nu zic mai multe :).

      Corina, ma bucur ca a ajuns cartea! Da, vad ca se poate si nu e asa de greu pe cat credeam. Sa vedem ce urmeaza.

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...