Monday, November 19, 2012

Cateva ganduri...

Ok, cine citeste aici o sa creada ca am facut o fixatie cu Facebook-ul asta, dar nu e asa. Ieri am avut ocazia sa cunosc in persoana o prietena de pe  FB. Intalnirea aceasta m-a umplut de bucurie si parca aveam nevoie de ceva sa spele toata dezamagirea pe care am acumulat-o prin experientele mai putin placute in lumea aceasta a internetului si indeosebi a Facebook-ului.

M-am bucurat sa vad ca acest dar al prieteniei nu poate fi pervertit de nimic, ca el isi poate pastra autenticitatea indiferent de calea prin care se transmite. Un om sincer va fi sincer pana la capat, desi uneori suntem pacaliti tare usor de vorbe mestesugit alese care ti se desfasoara sub privire sub forma literelor, a cuvintelor.

Deci, da. Internetul ne poate imbogati chiar si... sufleteste, intr-un mod real, concret. Si da, parerea pe care mi-am facut-o, cum ca prin profilul unei persoane de pe FB ii poti creiona cat de cat personalitatea, este adevarata. De ce zic ca e adevarata? Pentru ca la un moment dat m-am intrebat daca nu ma pacalesc cu acest gand, plus ca mi s-a spus chiar direct ca fac o mare prostie lasandu-ma ghidata de ce vor ceilalti sa arate despre ei insisi. E adevarat si acest lucru, dar cel putin in relatia aceasta de prietenie care s-a concretizat si in viata reala vad ca nu m-am inselat. Asa cum tot ce postez eu pe pagina mea nu sunt inchipuiri si nu o fac din dorinta de a parea mai interesanta, ci efectiv impartasesc ceea ce imi place deja, mi-a placut, sau e recent descoperit , la fel vad ca fac si alti oameni care sunt sinceri cu ei insisi intai, apoi sunt sinceri si cu restul lumii.

Concluzia e ca voi mai pastra aceasta pagina, cu toate riscurile ei, dar si cu binevenite pauze!

Cateva ganduri despre internet si Facebook dintr-o conferinta a dl. biofizician Virgiliu Gheorghe:

"In orice comunicare interpersonala noi comunicam 7% pe baza cuvintelor, 38% pe baza tonalitatii si 55% pe baza limbajului trupului. Ganditi-va ca atunci cand noi suntem pe internet noi nu comunicam decat cu cei 7%. Aceasta este o comunicare incompleta si frustranta pentru creier si fiinta umana, si atuncea omul are tendinta sa completeze ceilalti 93% din imaginatie. Si aici este problema caci cunoasterea si comunicarea devine una imaginativa si nu se bazeaza pe realitatea celui din fata taSi daca astazi facem asa, maine la fel, la un moment dat nu mai stim sa comunicam inter-personal si intram foarte mult in imaginatie. "

2 comments:

  1. Ca orice alt lucru folositor internetul este bun daca se stie sa fie folosit inspre lucrurile cu adevarat ziditoare.Conferinta despre care ai amintit este una exceptionala!
    Descurajatoare pe o parte dupa cum arata statisticile, insa Dumnezeu e Mare si Mult-Milostiv....
    O zi minunata iti urez draga Irina!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Multumesc frumos, Corina! Sa avem nadejde! Si eu am fost pusa pe ganduri dupa ce am ascultat conferinta, dar mi-am zis ca Dumnezeu ne ajuta in toate si in cele mici si in cele mari ale vietii noastre.

    Cu drag, Irina

    ReplyDelete