Thursday, January 10, 2013

De unde sa incep?

Articolul de mai jos este tradus din limba engleza. Sursa nu o mai stiu, fiind un articol pe care mi-l notasem intr-o agenda in care am adunat mai multe idei privind organizarea timpului.



De unde sa incep?

De la a fi mai in forma, a fi mai productiv, a te trezi mai devreme dimineata, a invata noi limbi straine, etc. sunt atatea lucruri de facut incat oamenii devin confuzi, coplesiti, pana intr-acolo incat nu mai stiu de unde sa inceapa.

Solutia? Incepe cu ceva, un singur lucru, alege ceva distractiv si placut, un SINGUR LUCRU. Nu conteaza ce alegi, deoarece, pana la urma, vei rezolva tot. Ceea ce conteaza e cat de dificila e optiunea, daca e prea greu de realizat poti esua si te poti descuraja, sau iti poti pierde increderea. Daca e placut, distractiv e mai probabil ca vei reusi si vei trece mai departe la o noua provocare.

Sugestii:

1. O practica a concentrarii: fa-ti un ritual de a bea ceaiul intr-o stare de concentrare deplina asupra a ceea ce faci, sau  ia o masa pe zi in care esti complet atent la ceea ce mananci. Aceste practici nu numai ca sunt placute si relaxante, dar pot pune baza pentru viitoare schimbari. La baza stau exercitii care te vor ajuta sa fii prezent si in alte transformari.

2. Simplifica: practica simplificarii, cum ar fi sa-ti simplifici programul sau spatiul, sunt modalitati spre a-ti crea spatiu pentru alte activitati. Un spatiu gol e mai bun pentru a face exercitii, a citi, a scrie. A-ti simplifica orarul prin a elimina sau simplifica ceva din el e o buna ocazie spre a crea spatiu pentru schimbarea altor obiceiuri.

3. Distreaza-te facand miscare: a face miscare te ajuta sa-ti limpezesti mintea, sa oferi spatiu unor noi idei, sau poti socializa facand exercitii cu un prieten. Daca nu te atrage sportul trebuie doar sa gasesti partenerul potrivit, echipa potrivita, sau sportul potrivit. Miscarea este un ritual bun cu care sa incepi deoarce iti face ziua mai buna, te ajuta sa fii mai concentrat si iti da increderea necesara pentru a aborda alte obiceiuri/ritualuri.

4. Un mic ritual privind hrana: mai usor, mai sanatos, mai fericit. Un mic ritual privind hrana poate fi sa mananci fructe sau nuci in loc de chipsuri, sa bei apa sau ceai in loc de suc, sau sa mananci legume in loc de ceva prajit la cina. Bucura-te de gustul curat, usor si de lipsa ingreunarii sau balonarii de dupa cina. Nu trebuie sa modifici intreaga dieta, dar o simpla schimbare e un start bun.

No comments:

Post a Comment