Thursday, January 3, 2013

Teluri 2013

Sunt un om al listelor. Idealul meu ar fi sa am suficienta ambitie si determinare incat sa duc la bun sfarsit tot ce-mi propun si-mi trec pe lista de "to-do". DAR, in clipa de fata, sunt un novice la acest capitol. Fac liste peste liste, dar duc la bun sfarsit cateva idei de pe lista, ceea ce este, totusi, o realizare pentru mine.


La cumpana dintre ani, inca de acum mult timp, obisnuiesc sa schitez timid ce mi-as dori pentru noul an. Poate gandurile mele nu au fost intotdeauna realiste, poate nu am avut suficienta determinare sa le duc la indeplinire, cert e ca am ramas cu senzatia ca ceea ce iti propui pentru noul an in noaptea dintre ani se intampla rar spre deloc.

Nu stiu de ce, dar acum simt ca va fi altfel. M-am schimbat si-mi este clar acest lucru, sunt o idee mai determinata si am ajuns la concluzia ca o viata in care reusesti sa faci ceea ce-ti propui nu e o viata in care traiesti la voia intamplarii, ci cu un plan, cu un gand, cu o idee, cu o sistematizare a faptelor. Din cauza asta mi-am facut o lista cu ce sper sa realizez in 2013. Asa ca:

 - vreau sa pictez 20 de icoane pe sticla, 20 de icoane pe lemn si 20 de tablouri rezonabile, care sa poata fi inramate (pentru cei care ati citit imediat ce a fost publicat articolul stiti ca a fost un numar de 50 din fiecare, dar am decis ca un numar mai aproape de realitate si realizabil m-ar ajuta mai mult) - stiu ca planul acesta poate parea un pic exagerat, pe alocuri imi pare si mie, mai ales ca o iau de undeva de aproape de zero. Nu am pictat pana acum decat vreo 5 icoane pe sticla si 2 icoane pe lemn, tablouri ceva mai multe. Mi-am ridicat acest standard din mai multe motive, cum ar fi:


  • experienta se capata doar prin munca, prin studiu, nu prin teorie,
  • desi e un numar mare de lucrari, daca ajung macar la  jumatate cu ceea ce mi-am propus, tot ar fi o realizare enorma,
  • sa duc la bun sfarsit acest prim punct de pe lista mea de dorinta ar insemna sa-mi implinesc un vis la care tanjesc de ani de zile, ceva de care n-am indraznit sa ma apropii decat timid pana acum, fiind oprita de numeroase bariere interioare si exterioare
  • cred ca pot face asa ceva, de fiecare data cand am mai pus mana si am mai lucrat mi-am dat seama ca nu-s chiar tufa de Venetia asa cum ma vad eu :)


- sa fotografiez si sa adun un numar de 50 de fotografii bune - punctul acesta e iar pe lista mea de dorinte inca din 2008 cand am primit cadou un aparat foto profesionist pe care l-am exploatat mult prea putin si cu care se pot face lucruri minunate, plus de asta fotografia ma pasioneaza intr-o oarecare masura. Ah, sa nu uit ca am si un aparat foto pe film :).

sa petrec mai mult timp cu A. si A. - aceste doua minunate fiinte sunt fratii mei, adevarate binecuvantari de la Dumnezeu cu care as vrea sa fac mai multe decat ceea ce fac deja, sa ne jucam, sa ne uitam la desene impreuna, sa facem activitati educative, sa desenam, etc..

sa ma plimb pe jos mai des - imi doresc mult sa ma plimb si in alte zone ale orasului, sa vizitez mai multe parcuri si sa-mi iau portia de aer curat plimbandu-ma.

sa merg mai des pe malul marii - lucru perfect realizabil in curand, deoarece am sa ma mut mai aproape de mare :)

- sa ma plimb cu bicicleta - desi e greu in Romania sa faci acest lucru, cred ca nu e si imposibil. Parca ma vad luptandu-ma cu haitele de caini si facand slalom printre masini si oameni :)).

sa citesc mai mult - aici mai degraba am in plan sa citesc muntii de carti cu care m-am inconjurat, ca de fel obisnuiesc sa citesc aproape zilnic cate ceva. Am sa fac o postare separata despre acest subiect in curand.

- sa reusesc pana la sfarsitul anului sa am un venit constant, inca nu stiu sursa acestui venit, dar ma voi dumiri pe parcurs. Dorinta aceasta este legata mai degraba de speranta sa pot face ceva de acasa, sa pot fi alaturi de familie cat mai mult, sa imi pot organiza timpul si orele de lucru asa cum imi doresc eu. Stiu ca e greu in societatea de azi asa ceva, dar stiu persoane care au reusit acest lucru si sper sa ma numar si eu printre ei. Daca nu... o sa-mi iau un job la stat sau la privat si o sa lucrez la visul altcuiva, cum imi spunea o prietena.

- sa dau examenul de titularizare - acest punct este unul sensibil pentru mine. Imi doresc de doi ani sa dau acest examen, dar nu l-am dat pentru ca nu eram pregatita. Inca nu stiu sigur daca voi intra in invatamant, mai mult pentru minusurile evidente din exterior, plus cele cateva din interior pe care le stiu de la fosti colegi de facultate care au renuntat la predat din cauza numeroaselor probleme. Plus de asta nu stiu nici daca sunt capabila dpdv psihic sa fac fata atator copii, galagiei, harmalaiei si dezinteresul absolut fata de materia ingrata pe care ar trebui sa o predau (educatie artistica-plastica). Dar macar sa stiu ca am dat acest examen, apoi vad ce se randuieste sa fac.

sa fac un manual :) - inca nu as vrea sa scriu ce tema are, pentru ca e un proiect atat de indraznet incat ma copleseste. Cu siguranta voi scrie despre ce e vorba daca si cand il voi lua in serios si cu angajament total.

sa scriu si ilustrez o carte pentru copii - asta e o dorinta care mi-a aparut spontan in minte acum ceva timp, poate chiar acum un an. Stiu deja si tema, nu stiu cum se face asa ceva, dar...

- sa organizez un grup de activitati educative si artistice cu copiii din parohie :).

sa traduc cartile pe care le am de tradus,

- sa gatesc - obisnuiesc sa gatesc orice, nu foarte des insa. Cu acest punct pe lista mea de dorinte as vrea mai degraba sa strang o lista de retete care mi-au reusit si pe care as vrea sa le mai fac.

- sa am o prezenta constanta si calitativa aici pe blog - pentru asta ma va ajuta planificarea, idei deja am pentru viitoare postari.

- sa petrec mai putin timp online - aplicand sfaturile de aici cred ca va fi posibil fara vreo masura prea drastica (nu, nu mai sterg contul de FB :)). Plus ca o idee care mi-a venit la un moment dat e ca daca vrei sa ai un continut calitativ pe un blog, e nevoie de activitati si experiente in afara internetului.

sa vizitez acest an Iasi-ul, Balcic-ul, sa merg cu trenul la Tulcea si sa ajung mai des prin Bucuresti.

- sa continui cu lucrul de mana, sa creez, sa fac diferite obiecte noi, sa nu ma opresc doar la ceea ce am realizat deja.

Cam aceasta este lista mea. E lunga, e indrazneata, dar e si plina de speranta si incredere. Mai sunt cateva lucruri relativ minore pe care nu le-am mentionat cum ar fi clasicul "vreau sa slabesc" :P, care nu putea sa lipseasca de pe o lista cu dorinte respectabila :)).

Voi aveti vreo dorinta mai speciala pentru anul 2013?

7 comments:

  1. intradevar, o lista indrazneata, dar nu imposibila :0.
    Urmatorul pas este sa imparti totul in sarcini mai mici - lunare, saptamanale, zilnice. De ex. , 50 icoane pe an inseamna o medie de 4 icoane pe luna, adica 1 icoana pe saptamana. Pentru a realiza o icona pe saptamana trebuie sa pictezi x ore pe zi (tu stii cate, ca nu ma pricep), 6 zile pe saptamana(daca nu lucrezi duminica).Cred ca e putin cam irealist scopul, avand in vedere ca ar fi 2 icoane si un tablou pe saptamana, presupun ca asta inseamna multe ore de pictat zilnic, si in principiu n-o sa pictezi zilnic, ca intervin diverse situatii de viata.
    De ex., daca inveti pt titularizare, o sa iti ia timp, ca e multa materie, plus pregatirea inspectiei la clasa, si n-o sa ai timp de altceva.
    Cartea pe care am recomandat-o pe blog descrie in amanunt cum sa iti planifici un obiectiv, astfel incat sa-l si atingi, poate ti-ar fi de folos.

    ReplyDelete
  2. Irina, multumesc mult pentru sfaturi! Ma bucur ca am facut publica lista asta, e bine sa primesti si o alta parere cand iei o decizie. Am facut si eu un calcul si rezultatul este complet nerealist (gen la 2 zile sa am gata cate o lucrare din fiecare :)). Am scris si in postare ca stiu sigur ca nu voi ajunge la 50 din fiecare si daca voi face pe sfert tot e suficient. Dar cred ca un numar mai excat, impartit la zilele de lucru - saptamani, luni, e mai usor de urmarit si de transformat in actiuni. Un obiectiv vag cred ca are rezultate la fel de vagi.

    Am gasit cartea pe scribd, o sa ma apuc in curand de ea. Multumesc!

    ReplyDelete
  3. Am citit ieri articolul si mi-am spus ca mai bine nu comentez, sa nu te tulbur de la intentiile tale.
    Azi am vazut ca ai mai schimbat putin. ;)) Asa ca indraznesc sa spun ceva ...
    Stii, nu crezi ca mai bine nu te gandesti la un numar fix de icoane pe care sa le faci? Spun asa pentru ca icoana e ceva mai mult decat o pictura, necesita grija mai multa, poate si putina rugaciune sau post, sfiala.
    Cred ca mai bine ar fi sa-ti faci un altfel de plan, de exemplu: "sa pictez la icoane in fiecare saptamana, de obicei vineri de la 8:00 la 11:00" fara sa te straduiesti sa termini cu tot dinadinsul o anumite cantitate fixa ... ca sa iasa ceva de suflet, frumos.
    Acum tu poate ai alte planuri, poate vrei sa le vinzi, nu stiu intentiile tale, ti-am spus doar gandurile mele, cu sinceritate.

    Dorinte am si eu pentru 2013, insa nu sunt asa punctuale. Sunt mult mai putine decat ale tale, dar foarte, foarte, foarte importante pentru mine, pentru viata mea. Nu stiu cum sa procedez in acest moment, deci practic nu am si planuri, dar dorintele le am permanent in gand.


    ReplyDelete
  4. Maria, chiar ma bucur ca mi-ai scris! O alta parere e binevenita mereu, mai ales cand e bine intentionata si e spre incurajare.

    Pana la urma asa am sa si fac, o sa fie un program de lucru de cateva ore pe zi, ce numar de lucrari va fi la sfarsitul anului nu stiu inca. Poate vor fi 5, 10, 15 sau chiar 20 de icoane. Numarul a fost ales mai multe ca sa am un barometru maxim, pentru ca am avut intr-un an un plan asemanator si scrisesem "sper ca anul acesta sa pictez macar o icoana" si cate icoane crezi ca am pictat? Una :).

    Icoanele pe sticla se lucreaza repede, picturile nu au un criteriu de timp/eficienta/stare de spirit, dar la icoanele pe lemn nu mi-as ingadui sa lucrez pe fuga, de dragul rezultatului, pentru ca sunt alte criterii aici, iar tu le-ai punctat foarte bine.

    Eu cred ca e bine daca avem planuri si dorinte indiferent ca sunt scrise, sau doar mentale. Atata vreme cat sunt clare si puternice, ni le dorim mult, ele au puterea lor si Dumnezeu le randuieste spre indeplinire dupa cum ne foloseste.

    Multumesc pentru vizita, te mai astept pe aici!

    ReplyDelete
  5. E si tabloul meu printre cele 20? :p
    Indrazneata lista! Cred totusi ca e bine sa ti le pui in ordinea de prioritati. Te pup, numai bine!

    P.S. Baga fotografie LA GREU, daca vrei sa inveti ceva si inarmeaza te cu rabdare!

    ReplyDelete
  6. Punct ochit , punct lovit! Lista pare destul de lunga, dar cred eu ca te-ai descurcat extrem de bine cu ceea ce ai realizat in 2013! ;)

    ReplyDelete
  7. Ana Maria, a fost foarte lunga, dar m-am apropiat de multe din obiectivele de acolo.

    ReplyDelete