Friday, March 15, 2013

Gradina anul acesta

Nu mi-am facut inca o lista cu ce as vrea sa fac in gradina anul acesta, ma refer la niste idei concrete, realizabile, un plan de bataie, dar am in linii mari niste ganduri.


Sursa foto aici.

Gradinita mea e strajuita pe o latura de gardul casei, care are un fel de baza inalta. Baza aceasta este ca o bordura lata. Pe aceasta bordura voi pune in galeti de plastic si ghivece mai mari cateva plante. Zic ghivece mari, pentru ca anul trecut am experimentat cu ghivece mici si jumatati de bidoane si se usca pamantul de la o zi la alta in ele, plantutele de acolo chiar au murit aproape toate. Vreau sa plantez asa:

-spanac
-salata
-mult ardei iute
-mult busuioc

As vrea sa plantez si rosii, dar trebuie sa ma gandesc ce voi face si daca voi face. Ma gandeam sa fac un strat inalt, lung cat toata gradina si lat cam de un metru, unde voi planta rosiile. Acestea vor fi tot pe latura aceasta cu gradul, sau in fundul gradinii unde stiu sigur ca nu va atenta nimeni.

Ce e mai dificil in gradina mea e faptul ca, paralel cu acel gard de care am mentionat mai sus, sunt plantati copacii din curtea noastra: trei pruni, un mar, un cais, un smochin si un piersic. Doi din cei trei pruni sunt mari cu coroana mare si acopera o mare parte din gradina cu umbra lor. Deci am de jonglat cu multe: cu umbra de la copaci, cu zona strajuita de garduri, cu perspectiva santierului, etc.

Sper ca pe ici, pe colo sa pot presara si cateva seminte de flori. Am un soi de floarea soarelui decorativ primit din America si chiar as vrea sa vad ce iese.

Dintre seminte, pe langa cele din care ma oferisem sa dau, mai am asa:

-ardei iute cherry bomb
-seminte de maracuja :D
-albastrele
-zorele
-ardei iute tabasco (acest dragut si simpatic soi)
-imortele (acestea mai exact)
-floarea soarelui - varietate mica - autum beauty
-fasole diferite soiuri
-marar
-patru soiuri de rosii : rio grande, buzau 47, saint-pierre, tomate marmande
-papadie italiana (eheheheee! :D)

Ca o concluzie la ce am scris mai sus, cred ca pentru ghivece sunt potrivite plantele micute, care nu cresc foarte inalte si care nu cresc mult nici in lateral. Spre exemplu verdeturile (patrunjel, marar, salata, spanacul), ardeiul iute, soiul pitic de fasole, dar si cel catarator, atata vreme cat e pus ghiveciul langa un suport de catarat, busuiocul si alte plante aromatice pot fi plantate in astfel de recipiente. Am vazut pe internet ca le-ar merge bine si morcovilor in ghivece (imaginea de mai jos), deci merita incercat. Ma mai gandesc si la ridichi, telina si sfecla rosie ca ar merge si acestea. Pentru rosii insa, nu stiu daca ar merge in astfel de vase, desi pe un blog pe care il urmaresc eu, am vazut rosii crescute in ghivece intr-o gradina mica de terasa (puteti vedea aici pe blogul Elisei din America).


Sursa foto aici.

Ceea ce imi ramane de facut e sa ma incumet sa ies afara (soarele e zgarcit la Constanta de ceva vreme), sa incep sa spal galetile de lavabil pe care le avem, jardinierele si ghivecele din garaj si magazine, sa le umplu cu pamant si... sa incep gradinaritul :).

Ma intreb daca ma voi plimba in curand printr-o astfel de mini-jungla:


Sursa foto Grow Food, Not Lawns - grup pe Facebook.




No comments:

Post a Comment

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...