Tuesday, March 5, 2013

Martea gradinaritului - Idei, bloguri si cateva ganduri personale

Primvara vad ca isi intra in drepturi cu succes pe la noi asa ca ieri m-am plimbat un pic prin "gradina". Am observat ca a rasarit patrunjelul dar si cate un fir usturoi sau de ceapa ratacite prin pamant din toamna.

Apoi m-am gandit la ceva ce am vrut sa evit pana acum si anume faptul ca anul acesta e posibil sa NU pot gradinari.

In curtea noastra in acest an vor fi niste modificari, deci implicit santier. Daca nu gasim o echipa de incredere care sa termine repede ce au de facut, e posibil sa se intinda santierul cine stie pana cand. Nu sunt sumbra, nu sunt pesimista, dar la capitolul asta am avut parte numai de experiente neplacute pana acum - echipe neserioase, munca de mantuiala, etc. Citeam mai devreme pe blogul Marthei - Casura cu pridvor, despre experienta ei cu santierul si mi-am amintit prin ce am trecut noi in decursul anilor. Din acest motiv nu stiu cum vor evolua lucrurile la vara!

Dar sa revin la ale mele. Deci este posibil sa nu pot lucra in gradina la vara. Asa ca am ca variante sa ma pun sa plantez ceva si la vara sa imi asum riscul sa pierd munca fie din lipsa de acces la gradina, fie din neglijenta muncitorilor care vor arunca molozul si restul materialelor si in zona de gradina, fie nu mai incep nimic anul acesta si evit orice posibila dezamagire viitoare, varianta care imi displace. 

Ieri, tot de pe blogul Marthei am aflat de ideea gradinilor cu straturi inalte. Apoi am descoperit blogul Andreei care locuieste chiar in judetul Constanta si de a carei gradina m-am indragostit. Mi-ar place sa fac si eu asa ceva, desi zona mea de gradina e mica si are o forma neregulata, un fel de triunghi inegal. Am sa ma gandesc si am sa vad ce se poate face insa si aici la mine.

Inca sunt in dilema cu gradina si cu restul, dar pana una alta... imi mai clatesc ochii cu alte idei de gradinarit si va invit si pe voi sa va bucurati privirea cu ele si poate va si inspir un pic.

Gradina cu straturi inalte si o idee de sustinere a plantelor agatatoare:

Idei si variante de sustinere a plantelor agatatoare din crengute de trestie si bete de bambus:


Gradini cu straturi inalte:



Spor la gradinarit!

3 comments:

  1. mai degraba nu pui nimic si astepti sa se termine santierul decat sa-ti para rau de ele.Si eu ma tot fatai cu niste arbusti in portbagaj- ma tem sa-i pun ca sa nu-i strice muncitorii, dar nu stiu cat pot sa-i mai tin.O sa vina si cu fosa septica,adica alte santuri, gropi, etc..Nici rasaduri n-am facut, din acelasi motiv- nu stiu cand o sa le pot pune pe strat

    ReplyDelete
  2. Pai cred ca asa am sa fac, las gradina cum e, poate doar pe langa gard sa pun ceva si in niste galeti salata si alte plante mai mici.

    Am patit ceva in genul anul trecut cand cel care a stropit copacii, pe care ii avem tot in zona aia, mi-a calcat la pamant ardei, rosii si alte plante... Asa ma amarasem!

    ReplyDelete
  3. În situația asta sunt eu cu casa nouă. Totuși, am identificat un loc unde nu mai au treabă muncitorii și unde nu există riscul să se calce plantele. Poate procedați și voi așa, temporar, mutați grădinuțele în spațiile unde nu sunt în pericol. Sau poate îngrădiți cumva arbuștii (Martha) și răzoarele...

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...