Tuesday, April 16, 2013

Cum sa scoti mirosul neplacut din recipientele de plastic

Recent mi-am luat o sticluta de plastic de 1 litru din care sa beau ceaiul. Dar la nici o luna distanta a prins un miros tare neplacut. Am gasit pe internet o metoda prin care putem elimina acest miros neplacut  din recipientele de plastic, pe care am testat-o.

Avem nevoie de:
  • jumatate de pahar de otet alb
  • o lingura de bicarbonat de sodiu
  • doua cani de apa fierbinte (nu clocotita), sau mai multa, cat sa acopere recipientul pe care vrem sa-l curatam.

Se amesteca solutia aceasta bine si se lasa in ea la inmuiat doua zile recipientul pe care vrem sa-l dez-aromatizam.

Sticla mea inainte:

Si dupa doua zile:


Sticla nu mai are nici un miros acum. Deci e o metoda eficienta.


4 comments:

  1. Irinuco, mai bine cauta un recipient dragut (din sticla) - sunt prin Carrefour, Selgros - din care sa-ti fie drag sa bei ceaiul si ... arunca sticla de plastic.

    Cand torni lichide fierbinti in recipiente de plastic se elibereaza in lichid niste substante (bisfenol, ftalati) din plasticul acela care afecteaza sanatatea. Eliberarea substantelor nu inceteaza in momentul in care ai scapat de lichidul fierbinte din recipient, continua si dupa aceea.
    Poti sa citesti aici, de ex: http://www.flux.md/editii/2008142/articole/4163/

    Am citit pe internet, apoi intr-o zi, intr-o discutie, mi-a spus asta si un profesor universitar.

    Nu vreau sa fie mesajul meu unul agasant. Asta e lumea noastra in care traim, cu multe capcane de felul asta. Macar sa ne ferim de ceea ce ne putem feri cu usurinta.

    Desigur ca tu faci cum vrei si cum crezi, eu citindu-ti postarea n-am putut sa trec mai departe fara sa-ti spun.

    ReplyDelete
  2. Foarte bun este zatul de cafea ramas in ibric dupa prepararea cafelei...curata si inlatura foarte bine mirosul de peste pe vase...Incercati !

    ReplyDelete