Saturday, April 6, 2013

Pateu de naut cu susan


Sursa foto Wikipedia.

Azi vreau sa va prezint o reteta de pateu de naut, care mie imi place foarte mult. Acestui pateu i se spune hummus de fapt si tot asa ii spun si eu ca sa-l diferentiez de alte pateuri. Hummus fac de multa vreme, dar recent am descoperit o reteta care se apropie cel mai mult de ceea ce am mancat in Israel in 2010.

Ingredientele necesare: 
  • 250 gr de naut inmuiat in apa, cu putin bicarbonat timp de 12-14 ore, sau o cutie de naut gata fiert
  • 4-5 catei de usturoi
  • 2 linguri ulei de masline
  • zeama de la 1 lamaie
  • 1/2 lingurita chimen
  • 3 lingurite pasta de susan (tahina) sau putem pune seminte de susan 4-5 lingurite (secretul care da gustul specific, usor amarui hummusului)
  • 1 lingurita de busuioc uscat
  • sare
Eu am testat si cu naut fiert in casa, dar si cu naut gata fiert luat din comert. Am fost mai multumita de produsul final cu naut cumparat gata fiert, cel uscat, oricat l-am fiert/lasat la inmuiat, a iesit tot usor tare.

Daca alegeti sa-l fierbeti in casa: puneti nautul la fiert in apa cu putin bicarbonat timp de 40-45 de minute. Ideal ar fi sa schimbam apa ca la fasole de 2-3 ori. Dupa ce nautul a fiert, il scurgem de apa, pastrand ultima apa in care a fiert. Il punem intr-un blender, il pasam, apoi adaugam si celelalte ingrediente si le amestecam bine pana se omogenizeaza. Daca este nevoie mai adaugam din apa ramasa de la fiert pentru a-i da consistenta dorita.

Reteta preluata din revista: PanNatura.

Pofta buna!

8 comments:

  1. Adriana, arata tare apetistant. In mare asa imi iese si mie, imaginea postata aici e luata de pe net.

    ReplyDelete
  2. Nu am observat ca poza este din alta sursa... Oricum , reteta suna tare bine. Eu fac hummus, dar fara tahini. data viitoare am sa incerc si eu cu tahini

    ReplyDelete
  3. Nu era trecuta sursa la imagine, am trecut-o dupa ce mi-ai lasat comentariul. Mi-am dat seama ca se deduce ca imaginea era hummusul facut de mine si n-am vrut asta.

    E mai bun cu tahina, eu am testat ambele variante si imi place mai mult cu gustul acela usor amarui de la susan.

    ReplyDelete
  4. Am trecut conserva de naut pe lista de cumparaturi. Noroc ca am mai intrat sa citesc o data reteta ca uitasem exact ce e mai important: susan si chimen. Unde as gasi de cumparat tahina?

    ReplyDelete
  5. Am un borcan de tahini cumparat de la o bacanie de multisor...l-am folosit doar o data... il tin pe usa frigiderului si-l vad mereu, chiar ma-ntrebam daca sa-l arunc. Am sa incerc neaparat reteta ta. Multumesc:)

    ReplyDelete
  6. Iuliana, ar trebui sa gasesti la magazinele care au si produse arabesti/turcesti. Eu primul borcan l-am gasit la un supermarket, al doilea la un magazin unde aduc produse din Turcia. Daca ai drum pe la un supermarket mai mare gen Real, Carrefour, etc. sa faci o intrebare pe la raioanele cu mirodenii daca au asa ceva.

    ReplyDelete
  7. Anca, sper sa-ti placa rezultatul. Mie imi place mult. E bine ca pasta de susan tine destul de mult si eu am un borcan de vreo 2 ani.

    ReplyDelete