Friday, August 16, 2013

Covoras din materiale reciclate

Cu ceva timp in urma scriam ca incerc sa fac un covoras din materiale reciclate. Gasisem pe internet niste modele tare dragute si pareau usor de realizat. Asa ca am incercat si eu. Pus cap la cap, as zice ca nu e greu deloc si nici nu ia foarte mult realizarea unui astfel de covoras, mai ales daca e de mici dimensiuni. Al meu a iesit mititel, cat sa fie pus ca pres in fata unei intrari. Eu i-am gasit deja utilitate pe terasa, in dreptul usii, sa nu mai calc direct pe gresie, ci pe covoras.


Ce am facut eu propriu-zis a fost sa:

  • gasesc niste haine din bumbac care puteau fi sacrificate. Asa ca am ales un pantalon de pijama foarte vechi si un maieu;
  • le tai fasii, aruncand portiunea de cusatura si elastic;
  • sa le impletesc in 3, cu nod la fiecare capat de fasie impletita;
  • sa le cos in spirala una de alta, avand grija sa fie cu partea mai putin ciufulita in sus.


Aici se vede foarte limpede diferenta de materiale. Maieul avea un bumbac subtire, straveziu, iar fasiile au iesit subtirele si inegale. Bumbacul alb era mai gros, iar impletitura a iesit uniforma.


Ce as face pe viitor si as recomanda celor care vor sa incerce tehnica aceasta ar fi sa:

  • taie doar tricouri, de preferat marimi XXL, ca sa fie material suficient (asta in cazul in care veti cumpara tricourile; daca folositi ce aveti in casa, testati cu orice, dar sa fie bumbacul mai grosut);
  • fasiile sa fie late, macar de 3-4 cm fiecare;
  • la capat nu le inodati. Cautati sa coaseti fiecare fasie impletita de o alta, cat sa obtineti o fasie lunga-lunga impletita si fara noduri;


Cam asa de lunga :).

  • cand impletiti aveti grija ca portiunea taiata (marginile fasiei de bumbac) sa fie cat mai la dos, dedesubt daca se poate;
  • daca aveti posibilitatea, coaseti-le la masina de cusut, asta dupa ce ati terminat de impletit fasiile de tricou. Va merge mult mai usor, mai repede, iar cusatura covorasului va fi frumoasa si uniforma.

De ce mi se pare geniala ideea aceasta?

  • pentru ca dam viata noua unor obiecte vechi;
  • covorasele din materiale reciclate sunt foarte usor de intretinut, pot fi oricand aruncate in masina de spalat ;
  • sunt usor de facut;
  • pot fi realizate in culorile preferate;
  • economisim niste banuti pe care ii putem investi in altceva;
  • e o activitate la care pot participa si cei mici;
  • ne ajuta sa traim mai simplu.

8 comments:

  1. Săptămâna trecută m-am uitat și eu la un clip pe youtube, despre aceste covorașe. Mie îmi place orice lucru făcut în casă, pentru că este ceva în care pui suflet, nu îl iei de-a gata, așa cum ți-l oferă altcineva!

    ReplyDelete
  2. Ce frumos ti-a iesit! Am si eu in plan sa fac asa ceva...poate incerc varianta ta :)

    ReplyDelete
  3. A iesit foarte simpatic, nu ma aateptam sa fie asa de efect si culorile alese de tine sunt asa dulci si frumoase... Imi place tare mult:)

    ReplyDelete
  4. Maria, asa e, cand facem noi un lucru investim si o mica parte din sufletul nostru. Asa am simtit mereu, cu orice am reusit sa fac cu mainile mele.

    Adriana, sa incerci, e incredibil de simplu. Sa ne arati pe blogul tau ce a iesit ;).

    Anca, ma bucur ca-ti place :D. As incerca si in niste culori mai vesele, vazusem un model in culorile curcubeului, era superb, dar la nuantele care le am eu in casa nu s-a potrivi.

    Alina, multumesc! :D

    ReplyDelete
  5. Doamne, ajută, Irina!
    Super ideea şi frumos ce a ieşit! Îmi place mai ales că ceva vechi, nefolosit, se tranformă în ceva util. Fain!

    ReplyDelete
  6. imi place si mie f. mult.

    Am facut ceva asemanator, fasii taiate si crosetat un covor, din picioruse (intradevar, a fost imens, peste 1 m diametru, cred ca peste 10 tricouri - am liuat cateva de la mana 2a ). Dar la taiere am facut f. multa mizerie!!(unele tricouri au produs mia multe faramite decat celelalte). Si covorasul producea purici albi continuu (mult mai putine dar...). Prin impletire e mai bine cu resturile mici de atze?

    ReplyDelete
  7. Asa e, Miha! Eu as vrea sa fac unul mare, mare... Sa vad daca voi izbuti...

    ReplyDelete