Wednesday, August 21, 2013

Fete de perna pictate

... sau/si vopsite.

Scriam aici ca am de gand sa incerc o idee pe care am gasit-o pe net, anume sa fac niste fete de perna pictate. Aveam o bucata mare de material alb din panza de damasc mai veche, pe care vroiam sa o transform intr-un cearceaf de pat, dar mi-am dat seama ca e prea ingusta pentru patul meu. Asa ca am taiat din ea niste bucati si le-am programat pentru fetele de perna. Intamplator am gasit in dulapul meu cu materiale inca o bucata de panza din bumbac, mai noua si fara model pe ea si am folosit-o si pe aceasta. 

Cum de lucru m-am apucat cand casa imi era santier si nu m-as fi putut intinde cu toate materialele, am improvizat. Am gasit niste pliculete de vopsea textila mov pe care le cumparasem de pe net cu gandul sa-mi vopsesc niste haine si am zis sa ma joc putin, daca tot am bucatile de material taiate. Asa ca o bucata de material din cele disponibile am legat-o cu o bucata de sfoara, ca sa incerc tehnica "tie & dye". Pe celelalte doua le-am lasat normale. 


Panza de damasc vopsita

Am urmat instructiunile, am pus apa la fiert cu materialele, vopseaua, sare grunjoasa. Le-am lasat sa fiarba un pic, apoi le-am scos. Am fost foarte impresionata de rezultat, in special de bucata de material "tie & dye" si am zis sa fac la fel si cu celelalte bucati de panza nevopsite. Dar cum la prima mana imi iesise un mov frumos inchis, la a doua tura de vopsit mi-au iesit un bleu deschis panzele :). Mai jos dovada.






Nu mai incercasem sa vopsesc materiale prin fierbere pe foc, dar am fost placut impresionata de rezultat.

Fata de perna in tehnica "tie & dye" pe mov - verso

Fata de perna in tehnica "tie & dye" pe mov - fata

Pe doua bucati mai mici de panza am incercat ceea ce vroiam sa fac in prima faza, sa pictez. M-am folosit de niste culori acrilice pe care le aveam deja si stiam ca sunt rezistente in timp pe materialele textile.

Fata de perna pictata

Fata de perna mica - cu fermoar
Totul a fost cusut de mana si am improvizat ad hoc pentru niste sisteme de inchidere ale fetelor de perna. La unele le-am cusut nasturi, la altele le-am lipit niste arici pe care il aveam intr-o rola groasa si e special destinat pentru haine.

Nasturel

Ariciul cu adeziv

Cusut de mana :)
Eu sunt multumita de rezultat si am in plan sa mai fac si altele :).


Fata de perna XXL

Fata de perna XXL





8 comments:

  1. Ce frumoase sunt! Nici n-as sti sa spun care e preferata mea, imi plac toate. Felicitari, Irina!

    ReplyDelete
  2. Vai Irina sunt superbe! Superbe! Ai putea si sa vinzi.

    ReplyDelete
  3. Foarte, foarte fain au iesit!

    Imi plac cele cu joc de culori mov si cele pictate propriu-zis!

    La mai multe!

    ReplyDelete
  4. Cele cu flori roşii mi se par foarte frumoase.

    ReplyDelete
  5. Ce faine sunt! Si cusatura de mana se potriveste perfect. Felicitari!

    ReplyDelete
  6. Iuliana, multumesc!

    Anca, da, mi-ar place sa mesteresc asa ceva pentru vanzare. Trebuie sa mai incerc cateva ca sa prind experienta.

    Raluca, multumesc! Cea cu mov e si preferata mea!

    Laura, ma bucur!

    Ligia, multumesc frumos!

    ReplyDelete
  7. te-ai gandit sa incerci sa vopsesti cu culori naturale?
    Eu am emotii cand e vorba de chimicale...ca ies, ca pun fatza pe ele, etc.

    ReplyDelete
  8. As incerca... Nu m-am stresat f tare la gandul ca-s culori chimice... Dar nici n-am dormit pe ele, au fost mai degraba fete de perna pentru pernele de decor prin casa...

    ReplyDelete