Friday, September 6, 2013

Stil de viata

Srusa aici


1. Rugaciunea ne tine sanatosi, ne aduce liniste, ne apara de primejdii, ne face tari in suferinte, usureaza vindecarea.

2. Somnul cel mai eficient este pana la miezul noptii. Cel putin 7 ore de somn sunt necesare.

3. Alimentatia echilibrata este un factor important de prevenire a bolilor.

4. Padurea este un factor pretios de sanogeneza. Aerul de padure are un inalt grad de puritate.

5. Postul alimentar si religios are efect profilactic si curativ. Cancerul, ateroscleroza, diabetul, obezitatea pot fi prevenite prin post.

6. Orele si zilele de munca intensa trebuie sa alterneze cu ore si zile de odihna. Munca de noapte uzeaza degraba organismul (creste in special riscul accidentelor coronariene).

7. Psihologii recomanda viionarea programelor TV, pentru cel mult 30 de minute zilnic. Consumul indelungat al imaginii TV scade randamentul si performantele intelectuale.

8. Adevarata prevenire a bolilor se face printr-un stil de viata corect, nu prin medicamente. Profilaxia prin medicamente este periculoasa.

9. Evitati: faina alba, zaharul, abuzul de carne, graismile (animale) saturate, margarina, aditivii de orice fel (E-urile), sarea iodata, apa de retea, bauturile racoritoare chimizate, condimente chimice, alimentele conservate timp indelungat, organismele modificate genetic.

Principiile alimentatie sanatoase:
  • alimentul integral: este un concept si o practica ancestrala care revine tot mai mult in actualitate - faina integrala, NU faina alba; sare integrala, NU sare extrafina; lapte integral, NU lapte supus extractiei; ulei presat la rece, NU ulei rafinat etc.
  • alimentele complexe, bogate in principii nutritive, cu valoare plastica si energetica mare, considerate ideale pentru sanatate: cereale, fructe, ciuperci, peste, lactate, oua, zarzavaturi, legume, miere, fructe de mare;
  • cele mai importante surse de proteine: peste, ciuperci, oua, branzeturi, linte, naut, soia;
  • cele mai importante surse de glucide: miere, fructe;
  • cele mai importante surse de grasimi: uleiul presat la rece, fructele oleaginoase, untul, smantana;
  • cele mai importante surse de minerale: fructele, cerealele integrale, lactatele (calciu);
  • alimente bogate in fibre: cereale integrale, fructe;
  • ceaiul: oamenii sanatosi beau ceaiuri de fructe (preferabil fructe de padure nepoluate) infuzate 15-30 de minute sau ceai verde, infuzat 3 minute;
  • alcoolul: vinul in cantitate de 100-150 ml pe zi este permis persoanelor care nu au contraindicatii la alcool;
  • cafeaua: este permisa in cantitate mica (o cafea pe zi), infuzata 10-15 minute, indulcita cu miere de albine;
  • masticatia (mestecarea) prelungita a alimentelor este foarte importanta si previne obezitatea, ulcerul, colopatiile;
  • apa plata, de izvor, este ideala pentru sugar, adult si varstnic; calitatea apei este de o mare importanta pentru sanatate;
  • ritmul meselor: 2-3 mese pe zi, intre orele 10-19; masa de seara sa nu depaseasca ora 20.
Sursa articolului - pliant Naturalia

2 comments:

  1. Cu ceaiul m-ai nimerit - eu beau cani intregi zilnic, in rest...mi se pare aproae impsibil sa mananci netratat chimic sau nemodificat genetic, cu venituri normale. Eu sper sa ajungem macar la un echilibru si...sa putem face alegerile constient. Cu sarea iodata chimic-cred ca foarte putini oameni stiu ca e nesanatoasa.

    ReplyDelete
  2. Multumesc, Irina! Foarte util articolul! O zi frumoasa iti doresc!

    ReplyDelete