Saturday, November 23, 2013

1. Ornament de brad din fetru - om de zapada

Vreau pana in Craciun sa va prezint 5 idei simple de realizat ornamente pentru brad, sau, de ce nu?, idei de cadouri pentru cei dragi. Pentru aceste idei nu va trebui sa facem gaura in buget, eu am sa incerc sa folosesc cat mai mult din materialele pe care le am deja, sau de care pot face rost usor. Am in plan urmatoarele idei:


1. Ornament de brad din fetru - om de zapada
2. Portocale ornament
3. Ornament de brad cu scortisoara
4. Felicitare 1
5. Felicitare cu fetru

Incep cu un mic tutorial despre cum sa facem un om de zapada din fetru. As vrea sa mentionez ca pentru acest ornament n-am cumparat nimic, aveam deja prin casa materialele necesare, iar unele au fost refolosite (ca resturile de material folosite ca umplutura pentru omuletul de zapada).

Avem nevoie de:

- fetru alb
- ata de cusut intr-o culoare contrastanta pentru margini (se poate folosi si alb daca vreti)
- margele pentru ochi
- o bucatica mica de fetru sau material portocaliu pentru nasul omului de zapada
- nasturei diferiti
- vata sintetica, sau resturi de materiale taiate marunt
- ata neagra pentru gura omului de zapada
- un snur sau orice alt fir din care se va face agatatoarea omului de zapada
- hartie pentru tipar

Cum se realizeaza:

1. Se face un mic tipar pe o bucatica de hartie. Se poate face cat de simplu sau complicat doriti. Eu l-am facut cu trei bulgari de zapada.



2. Cu acest tipar se taie doua bucati de fetru alb.



3. Pe una din ele, care va fi fata, se cos cei 3 nasturi, gura cu ata neagra, margelele pe post de ochi, nasul portocaliu taiat in forma de morcov (un mic triunghi).



4. Snurul sau bucata de material care va fi agatatoare, se coase pe interiorul bucatii de fetru care va fi spatele omului de zapada.



5. Acum cele doua bucati de fetru pot fi puse una peste alta si cusute de jur imprejur cu ata. Cusatura ar trebui sa fie facuta la aceeasi distanta, dar nu e obligatoriu.





6. Se coase de jur imprejur cam 3/4 din omul de zapada, lasandu-se o "fereastra" prin care se va umple corpul omului de zapada cu vata sintetica sau resturi de materiale taiate marunt.



7. La final se coase si "fereastra".





8. Optional se poate face un mic fular din fetru care se va lega in jurul gatului omuletului de zapada.


Sper sa gasiti folositor si abordabil acest mic tutorial. Daca aveti intrebari, nu ezitati sa le lasati intr-un comentariu la aceasta postare.


5 comments:

  1. Simplu si de efect. Cred ca se poate face si cu un material mai tare.

    ReplyDelete
  2. Super omuetul, am facut si light box-ul, dar hartia era mototolita putin si se vede...am sa refac cu o coala fara cute:*

    ReplyDelete
  3. Ramona, cu siguranta. Oricum fetrul folosit de mine e unul mai scortos.

    Ancu, sa-mi spui cum a iesit pana la urma :).

    Ma bucur, Adriana, ca-ti place! Urmaresc cu interes si ornamentele facute de tine si cea mica!

    ReplyDelete