Sunday, November 10, 2013

100 de sfaturi de la un fotograf profesionist (1)



  1. Faptul ca ai un aparat scump nu te face automat un bun fotograf.
  2. Fotografiaza mereu in RAW. Mereu.
  3. Obiectivele fixe te pot ajuta sa devii un fotograf mai bun.
  4. Editarea foto e si ea o arta.
  5. Regula treimii functioneaza in 99% din cazuri.
  6. Fotografia macro nu e pentru oricine.
  7. Filtrele UV sunt la fel de bune ca si capace de obiectiv.
  8. Iesi din casa si fotografiaza decat sa stai cu orele pe forumurile de fotografie.
  9. Surprinde frumusetea din lucrurile banale si ai o fotografie castigatoare.
  10. Fotografia pe film nu e mai buna decat cea digitala.
  11. Fotografia digitala nu e mai buna decat cea pe film.
  12. Nu exista aparate sau obiective "magice".
  13. Obicetivele mai bune nu fac automat si fotografii mai bune.
  14. Petrece mai putin timp privind fotografiile altora si mai mult fotografiind.
  15. Nu-ti lua DSLR-ul la petreceri.
  16. Fotografiile alb si negru nu sunt neaparat si "artistice".
  17. Mereu vei fi desconsiderat daca spui ca-ti editezi fotografiile in Photoshop. Mai bine spune-le ca le editezi in camera obscura digitala.
  18. Nu trebuie sa fotografiezi chiar orice.
  19. Sa ai mereu cel putin doua copii de rezerva la fotografii.
  20. Renunta la cureaua de gat si ia-ti una de mana.
  21. Apropie-te de subiect cand fotografiezi, rezultatul e mereu mai bun.
  22. Fii parte din cadru cand fotografiezi, nu un voyeour.
  23. Sa fotografiezi stand pe vine te poate ajuta sa faci fotografii mai interesante.
  24. Bate-ti capul cu aspectele de compozitie ale fotografiei, nu cu aspectele tehnice.
  25. Acopera cu banda neagra orice logo ai pe aparat - asa vei atrage atentia mult mai putin.
(va urma)

Tradus de aici.

8 comments:

  1. Hi, hi, bune sfaturi! Eu am aparatul bunicel dar sunt un dezastru total. La compozitie ma mai duce capul, dar calitatea fotografiilor mele e de nedescris.

    ReplyDelete
  2. Si mie imi prind bine sfaturile astea. Tare as avea nevoie de un curs foto, dar nu se face nimic in orasul in care locuiesc eu...

    ReplyDelete
  3. Spunsieu, nici eu nu excelez... mai ma dumiresc pe parcurs de una, de alta. Noroc ca-s multe tutoriale pe net in care iti explica functiile aparatului.

    ReplyDelete
  4. Iuliana, cum nu? Vad ca aveti si voi scoala populara de arte si vad ca au si curs foto :D. Eu am un feeling ca te vei inscrie si la cel de pictura, hihi!

    http://www.ccdj.ro/arte.html

    ReplyDelete
  5. de mult timp imi doresc un aparat profesionis...bune sfaturi!

    ReplyDelete
  6. Irina, stiu de cursul ala, am vrut sa ma inscriu, pana am aflat cine il tine. Nu e serios nici cursul, nici domnul care il tine. Eu tot intrebam de program si mi se raspundea ca "ne intelegem noi, o sa fie bine, la mine toata lumea a absolvit cu note mari" Pe mine nu ma interesau nici notele, nici diploma de la final. Ma rog...nu e ce caut eu, ca sa nu zic mai mult ;)

    ReplyDelete
  7. Iuliana, te inteleg. Atunci ar mai fi o varianta: niste workshopuri pe la Bucuresti? Cu ocazia asta mai calatoresti si inveti si ce vrei tu. Ultima solutie ar fi tutoriale pe internet, dar parca e mai frumos in grup sa faci ceva... Sau afla de un forum de fotografie, ma indoiesc sa nu fie si in Galati un grup de fotografi amatori sau profesionisti.

    ReplyDelete
  8. Coco, ma bucur ca ti-au placut. O sa mai urmeze cateva sfaturi.

    ReplyDelete