Monday, November 18, 2013

"Light box" sau cum sa imbunatatesti fotografia de obiect

Fotografiile mele din ultima vreme arata tot mai rau. Nu am pretentia unui bun fotograf, dar ceea ce am pus aici pe blog in ultimele luni nu e nici macar decent din punctul meu de vedere. Ziua s-a micsorat, e mai mult innorat, apartamentul meu nu e generos la capitolul luminozitate, orele de lumina nu prea coincid cu orele mele libere, asa ca am fost nevoita ba sa folosesc mult blitzul, sau sa folosesc lumina de dimineata din casa, care e rece. Rezultatul e nemultumitor pentru mine.

De multa vreme gasisem pe Pinterest niste tutoriale despre cum sa remediezi aceasta problema. Nu stiu exact cum as traduce "light box"-ul gasit, pentru ca nu ii pot spune cutie de lumina, nici cutie de fotografiat. Ci este o cutie menita sa te ajute sa faci fotografia de obiect mai buna.

Am tot asteptat momentul sa o fac, iar zilele acestea am decis ca ma pot apuca de lucru. 

Am folosit:

  • o cutie simpla de carton;
  • coli albe de hartie de impachetat;
  • scotch;
  • cutter;
  • foarfeca;
  • o bucata de carton duplex;
  • o lampa.

Se realizeaza in modul urmator:
  • se taie  bucatile de carton menite sa inchida cutia;
  • se taie pe trei din cele patru laterale cate un dreptunghi de carton, care vor lasa trei ferestre in cutie;
  • pe aceste trei ferestre se lipeste cate o coala de hartie alba;
  • in interior se pune cartonul duplex cu partea alba in exterior; cartonul trebuie sa fie o idee mai mic decat latimea cutiei de carton;
  • deasupra se proiecteaza lumina unei lampi.

Observatii:
  • Hartia alba de impachetat pusa pe ferestrele cutiei a fost un compromis. In tutorialele gasite am vazut ca s-a folosite fie: servetele albe, fie material textil alb.
  • Recomand ca lampa sa fie de o putere mai mare de 50 de wati si sa nu se proiecteze prea aproape de cutie, ca sa se evite supraincalzirea.
  • Vreau sa imi iau o lampa cu putere mai mare, cea pe care am folosit-o are 35 de wati putere, iar pe viitor sa fac o cutie mult mai mare, in care sa pot fotografia si obiecte de alte dimensiuni.
Si un inainte si dupa "light box"-ul meu:

Inainte:


Dupa:


17 comments:

  1. Hmmm...ce idee buna! nu ma gandisem la astfel de artificii, credeam ca totul sta in aparat...cum nici al meu nu e cine stie ce...ideea e minunata!

    ReplyDelete
  2. AHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, asa deci, ma duc acasa si fac si eu!

    ReplyDelete
  3. Nu pot inca sa cred cit de simplu e! Ieri m-am chinuit ba pe linga geam, ba sub o lustra sa fotografiez un obiect si mai multi nervi mi-am facut! Mereu iesea cu umbre si cute ca-l tot puneam ba pe o hirtie, ba pe o fata de perna. :D E un "must-have" pentru mine si sint asa de fericita ca l-am descoperit!

    Stii? Nu sint extrem de pasionata de fotografie, nu ies din casa sa surprind cine-stie-ce apus sau rasarit, dar mai fac si eu cite o prajiturica sau mai vreau sa ilustrez cite un articol de pe blog si nu-mi iese nicium! Eu chiar iti multumesc!

    ReplyDelete
  4. Ingrid, ma bucur ca-ti place! :D Astept sa vad rezultatul. Oricum fotografiile tale sunt destul de luminate.

    ReplyDelete
  5. Anca, e foarte simplu. Ma minunam de una singura azi cat de simplu a fost si ma intrebam ce am asteptat atata! :))

    ReplyDelete
  6. Amedeya, stiu ce zici... La fel de frustrata eram si eu. Cred ca merita incercata de oricine ideea asta, oricat de mica ar fi cutia. A mea e chiar mititica...

    ReplyDelete
  7. Alina, asa zic si eu. Sunt curioasa cum va iesi cu o lumina mai puternica...

    ReplyDelete
  8. Ce tare! Trebuie neapărat să apelez la cutia asta! Chiar stăteam şi mă gândeam zilele astea că la cât e de urât afară nu poţi face nicio poză ca lumea. Sper să mai vi cu sfaturi de acest gen că prind tare bine.

    ReplyDelete
  9. Jo, mai am in plan cate una alta, sa vad cum le scriu :P.

    Bine ai venit pe blogul meu!

    ReplyDelete
  10. Buna, aveam si eu in plan o cutie din asta, vazusem intr-o carte de fotografie dar a tot trecut timpul si n-am facut-o. Cand am citit la tine pe blog, m-am mobilizat, am cutia deja decupata, mai trebuie sa pun restul. Am o intrebare: ce e acela carton duplex si de unde l-ai cumparat?

    ReplyDelete
  11. Laura, bine ai venit pe blogul meu :).

    Cartonul duplex e o foaie de carton subtire care are pe o parte hartie lucioasa alba. Nu stiu sa explic mai bine. Noi il foloseam foarte mult la desen in liceu si in facultate. Il gasesti la magazinele cu materiale de pictura, cum ar fi in zona Hanul lui Manuc in Bucuresti. E in format 1 m pe 70 cm (A1?) si e foarte ieftin, pana in 5 lei.

    Uite, ca idee: http://www.rik.ro/hartie-tipografica/carton-duplex-spate-gri/carton-duplex-spate-gri-230g-70x100cm-gd2-mmk-0.html

    ReplyDelete
  12. Multumesc, Irina, te anunt daca imi iese :-)

    ReplyDelete
  13. Of, de cand zic sa-mi fac si eu un lightbox si nu mai apuc! Chiar imi trebuie unul pentru pozele de pe blogul culinar. Inca ma straduiesc sa gatesc numai sambata ca sa pot prinde lumina naturala, pentru ca in restul saptamanii nu pot face fotografii decente la orele la care ajung eu acasa.

    ReplyDelete
  14. sa faci manual balansul de alb in lightbox ca sa iasa si mai bine

    ReplyDelete
  15. Laura, eu balansul de alb il reglez in Picasa, n-am Photoshop.

    ReplyDelete