Tuesday, January 14, 2014

Leapsa cu carti

Raluca m-a invitat la o leapsa cu si despre carti, si abia acum am reusit sa raspund la ea.


1. Prima amintire cu mine citind.
Petre Ispirescu - "Basme si povestiri" - clasele primare.
2. Prima carte pe care am citit-o şi recitit-o.
"Singur pe lume" de Hector Malot, sau poate "Legendele Olimpului"?
3. O carte pe care fiecare copil ar trebui  o citească.
"Singur pe lume" de Hector Malot, "La foc de tabara" de Constantin Cublesan, "Robinson Crusoe" de Daniel Defoe ...
4. Locul meu preferat de citit.
In pat, dar ma adaptez la orice loc, o carte sa fie...
5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii.
Nu pot face nimic cand citesc. Nici sa mananc, nici sa beau, rar ascult muzica...
6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare.
Am o lista oficiala de 30 de titluri, despre care am scris aici, dar neoficial sunt cateva sute, ca si la Raluca.
7. Ultima carte pe care am primit-o sau am cumpărat-o.
"Despre felurite probleme de credinta si viata" - Sfantul Teofan Zavoratul.
8. O carte care mi-a schimbat viaţă într-un fel.
"Mestesugul bucuriei" - Monahia Siluana Vlad; 
"Efectele televiziunii asupra mintii umane" - Virgiliu Gheorghe; 
"Ne vorbeste parintele Serafim Rose. Scrisori" - Serafim Rose
M-am vindecat de niste dezamagiri personale in doua randuri diferite cu "Cel mai iubit dintre pamanteni" a lui Marin Preda... Am multe povesti si amintiri de suflet cu cartile, nu mi-ar ajunge o zi sa le scriu pe toate.
9. O carte care-mi place, dar care pare  nu placă mai nimănui.
N-as stii sa zic... Nu prea citesc titluri populare, sau noutati si nu reusesc sa fac schimb de impresii despre carti cu alte persoane. Poate ar trebui?
10. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească.
Asa cum a scris si Raluca, n-am putut citi nimic de Cartarescu... Am incercat mai multe titluri, dar nu am putut sa continui dupa cateva pagini... Ah si cu "La medeleni" a fost la fel... mi-a fost imposibil sa o citesc. Chiar m-am luptat sa le citesc si am trecut de vol 1, dar nu s-a lipit nimic de mine.
11. O carte care  intimidează.
Tot "Razboi si pace" as zice si eu, ca si Raluca, pentru ca o am in biblioteca de peste 8 ani si nu ma pot atinge de ea. E si in engleza, poate din cauza asta?
12. Trei dintre scriitorii mei preferaţi.
Marin Preda
Marin Sorescu
Nichita Stanescu
Dau leapsa mai departe Marianei, Laurei, Irinei, Ancai, Dianei si lista e deschisa... Cine doreste, poate sa preia leapsa.

5 comments:

  1. Mi-a placut cum ai completat chestionarul despre carti.

    Simplu, scurt si la obiect!

    ReplyDelete
  2. iubesc tare mult cartile si am citit mult...acum, mai putin ...timpul asta! :(

    ReplyDelete
  3. Hm nu ti-a placut cartea mea de suflet, trebuie sa scriu despre Medelenii mei ca sa va indragostiti toti de ei :)

    ReplyDelete
  4. Raluca, da, cam atat am avut de spus despre carti, pentru ca am mai abordat ici colo aceleasi probleme in alte postari despre carti :P.

    Mariana, cu drag!

    ReplyDelete