Friday, January 17, 2014

Viata mai simpla - Sapun lichid facut in casa

Am adunat in ultimul an cateva idei privind realizarea sapunului lichid in casa. M-am tot gandit de ce as vrea sa fac acest lucru. Pana la urma se gaseste sapun lichid mai ieftin pe piata, in cazul in care as vrea sa fac economie. Un sapun solid ma tine destul de mult, deci as putea folosi asa ceva si tot as face economie. Retele pe care le-am gasit nu sunt despre cum sa faci sapunul de la zero, ci despre o cale de mijloc intre sapunul solid si sapunul lichid, deci n-as putea zice ca revolutionez vreo tehnica...




Deci de ce as vrea sa fac sapun lichid singura? Habar n-am, poate de amuzament, din dorinta de a experimenta, sau poate totusi e o metoda de a economisi? Voi afla in timp...

Sapunul lichid se realizeaza simplu. Avem nevoie de un sapun, apa si glicerina. In retele gasite de mine scria ca daca sapunul are deja glicerina in compozitie, nu mai e nevoie sa adaugam si noi. Eu am avut un sapun cu glicerina si am pus si doua linguri de glicerina vegetala, fata de una cat scria in reteta si a iesit cam vascos sapunul, chiar cu cocoloase pe alocuri. Poate in timp voi mai experimenta si voi gasi o solutie optima, dar si niste raspunsuri privind amestecul de ingrediente.

Deci cum spuneam, am folosit:

-un sapun normal luat de la Lidl cu vreo 2 lei, cu lapte si miere, la 150 de gr. Am dat pe razatoarea mica doar 100 de gr din el.
-10 cesti de apa. Eu am folosit apa de la robinet.
-doua linguri de glicerina. Eu am folosit vegetala, mi-a fost mai la indemana sa o cumpar pe aceasta. Glicerina vegetala e un bun hidratant. Mai multe detalii puteti citi aici.
-atentie!-daca sapunul ARE glicerina in compozitie, nu se mai adauga deloc, iar daca NU are, se adauga doar o lingura.

Am pus intr-o oala sapunul razuit fin, apa si glicerina. Am lasat sa dea un clocot, apoi am oprit focul. Cat a stat pe foc amestecul a ramas lichid ca o apa, dar treptat, racindu-se, s-a ingrosat pana aproape ca era ca un jeleu in oala.

Din cantatile de mai sus au iesit 2 litri de sapun lichid.

Avantajele ar fi:

-putem transforma un sapun preferat intr-o cantitate mai mare de sapun lichid. Spre exemplu eu am un sapun urias, are vreo 250 de gr, cu un parfum superb de liliac cumparat in tabara de pictura. Cand imi bag nasul in el imi aduc aminte de zilele acelea frumoase. Cred ca mi-ar place sa am aceasta amintire mai multa vreme cu mine;
-putem adauga cateva picaturi de ulei esential pentru un parfum personalizat;
-dintr-un sapun micut, se poate face o cantitate mare de sapun lichid, care ne va ajunge o perioada indelungata de timp;
-din ce am gasit pe internet se poate face sapun lichid/gel de dus dintr-un sapun mai fin gen Dove, iar din sapunurile mici care se gasesc pe la hoteluri, la fel, se pot face cantitati aproape industriale de sapun lichid. Intentionez sa testez si restul retetelor.

Eu m-am inspirat de aici.

9 comments:

  1. Interesante informații. Mi-aș dori să am mai mult timp și să pot experimenta câte ceva din ceea ce aflu aici, pe blogul tău...

    ReplyDelete
  2. Ce simplu e!!! Voiam si eu sa fac la un moment dat sapun lichid in casa, dar ingredientele erau prea scumpe si trebuia sa cumpar in cantitate industriala. Asa e chiar accesibil!

    ReplyDelete
  3. Pai poate la un moment dat vei avea timp si vei incerca, de ce nu?

    ReplyDelete
  4. Amedeya, sa-mi zici daca ai incercat reteta de sapun lichid :).

    ReplyDelete
  5. Eu am cumparat glicerina de la farmacie pentru baloane de sapun care dureaza 4 min. In fine, de unde cumperi acea glicerina vegetala, ca in farmacie gasesti doar glicerina boraxata. Mi s-a zis ca doar asta e destinata comertului.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am folosit glicerina de la Mayam, e super ieftina si o gasesti in farmaciile naturiste, daca nu, o poti lua online: http://www.elemental.eu/ro/225-glicerina.html

      Delete