Saturday, February 7, 2015

Azi gătesc - Pui cu smântână



Azi am gătit o reţetă destul de simplă, care se face repede şi iese foarte gustoasă.


Pentru aceast fel de mâncare avem nevoie de:

  • 1 kg de piept de pui dezosat
  • 2 cepe mari
  • câţiva căţei de usturoi, după gust
  • 500 gr smântână
  • sare, piper alb şi alte condimente după gust
  • 500 gr ciuperci


Ceapa şi cu usturoiul se taie cubuleţe şi se căleşte în ulei până se înmoaie. Apoi se adaugă puiul tăiat cubuleţe şi se lasă până se pătrunde şi acesta, iar între timp ciupercile se dau separat într-o altă oală într-un clocot pentru a ieşi negreala din ele. Se pun apoi şi ciupercile peste pui, condimentele, smântana şi se mai lasă să clocotească 10 minute. Se poate garnisi cu pătrunjel proaspăt tocat.

14 comments:

  1. Exact asta fac si eu acum doar ca fara ciuperci si voi adauga marar in sos.

    ReplyDelete
  2. Ce bunatate! Nu am mai mincat de anul trecut! Ma gindesc sa-l pun pe lista de retete de saptamina viitoare! :)

    E o reteta ce-mi aminteste de copilarie. Bunica facea des cind eram la tara... Doar ca in loc sa-l prajeasca in tigaie, il facea la gratar si abia apoi il punea in smintina. Ce vremuri si ce amintiri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cred ca da un gust si mai pun faptul ca puiul e fript pe gratar... iami!

      Delete
  3. Parcă-i un fel de ciulama mixtă. :) Fac și eu zilele astea că tot nu mai știu ce să gătesc. Merci de idee!

    ReplyDelete
    Replies
    1. e o ciulama mai soft. cea clasica cu faina in sos nu-mi place sub nici o forma...

      cu drag!

      Delete
    2. Am făcut azi. Am pus un piept de pui mic, cam 250-300 g, atât mai aveam la congelator. L-am tăiat bucăți mici mici, să pară mai mult. :))) Am înlocuit ciupercile cu mazăre verde boabe (de la congelator) și n-am pus ceapă (nu-mi place ceapa în mâncare). Deci ți-am cam "stricat" rețeta, dar a ieșit delicioasă și varianta asta. :) S-a mâncat deja. Mulțumesc!

      Delete
    3. important e ca a iesit gustoasa mancarea :P.

      Delete
  4. pofta buna! o masa tare gustoasa!
    pe 28 febroarie este intalnirea bloggeri -fete Constanta, poti veni, nu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eu nu prea cunosc comunitatea bloggeritelor din Cta...

      Delete
    2. poate ar fi placut sa incepi sa cunosti :)
      fb-Oprea Cami

      Delete
  5. Am tot auzit de pui cu smantana! Nu stiam cum e ! Tks de reteta, draga Irina! Trebuie sa o incerc si eu pana nu vine postul! :) Ioana

    ReplyDelete
    Replies
    1. E delicioasa! Si nu e gretoasa ca ciulamaua... O voi face si eu sambata iar.

      Delete
    2. E delicioasa! Si nu e gretoasa ca ciulamaua... O voi face si eu sambata iar.

      Delete