Monday, October 19, 2015

Gândul de luni...

Gândul de luni e un gând personal.


Și fotografia e personală, nu o fura! :)

Mă gândeam pe drum spre muncă la un lucru. De ce, dacă sunt un om pe calea Bisericii, un om care speră şi doreşte binele, care iubeşte armonia şi pacea (mă mai cheama şi Irina-pace), de ce totuşi în mine se află gânduri de răutate, de ce am resentimente, de ce dau voie unor suspiciuni să se nască în mintea mea?

Mă gândesc că în esenţă nu-s un om rău, nu îmi provoacă plăcere să ştiu că am chinuit un om, că în urma mea cineva plânge, ba din contră, orice cuvânt de-al meu care răneşte, pe mine mă doare de 10 ori mai mult... Deci ce e la mijloc?

Explicaţia mea e ca răul e ca un nor care planează deasupra lumii, iar noi putem pur şi simplu deveni un canal al răului sau al binelui. 

Cândva l-am întrebat şi pe părintele duhovnic lucrul acesta zicându-i că mă trezesc judecând, vorbind sau având gânduri nefolositoare uneori chiar pentru persoane la care ţin, iar dânsul mi-a citat din Noul Testament că gura grăieşte din prisosul inimii ("din prisosul inimii vorbeşte gura" Matei 12-34)... Deci inima mea e încă plină de răutăţile lumii, societăţii, neamului, strămoşilor mei... zic asta pentru că nu-mi pot asuma 100% ca tot acest rău care există pur şi simplu în mine să fie doar rezultatul gândirii şi acţiunilor mele...

Ce e clar e că trebuie mai multă rugăciune, numai rugăciune şi gânduri bune pe cât posibil...

6 comments:

  1. Irina, stapanitorul acestei lumi e adversarul ("Nu voi mai vorbi multe cu voi, căci vine stăpânitorul acestei lumi şi el nu are nimic în Mine" Ioan 14:30), tatal minciunii, de aceea societatea e atat de decazuta, scopul lui de la inceput a fost sa piarda pe om, incepand cu ispita Evei.

    Lumea aceasta nu a apartinut niciodata lui Hristos, El a venit aici ca sa ne rascumpere, dar insusi El ne-a spus ca imparatia lui nu e din aceasta lume ("Iisus a răspuns: Împărăţia Mea nu este din lumea aceasta" Ioan 18:36) , plus satana i-a oferit toate imparatiile atunci cand l-a ispitit in pustie, daca lumea nu era sub stapanirea lui (temporara) nu avea cum sa incerce sa il ispiteasca pe Hristos cu ceva ce nu avea.

    'dumnezeul' acestui veac e satana, care face tot ce ii sta in putinta sa indeparteze pe om de Hristos si de mantuirea oferita de Hristos.
    "În care Dumnezeul veacului acestuia a orbit minţile necredincioşilor, ca să nu le lumineze lumina Evangheliei slavei lui Hristos, Care este chipul lui Dumnezeu." 2Corinteni 4:4

    "Ştim că suntem din Dumnezeu şi lumea întreagă zace sub puterea celui rău." 1Ioan 5:19

    "Căci lupta noastră nu este împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh." Efeseni 6:12

    Intr-o lume in care viciile sunt ridicate la rang de virtuti, in care spiritul acestei lumi e egoismul si sa-mi fie mie bine, in care sistemul in care traim incurajeaza sa ne calcam unii pe altii in picioare din cauza capitalismului dog eat dog world, in care suntem invatati sa mintim si sa inselam si asta inseamna ca esti descurcaret, toate acestea vin de la tatal minciunii al carui unic scop e sa piarda creatia lui Dumnezeu, in conditiile acestea e foarte greu ca mintile noastre sa nu fie poluate de toata aceasta mizerie, unde mai pui ca necuratul lucreaza murdar si in tot ceea ce inseamna media existe mesaje subliminale, invizibile ochiului liber dar care afecteaza subconstientul si care pun omul pe un drum foarte gresit, de ex disney foloseste mesaje subliminale sexuale in desenele pentru copii, e normal ca lumea sa fie interesata doar de niste impulsuri animalice in conditiile acestea.

    Deci eu cred ca suntem foarte afectati de toate aceste mizerii si ne e si mai greu sa ne comportam frumos intr-o lume putreda, dar indiferent de situatie, noi nu suntem buni, suntem fapturi decazute, in ochii lui Dumnezeu tot ceea ce facem noi e nebunie in ochii Sai :"Căci înţelepciunea lumii acesteia este nebunie înaintea lui Dumnezeu" 1Corinteni 3:19 de aceea avem nevoie de Hristos, prin el renastem in spirit.

    Si eu gresesc atat de mult, cred in Dumnezeu cu toata inima si cum sunt sigura de existenta mea sunt si mai sigura de existenta lui Hristos dar totusi sunt un fruct stricat, sunt plina de vicii, am limba ascutita, egoista si vad paiul din ochiul fratelui mei dar nu si barna din ochiul meu.
    Chiar am zis ca de azi voi incepe iar lupta cu mine insami, cred ca asta si inseamna sa fii credincios, sa lupti cu patimile, de castigat nu vom castiga niciodata, doar Hristos a fost fara de greseala si pacat, dar macar sa incercam si sa perseveram in lupta cu noi insine si sa ne caim pentru greselile noastre si sa intelegm ca fara Hristos nu ne putem salva sufletele, ca doar El ne desavarseste.

    ReplyDelete
    Replies
    1. M-am gandit deseori la ce mi-ai scris aici... Multumesc!

      Delete
  2. pentru ca esti om. Si Iisus avea ganduri necurate, si furie, si indoieli.
    Stiu ca biserica ortodoxa spune ca aceste ganduri sunt pacat, dar cred ca nici marii sfinti nu au scapat de astea. Pe mine nu ma ajuta sa ma culpabilizez; ci m-a ajutat sa discut cu oameni, (iti recomand sa discuti cu preotul/duhovnicul) si sa imi dau seama ca sunt normala. A fi bun inseamna de a face tot posibilul sa fac bun, sa aleg rational, sa ma iubesc si sa accept cum sunt.

    Cand ai timp, iti recomand sa asculti un psiholog: Niculina Gheorghita sau prezentarile unui neuro-psihiatru: Dulcan. Eu le-am ascultat in ordinea asta (nu mai reusesc sa citesc serile, dar ascultatul inca imi ramane)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu de ce am sarit peste aceste comentarii... iertare! Si eu mai nou ascult mai mult decat citesc. Imi place mult dl.Dulcan, am primit spre citire cartea "Inteligenta materiei", insa nu stiu cand apuc s-o citesc. De Niculina Gheorghita aud pentru prima oara, multumesc de sugestie. Eu recomand emisiunile de radio de la Radio Trinitas - "Viata de familie" http://www.radiotrinitas.ro/toate/viata-de-familie/

      Delete
  3. Si eu am ganduri contrare, si momente de ratacire. Multi ani m-am invinovatit si simtit mizerabil, pana in pragul depresiei.
    Apoi m-a ajutat sa ma inteleg nu Biblia, ci psihologia. Suntem oameni normali, suntem formati din acest antagonism, puterea si calitatea noastra o da tocmai ca stim sa controlam partea intunecata, noi alegem sa facem si sa inspiram in bine pe cei din jur.
    Si sa nu uiti, si Iisus a avut indoielile lui. Si lui i-a fost greu, asa ca si mie. M-am infuriat duminica si luni cand am citit declaratii in presa ale Mitropolitului Daniel, al parintelui Savatie, unde acuzau de satanism si considerau ca e pedeapsa lui Dumnezeu. Si apoi mi-am limpezit gandurile... ca si ei au ratacirile lor, ca ale mele, dar asta nu inseamna ca sunt oameni rai, ci in continuare sunt oameni buni. E doar o ratacire a lor.

    Astazi am invatat sa ma iubesc si sa ma accept asa cum sunt, si de aici am reusit sa imi controlez partea 'rea', de care nu sunt multumita. Nici cand voi muri nu voi fi 100% multumita cu mine, dar in continuare voi face ce stiu eu ca e bine. M-am inconjurat de oameni frumosi, care sunt in asentiment cu mine, lucram impreuna in directii frumoase. Incerc sa ma bucur de partea frumoasa a vietii tocmai pentru ca asta vreau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte frumos ce mi-ai scris. Si eu apreciez si sunt pasionata de psihologie. Pana la urma omul e din trei parti: suflet, trup si minte. Sa negam una din ele ne-ar duce mai devreme sau mai tarziu la o scindare interioare, la schizofrenie... Dupa acest gand mi-am dat seama ca abia cand ne-am sfintit ne putem subjuga toate gandurile voii lui Dumnezeu. Pana atunci inca suntem prinsi in tiparele noastre mentale.

      Delete