Saturday, January 2, 2016

Gânduri la început de an

Încep aceste rânduri urându-vă cu o mică întârziere un sincer "LA MULŢI ANI!" tuturor celor care citiţi aceste rânduri. Vă mulţumesc că-mi vizitaţi căsuţa virtuală fie des, fie rar, eu sunt onorată de privirile care poposesc aici şi de feedback-ul care mă face să merg mai departe cu blogul şi să dau tot ce am mai bun şi mai sincer în mine chiar şi aici.


Am multe de zis, mi-e să nu uit ceva pe parcursul aşternerii acestor rânduri.

Sunt recunoscătoare pentru aceste zile geroase. Îmi fac atât de bine temperaturile astea, aerul ăsta rece care-mi lipeşte nările, dar şi tăria aerul pe care-l simt pur şi curat. Îmi place cum arată cerul în zilele astea de ger, cum parcă şi el e purificat şi culorile sunt vii şi intense. Poate are legătura cu faptul că-s născută iarna, poate nu, ce mai contează.

Sunt recunoscătoare pentru faptul că sunt ca melcul cu casa în spate iar. Trecerea dintr-o locaţie în alta a fost lină şi parcă cu bucurie. Nu am stat să mă gândesc de ce eu, de ce iar, da de ce, că una, că alta. Asta a fost şi cred că e de bine. Mă gândeam la plusurile faptului că-s aici... şi-s multe. Sunt la un pas de parohia unde slujeste duhovnicul meu, sunt aproape de casa alor mei, sunt peste drum de verişoarele mele, sunt peste drum de o piaţă cu detoate, aici e cald, deşi, culmea, nici un calorifer nu e deschis... etc. Mutarea mi-a pus în lumină iar cu câte nimicuri m-am înconjurat în clipa în care am vrut să iau "esenţialul" după mine. Multe lucruri au fost sau urmează să fie aruncate! 

Sunt recnoscătoare pentru starea asta de spectator în care mă regăsesc în viaţă. Spectator în viaţa mea, specator în vieţile celorlalţi. Dintr-o dată nu-mi mai pasă decât de lucrurile care mă privesc. Vreau să am de a face cu lucrurile, relaţiile în care mă aflu direct implicată, nu colateral. Dintr-o dată nu-mi mai bat capul nici cu ce care au ales să plece din viaţa mea, sau să se reîntoarcă subit, sau să caut explicaţii pentru de ce, da de ce, dar oare..., dar nu era mai bine... Las lucrurile să se desfăsoare, tot ce există deja în prezentul meu e voia lui Dumnezeu. Nu mă mai ocup cu păstrat, scos. Eu am viaţa mea asupra căreia trebuie să-mi axez privirea, să am grijă de parcela mea, restul sunt relative.

Citind postarea Irinei, m-am gândit dacă aş vrea să am şi eu un cuvânt care să guverneze anul 2016. Instinctiv mi-a venit în minte "TRĂIEŞTE". Poate sună stupid şi ridicol, dar una din problemele cu care mă confrunt eu e senzaţia că trăiesc la foc mic, că fac totul cu precauţiune, că nu vreau să ies din zona de confort cu nici un chip. Am multe exemple pentru anul 2015 în care am ales să trăiesc la foc mic, inerţial şi nu aşa cum mi-aş fi dorit, cu flacăra aprinsă. cu poftă, cu curaj.

Ca să înţelegeţi ce vreau să zic, îmi vin în minte doar două exemple:

1.câteva nunţi la care am evitat să mă duc din varii motive, dar la care cred că mi-ar fi plăcut să particip şi la care erau mulţi tineri şi mulţi cunoscuţi, deci m-aş fi simţit bine, aş fi participat la un altfel de experienţă.
2. am evitat să aplic pentru un curs de formare care... A.era gratuit. B.era în Grecia pe o insulă. C.era un fel de perfecţionare în lucrul cu copiii pe activităţile artistice, creative... N-am nimic de adăugat aici, n-am nici o scuză!

În altă ordine de idei, ca şi Iuliana, abia aştept să reîncep munca, să-mi intru pe făgaşul bine cunoscut, că prea m-am deconectat în ultimele două săptămâni de concediu/stat acasă şi să reiau planurile pe care mi le creionasem în anul 2015.

Vă doresc un an nou cu mult rod bun în tot ceea ce faceţi, să fiţi sănătoşi şi optimişti şi să ţinem minte cu toţii că, atâta timp cât încă suntem în viaţă, fiecare zi e o oportunitate de a o lua de la capăt.

P.S. Apropos de optimism, recomand postarea aceasta, în special nota de subsol cu care rezonez 100%. Mulţumesc, Cristina!


16 comments:

  1. La multi ani! Si mie imi place senzatia de ger, ma obliga sa fiu vie, sa fiu prezenta, sa fiu aici sia cum, sa fiu pur si simplu, pana la urma respiratia ne tine in viata. Ma bucur ca te-ai mutat undeva unde e cald, pe de alta parte. Pe mine frigul din casa ma face sa ma simt saraca si posaca. Hehe la cate nunti nu m-am scuzat eu, de...timida:)), petreceri, sau pur si simplu invitatii de a iesi, a cunoaste oameni, de a iesi din familiar...Cursul din Grecia nu a fost sa fie, pentru ca...nu era timpul lui, sau al tau pentru asta:). Sa Traiesti draga mea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. La multi ani! Imi place modul tau de a privi jumatatea plina a paharului! :)) Te imbratisez,Ancuta!

      Delete
  2. Eu cred ca tu trăiești la foc mare Irina.....nu e musai sa pleci pe luna dacă ți se oferă oportunitatea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Larisa, cursul acela mi-ar fi fost de folos. Eu nu m-am dus ca mi-a fost teama de transport... N-as face insa chestii necugetate doar de dragul aventurii, eu cred ca-s destul de chibzuita. Va pupic pe toti!

      Delete
  3. Un an bun sa ai, fara regrete la sfarsit, ci numai amintiri placute!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loredana, multumesc frumos si va trimit si eu toate gandurile mele bune!!!

      Delete
  4. un an nou magnific! iti doresc ca 2016 gandurile sa ti se materializeze!

    In rest, felicitari pt mutare. DIn ce vad, e o decizie suepr buna: casa calda, verisoare si biserica aproape. Zi-mi ca e mai ieftina :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. La multi ani, Cleo! Asa sa ne ajute Dumnezeu pe toti!

      E locuinta parintilor, platesc doar utilitatile :).

      Delete
  5. La multi ani!
    Sa ai parte doar de clipe minunate in noua casa!!
    Ce bine ca e cald in noua casa, imi place sa fie ger afara si cald in casa..mi-e dor de ger, aici a nins pe continent dar pe insula asta nici gand :))
    Imi place cuvantul ales pentru 2016.
    pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. La multi ani, Luiza! M-am tot gandit la tine, sper ca esti bine. Succes in toare si tie!

      Da, e mare lucru si frigul asta... toate-s cu noima facute de Dumnezeu...

      Delete
  6. Draga mea,iti doresc un an minunat,in care sa TRAIESTI asa cum iti doresti tu,sa fi inconjurata de oameni care ie iubesc,sa zambesti mult....
    La multi ani!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. La multi ani! Multumesc frumos pentru urari si intorc gandurile de bine si tie!

      Delete
  7. La multi ani si un 2016 trait din plin!!! cu mult drag, Ioana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. La multi ani, Ioana! Iti doresc un an nou plin cu bucurii pe toate planurile si cu postari rafinate pe blog, cum ne-ai invatat pana acum!

      Delete