Saturday, February 6, 2016

Despre dieta ketogenică - 1

De o săptămână de zile mi-am schimbat regimul alimentar. Îmi doream de anul trecut să fac această schimbare şi după ce m-am informat cât de cât am hotărât să o încerc şi eu măcar pe perioada aceasta a iernii.




Vreau să vă spun din capul locului că pentru mine cuvântul "dieta" sau "regim" era ceva ce-mi făcea instant foame. Dar uitându-mă un pic pe ceea ce se consumă în cadrul acestei "diete", mi-am dat seama că nu voi simţi că mă voi priva de mare lucru, ba chiar voi mânca multe din lucrurile care îmi plac.

Ce e dieta ketogenică

Dieta ketogenică este o dietă bazată pe grăsimi care duce la o cetoză fiziologică. Ceea ce se întâmplă mai exact în organism este asemnănător cu ceea ce se întâmplă pe perioadele de post negru prelungite. Mai exact cetoza este acumularea de corpi cetonici în sânge. Corpii cetonici sunt substanţe rezultate în urma metabolizării incomplete a grăsimilor şi pot fi folosiţi ei înşişi ca sursă de energie de majoritatea ţesuturilor, inclusiv de creier (în proporţie de 75%).

Cum funcţionează

Ce se întâmplă mai exact în organism? Arderea accelerata a grăsimilor, suprimarea senzaţiei de foame, încetinirea creşterii unei tumori dacă există în corp aşa ceva, claritate mentală, reglarea glicemiei.

Ce alimente sunt permise

Această dietă este potrivită a fi ţinută pe perioada iernii, vara e de preferat să se profite de fructe şi legume. Dar ce anume poate fi consumat în dieta keto?



Sursă foto: Google
  • alimente bogate în grăsimi şi vegetale cu puţini carbohidraţi: organe de animale (creier, măduvă, ficat, pipote) slănină, carne grasă (porc, vită, oaie, miel, capră), peşte gras, lactate grase (unt, smântână, mascarpone), brânzeturi fermentate (telemea maturată, brânzeturi italieneşti sau franţuzeşti, caşcaval) gălbenuş de ou, nuci şi seminţe cu conţinut mare de grăsimi (şi uleiurile extrase din ele); nuci, migdale, alune de pădure, porumb, macadamia, fistic, seminţe de in, de dovleac, de susan, sâmburi de caise, avocado, măsline;
  • pentru aportul de fibre şi alcalinizare se folosesc frunze şi legume cu conţinut mic de carbohidraţi: spanac, pătrunjel, tulpini de ţelină, castraveţi, dovlecei, fenicul, andive, brocoli, varză de bruxelles, salată verde, fasole păstăi, iarbă de grâu, spirulină, clorela etc. 
  • plante aromatice cu efect detoxifiant şi antioxidant: busuioc, rozmarin, cimbru, salvie, coriandru, ghimbir;
  • rar: fructe de pădure (zmeură, afine, cătină), citrice, ananas, kiwi, mere, rădăcinoase tip morcov, ţelină, sfeclă roşie, ciuperci, fasole, mazăre, linte, năut, ceapă, usturoi, varză, dovlecei, vinete, ardei capia, ridichi, conopidă;
  • NU: zahărul, mierea, siropurile dulci, lactatele slabe, carnea slabă, cerealele şi derivatele din cereale, fructele, cartofii;
  • suplimente recomandate: pentru completarea dietei, protecţia corpului, îmbunătăţirea mobilizării, a transportului şi arderii grăsimilor: suplimente cu uleiuri de nucă de cocos (MCT OIL), minerale (magneziu, zinc), omega 3, CLA, carnitină, lecitină, antioxidanţi şi enzime digestive;
  • de băut: apă plată, ceai verde sau negru bio, cafea bio.
Săptâmâna viitoare vă voi prezenta ce am mâncat timp de o săptămână şi care-s părerile mele personale privind această dietă.

Un weekend plăcut vă doresc!

9 comments:

  1. Inedita dieta, nu auzisem de ea. Pare sa recomande chestii pe care chiar le prefer in perioada asta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, asta mi-a placut si mie, ca majoritatea alimentelor din dieta asta fac parte din preferintele mele...

      Delete
  2. Super!!! De ceva timp ma bate si pe mine gandul sa tin aceasta dieta!Abia astept postarea cu prima saptamana! O sa ma inspir si eu din meniul tau! Mult succes!

    Lela,
    www.allbyl.blogspot.gr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de vizita, Lela! E nesperat de bine, doar ca am mai gafat pe ici pe colo cu masa.

      Ai un blog tare fain, o sa-l adaug in blogroll ul meu.

      Succes si tie in toate!

      Delete
    2. Multumesc!!!!! :-)
      O zi & o saptamana frumoasa!!!!

      Delete
  3. Bafta cu dieta!
    Ma batea si pe mine gandul dar nu e buna pt probl cu tiroida.
    Chiar sunt curioasa de meniurile tale, eu cand am avut tentativa am mancat pateu de casa, drob, cheddar, chicken nuggets facute in faina de cocos, tagliatelle din dovlecei trase in ulei de masline si presarate cu pecorino.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama mia, ce de variante de mancare mi-ai dat... chiar am uitat ca pot face pateu de casa, am o sursa sigura de organe de pasare, deci il trec curand pe lista de preparate... O sa postez chiar maine ce am mancat saptamana trecuta.

      Delete