Tuesday, February 9, 2016

Dieta ketogenică - 2 (meniu şi păreri)

Ce am mâncat timp de o săptămână




Pregătiri: am cumpărat un pui de fermă din sursă sigură, paine integrală 100%, măsline naturale

Luni
MD: 2 ouă fierte, o felie telemea de vacă, un pahar cu lapte 3.2% grăsime, o cafea la muncă şi un latte de la tonomat (ups!)
P: ciorbiţă din pasăre de ţară la muncă
C: crap şi varză de bruxelles trase în unt, salată de valeriană cu măsline naturale şi mix de seminţe (in, floarea soarelui, dovleac)

Marţi
MD: 1 ou fiert, o felie de pâine neagră cu o felie de brânză telemea, un vârf de pesto şi frunze de valeriană, cafea cu lapte 3.2% grăsime
P: o felie de pâine integrală cu o felie mică de brânză telemea, 2 iaurturi mici cu grăsime 4.1%
C: vită la grătar cu brocoli şi conopidă fierte, mai târziu o cană mică de iaurt, un ou, un colţ de pâine neagră, 2-3 măsline naturale




Miercuri
MD: nimic
P: legume (vânătă, dovlecel, ardei capia) trase în ulei de cocos cu seminţe, măsline, frunze de valeriană, o felie mică de pâine integrală, 3 cafele (ups!!) şi un Cola Zero (double ups!)
 C: brocoli şi ciuperci trase în ulei de cocos, salată de valeriană cu măsline, un sfert de ceapă roşie, seminţe şi zeamă de lămâie



Joi
MD: 2 felii mici de pâine integrală cu brânză telemea, pesto şi valeriană, 1 pahar cu lapte şi o cafea cu lapte tot cu grăsime 3.2%
P: un soi de salată dintr-un copan dintr-o supă, valeriană, varză de bruxelle, ciuperci de marţi seara, cafea şi ciocolată neagră 75% cacao
C: o porţie supă din pasăre de ţară (am fiert o pulpă de pui de fermă cu un păstârnac mic, un morcov, un pătrunjel şi doua cepe), o cană cu lapte

Vineri
MD: 2 cafele, măsline naturale cu puţină pâine integrală
P: ciorbă de legume şi tocană de cartofi cu salată de varză- că asta am avut la masa de la muncă
Gustrare; prune uscate termic

Sâmbătă
MD: cafea cu lapte şi ciocolată neagră câteva cuburi
P: supă de pui cu o bucăţică mică de aripă de pui, o linguriţă de iaurt de oaie şi mărar şi puţină salată cu valeriană, salată verde, ridichi, ceapă, mărar, nuci caju, telemea şi mix-ul de seminţe din care am mâncat toată săptămâna






Duminică
P: aceeaşi supă, dar doar zeamă, 2-3 jumări de la garniţă

Păreri

Primele reactii pe care le-am observat au fost:

Cele rele:
  • O senzaţie de greaţă în primele zile. Parcă tot ce mâncam îmi stătea în gât. Apoi pe sâmbătă mă simţeam ca şi cum aş fi mâncat pelin. O altă problemă pe care o resimţeam şi în trecut când consumam multe lactate şi a apărut şi acum e o încarcare a sinsurilor (nas, gât). De obicei trece când mănânc mai mult vegetale, în posturi.
Cele bune:
  • Nu m-a luptat foamea, nu m-a luptat nevoia de dulce. Ba chiar am stat cu farfurii de prăjituri şi cu sucuri sub nas şi n-am simţit nevoia să gust măcar, eu care săream prima la bomboane, ciocolată, dulciuri.
  • Un alt aspect BUN fost observat în ziua de duminică când mi-am dat "dezlegare" de la regim şi am mâncat un gyros de pui la un local grecesc din Constanţa, cu cartofi prăjiti, cu paîine albă, cu sos de iaurt, cu un Pepsi şi la final cu o prăjitură. Pe moment n-am simţit nimic, dar la o oră am simţit efectiv cum mi s-au înmuiat mâinile, picioarele, devenisem apatică, mă luase somnul şi căscam de numa, deşi era doar ora 18. Mi-am dat seama că a fost efectul de curbă al zahărului din sânge care în primă fază îţi dă un shot de energie, ca apoi să te simţi terminat. 
Mă întreb cum a funcţionat atâta amar de vreme corpul ăsta al meu care primea zilnic ceva dulce (începând cu zahărul din cafea şi un desert luat mai devreme sau mai târziu în cursul zilei).

Fizic nu simt încă nimic, eu când slăbesc întâi mă ascut la faţă, dau din grăsimea de pe mâini şi piept şi târziu de pe abdoment şi aproape deloc jos pe şolduri. Ieri m-am şi cântărit şi aproape că am plâns, nu ştiu daca am avut vreodată această greutate, deşi din afară nu se vede că-s înaltă şi am ştiu să-mi aleg hainele în aşa fel încât să mă avantajeze, daaaaaar... 71 de kg e mult :).

Am să mai revin şi cu alte păreri privind această dietă şi cu viitoarele meniuri keto.

12 comments:

  1. Irina draga, te rog sa nu te superi dar la keto painea e absolut interzisa.
    Nu se consuma nici lapte sau iaurt, sau ma rog, le consumi dar trebuie sa ai grija sa calculezi nr de carbi care trebuie sa fie de 20 gr net.
    20 de grame se aduna imediat si laptele are mult zahar (lactoza) deci iti creste imediat nr de carbi.
    Keto nu e o dieta simpla, cand doar reduci carbii se numeste low carb, la keto trebuie sa ai 20 gr carbi si majoritatea caloriilor sa vina din grasimi, aprox 70-65%, carbii trebuie sa fie 10-5% iar restul proteine.
    Eu am calculat cat am incercat sa tin keto si stiu ca 20 gr carbi net se aduna imediat si eu nu mancam paine sau iaurt sau lapte.
    Cat despre cola zero, pai asta nu are ce cauta in alimentatie, aspartamul din ea e neurotoxic si ucide neuronii.
    Noi nu mai bem de ani de zile, eu nu am fost cine ce stie fan dar sotul nu putea sa stea fara cola, cred ca bea o sticla de 2L/zi si nici el nu mai consuma asa ceva.
    Iti recomand sa cauti ce zice Dr Russell Blaylock despre excitotoxine (din care face parte si aspartamul).
    O seara frumoasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. N-am de ce sa ma supar, Luiza.

      Mie clar ca nu am cum sa tin keto 100% ca la carte, n-am nici timp sa calculez ce si cat proteine, carbohidrati etc. Eu vad dieta asta ca o curatare de zahar si cereale si de a consuma alimente cat mai clean. Cu cat citesc mai mult cu atat devine totul mai neclar ce poti si ce nu consuma. Nu am cum sa mananc numai carne, numai 2-3 legume, numai seminte... Poate am avut si un start prost ca m-am documentat mai mult de la Dr.Andrei Laslau, dar m-am dezabonat de la pagina lui pentru ca are niste informatii care nu numai ca n-au treaba cu dieta, dar nu-s de acord dpdv moral cu ele...

      Legat de Cola, la cate prostii consumam pana recent, Cola asta e asa... un fulg in vant :)). Nu am sa repet curant experienta pt. ca mi-e sila efectiv de gustul aspartamului.

      O seara frumoasa si tie!!!

      Delete
    2. Cred ca varianta asta e cea corecta de alimentatie in keto:

      Grasimi: alune de padure crude, migdale crude, alte tipuri de seminte si nuci care iti sunt accesibile (contin si cantitati importante de proteine si fibre), uleiuri vegetale (in, cocos, canepa, macadamia, germeni de grau, avocado, nuci, seminte de dovleac, masline, porumb, seminte de struguri etc.), smantana fermentata (merge excelent cu concentrat proteic in momentele grele), unt, avocado, cocos, slanina, maduva, creier, ficat.

      Proteine: carne de vita, porc, oaie, peste, branzeturi fermentate, concentrate proteice cu absorbtie lenta si/sau aminoacizi, oua. Vei mai avea proteine si in alunele de padure, nuci, migdale. Au o valoare biologica buna, deci calculeaza-le si pe ele. Intr-o dieta ketogenica dificultatea nu este sa mananci putini carbohidrati ci putine proteine si suficiente grasimi.

      Fibre si carbohidrati: salata, legume fibroase cu continut mic de carbohidrati: spanac, brocoli, varza, ceapa, usturoi, ardei kapia(continut mare de vitamina C), fasole verde, castraveti, rosii (in cantitati limitate), citrice- doar in anumite momente si in cantitati limitate.
      Alunele de padure, nucile si migdalele contin si o cantitate insemnata de fibre. Fibrele pot figura in tabele drept carbohidrati dar nu pot fi digerate de catre organism.

      De aici: http://www.cristianmargarit.ro/2007/10/dieta/dieta-ketogenica-pe-scurt

      Mi se pare imposibil insa asa... :)

      Delete
    3. Pt informatii bune iti recomand Mark Sisson http://www.marksdailyapple.com/ sau cauta despre dieta high fat low carb.
      La keto nu se consuma multe proteine, deci nu ai cum sa mananci numai carne, eu mancam multe grasimi (imi si plac) ulei de cocos, ulei de masline (si grasimile sunt satioase!!) oua, unt, cheddar, parmezan si mancam destul de putina carne, in general nu imi place carnea dar totusi sunt atenta sa nu-mi lipseasca din alimentatie.
      La fiecare masa luam cel putin o lingurita de ulei de cocos ca sa imi creasca si mai mult cetonele si ca sa cresc procentul de grasimi.
      Insa mie dieta keto nu mi se pare sanatoasa, daca esti fortat de nevoie atunci ok (se pare ca e f buna impotriva epilepsiei si a cancerului) dar altfel nu mi se pare ok pt ca poate scadea metabolismul prin faptul ca nu se mai face cum trebuie conversia de hormon tiroidian inactiv t4 in hormon tiroidian activ t3.

      Auuu, pai ce aveai in alimentatie, brontozauri?! :)) glumesc, dar acuma serios, cola/pepsi mi se par in top in ceea ce priveste nocivitatea.

      Mai e si dieta Paleo care e un low carb mai usor decat keto, ma rog, eu nu-s de acord cu low carb mai cu seama pt femei, dar na, am zis sa-ti zic si de Paleo :)
      Si daca tot ti-am zis de Paleo iti recomand din inima pe Chris Kresser, el propovaduieste un paleo mai nepaleo ca sa zic asa :D dar e un tip de pe al carui blog ai ce invata referitor la alimentatie si sanatate.

      Te pup!

      Delete

    4. Daa, am uitat de slanina, eu fiind in Grecia cand am incercat keto nu am avut de unde sa iau slanina ca aici nu se gaseste, dar sigur ca tu poti manca cu mentiunea ca ceapa are multi carbi haha.
      Mancam pasta de avocado langa somon afumat.
      Iar din ficat faceam pateu cu mult unt si il mancam uns pe felii de cheddar eventual cu niste ardei gras alaturi.

      Delete
  2. Nu stiam ce e dieta asta ketogenica, dar daca e de renuntat la zahar, atunci zic ca e greu :))
    La mine solutia a fost sa nu mai ma duc la supermarket, asa ca din piata luam fie carne de la macelarie, fie legume si fructe. Pediatrul ne-a directionat sa evitam supermarketurile tocmai pt ca multe alimente au zahar adaugat.

    Din experienta proprie, eu nu pot consuma majoritat grasimi + proteine (ficatul protesteaza, cred, se lasa cu amar/si senzatie de greata) dar cu legume ma inteleg mai bine.


    P.S. pt pate de ficat si pate de peste si hummus eu le puneam pe rondele de castraveti, dovlecei, bucati de ardei. Mi se par niste gustari f. faine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu n-am crezut vreodata ca pot renunta la zahar. Am o verisoara care renuntase la ducliuri si eu m-am suparat asa tare la ideea asta, i-am zis ca e singura mea placere, cum sa accept o astfel de viata? Dar s-a putut pare-se... insa n-am fost habotnica, am mai mancat asa o zi pe saptamana...spre exemplu ieri am vrut ceva dulce si mi-am luat ciocolata. Nu cred ca voi tine 100% dieta, dar deja am deprins niste lucruri bune. Si eu evit pe cat se poate sa fac cumparaturi din supermarket, dar pentru mine una mi-e mai simplu sa iau totul dintr-un loc. De pe acolo insa luam fructe/legume la care scria ca-s din Ro.

      Delete
  3. Am reusit acum cativa ani sa renunt la dulciuri aproape total si tare fain a fost pentru ca am slabit incetisor si sigur (in jur de 5-6 kg in patru luni). N-am tinut o dieta anume, doar am avut grija sa nu mananc seara mult si, pe langa renuntarea la dulciuri, am rarit si mesele cu paste, orez si-am renuntat total la cartofi. Asa am descoperit, din greseala, ca nu-mi fac bine cartofii pentru ca ma simteam mult mai usoara fara ei, fara balonari.
    Pe nesimtite (chipurile), m-am intors iar la consumul de dulciuri zilnic pentru ca n-am mai avut grija de mine si cum zaharul da dependenta ... vointa mea a disparut in neant din nou.
    Din fericire am ramas cu ceva bun de atunci. Daca inainte puteam manca si o ciocolata intreaga odata, dupa aceea am putut doar cateva patratele. Majoritatea dulciurilor din comert mi se par si acum mult, mult prea dulci (de exemplu, Milka, Bounty, Mars, Twix pentru mine nu mai au aroma, simt doar un gust dulce intens).
    Acum ma straduiesc mult sa fiu iar cumpatata, ca atunci. Am vazut ca e posibil si ca e numai o chestiune de vointa, de a reusi sa rezist tentatiei.

    Succes si tie la a tine aceasta dieta care vad ca ti se potriveste si de a avea rezultatul dorit, de a fi mai usoara si mai sanatoasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maria, multumesc de impartasire! Asa e, toate dulciurile acum sunt doar...dulci, nu mai simti nimic altceva cand le mananci... si e crunta dependenta de zahar, e perfida, nu stii cand s-a instalat... Eu intre timp m-am reconfigurat cu dieta, cred ca mai potrivita mi-ar fi ceva low-carb, fara zahar si cu putine cereale si carbohidrati. Mi-am dat seama ca mi-ar face rau sa mananc atatea grasimi, am o problema care ar putea fi alimentata de acest tip de dieta axata pe multe grasimi animale... Tot cumpatarea e cea mai buna. Iti doresc si tie putere sa reiei obiceiurile bune!

      Delete
  4. Inspirata de tine am mai citit despre dieta si avantaje. Imi dau seama ca eu asa mananc de ani de zile!! doar ca proportia din farfurie difera: majoritat legume si fructe, minoritar produse animale, mare parte din produse sunt negatite (legume si fructe).
    Micile amendamente: untul si iaurtul (nu folosesc unt de cocos, motive alergice) iar iaurtul de casa e pt probiotice; uleiul de masline din cand in cand, o data pe sapt sau mai rar paste, 1 cioco neagra pe luna.
    Idealul e sa renunt la amendamente :D

    ReplyDelete
  5. Uau...după ce am citit comentariile voastre... Ma inarmez cu răbdare si dau sa incerc. Dar chiar nici o felie de pâine dimineata? Adică deloc, deloc?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, Ana! Da, din cate am inteles si eu nu e voie deloc paine... Eu am renuntat la dieta, dar a fost interesant s-o tin :). Sa te documentezi bine, bine inainte si apoi sa iei o decizie. Iti recomand si blogul acesta, stiu ca autoarea mananca keto: http://adiafe.blogspot.ro/

      Delete