Friday, February 5, 2016

Joia recunoştinţei (de vineri)

Marţi pe 3 februarie s-a încheiat provocarea lansată de Cristina de a face un exerciţiu al mulţumirii, al recunoştinţei în faţa vieţii.



Nu ştiu dacă am reuşit să-mi însuşesc acest ritual, dar e drept că atunci când încep să am devieri de la traseu, să încep să mă plâng, mi-aduc aminte că nu am în realitate de ce să ma plâng.

Un exemplu concret în acest sens au fost zilele numeroase cu temperaturi de minus 10 grade în Constanţa. Mai bine de o săptămână am curăţat maşina de gheaţă la prima oră şi îmi tot venea să-mi plâng de milă. Dar la fiecare gând de acest gen încercam să mă adun şi să-mi zic că ar trebui să mă bucur că am putut ieşi din casă să respir aerul acela tare, că am două mâini sănătoase cu care pot raşcheta gheaţa de pe maşină, că am o maşină cu care mă duc la muncă şi nu stau totuşi aşa mult în frig aşteptând un mijloc de transport în comun, că am un serviciu spre care să mă duc, că totuşi viaţa mea e plină şi bună.

Dacă tipul acesta de gândire e datorat jurnalului de mulţumire, pot spune că eu am câştigat fantastic în aceste trei luni.

Viaţa mea nu e uşoară şi viaţa multora nu e uşoară. Dar cu toate astea ALEG să am o stare de mulţumire, să văd partea plină a paharului, că, slava Domnului, am atâtea binecuvântări încât L-aş mânia pe Dumnezeu să zic că nu e aşa.

Eu voi merge mai departe cu jurnalul de mulţumire, chiar dacă provocarea Cristinei s-a încheiat.

Îţi mulţumesc, Doamne:
  • pentru viaţă
  • pentru binecuvântările din viaţa mea
  • pentru tot ce e neplăcut în viaţa mea, că am şansa să-mi ies din matcă
  • pentru prieteni
  • pentru mâncare
  • pentru familie
  • pentru fraţii mei
  • pentru frumuseţea vieţii
  • pentru micile plăceri ale vieţii: o cafea bună, o lumânare parfumată, un parfum, o eşarfă moale, o ciocolată (amăruie :D)   
  • pentru înţelegerile tot mai profunde privind credinţa creştină. Înţelegerile sunt deopotrivă dramatice şi frumoase. As life :).                                                                                                                                                                     

        Vă invit şi pe voi să găsiţi motivele de mulţumire din viaţa voastră!            

1 comment:

  1. Foarte buna ideea asta! Cred ca am s-o preiau si eu, cat de curand, poate putin schimbata.

    ReplyDelete