Saturday, May 21, 2016

Ce este important pentru mine?

N-am nimic de adăugat acestei postări, o notez aşa cum am trecut-o în jurnalul meu pe puncte.

1. RELAŢIA CU DUMNEZEU

- rugăciunea - zilnică (dimineaţă, seară, la masă)
                     - de toată vremea (rugăciuni scurte, Doamne Iisuse...)
- lectura - a Noului Testament
              - a Sfinţilor Părinţi
              - a cărţilor de folos sufletesc (puţin şi bun)
- participarea la slujbele bisericeşti, cel mai important: Sf. Liturghie şi Sf. Maslu
- spovedanie şi împărtăşanie deasă

2. SĂNĂTATEA

- mişcarea - sală 
                 - mers pe jos
                 - exerciţii acasă
- mâncatul sănătos: salate, fructe, mâncăruri puţin procesate/preparate, alimente din surse sigure, ceaiuri, sucuri naturale, folosit produse naturiste utile (polen, orz verde etc.)
- somnul: un somn odihnitor susţine optim desfăşurarea zilei următoare; ideal somn orele 22-5, mulţumitor 11-6, acceptabil trezirea la ora 7 maxim când sunt foarte obosită

3. PACEA MINŢII/INIMII

- pus punct relaţiilor abuzive
- ajutat doar unde se poate
- trasat graniţe personale la job şi în viaţa privată
- fără ranchiună, fără resentimente, fără tocat la gânduri pe o discuţie/situaţie pe care nu o pot rezolva, controla
- rugăciunea pentru ceilalţi, mai ales acolo unde nu am ce face fizic, emoţionale, psihic, dar şi respect, bun-simţ, prietenie (aici am avut în minte micile frecuşuri care pot apărea cu colegii de serviciu, cu părinţii copiilor din şcoală, cu colaboratorii noştri)
- concentrarea pe muncă, pe studiu, pe pacea cu ceilalţi - fii eficientă la muncă, nu bârfi, nu te plânge
- ţine un jurnal de mulţumire
- rugăciune pentru apropiaţi, pentru vrăjmaşi, pentru cei din trecut cu care nu am ajuns la pace
- cultivarea duhului blândeţii

4. LECTURA

- să fie mai puţin recreaţională şi specifică (cărţi de succes, literatură clasică etc.)
- să fie mai mult educaţională

5. CULTIVAREA PASIUNILOR

- cultivarea talanţilor
- acordat timp creaţiei

6. ELIMINARE FACTORI PERTURBATORI

- Facebook, site-uri inutile, lecturi inutile, filme inutile sau alte activităţi şi lucruri care "omoară timpul" - timpul e scurt, nu mai e loc de risipă
- persoane care te mănâncă lăuntric: văicăitorii, leneşii, abuzatorii mental/verbal - nu e timp de aşa ceva, viaţa e scurtă
- eliminat ce e muncă inutilă, care nu atinge vreun scop mai amplu

7. RELAŢII PRIORITARE: familia (bunica, părinţii, fraţii mei), prietenii apropiaţi, colegii de muncă
- atenţie la abuzatorii care se strecoară printre rude, prieteni şi colegii de muncă :) - revezi punctul pacea inimii/minţii

2 comments:

  1. Foarte minunat totul. Totusi am o obiectie:))- lectura de placere/clasica este mai educationala decat multe carti educationale care se vor pierde in neant. Am vazut-o pe pielea mea, de ex Fratii Karamazov sunt o carte si niste caractere pe care orice psiholog/psihiatru trebuie sa le studieze nu doar citeasca cu care doar o mana de carti de psihologie/psihiatrie pot concura:). Iar relatiile inutile si sugatoare de energie sunt poate si perntru ca ai de dat si acelor oameni ceva :) (nu vor deveni pozitivi si entuziasti dupa intalnirea cu tine, dar poate un cuvant de al tau sa le dea putina speranta, poate e treaba ta sa-i inveti bucuria:). Imbratisari draga mea draga si asa de frumoasa:*

    ReplyDelete
  2. Frumoase lucruri. Unele lucruri sunt si pentru mine importante :), altele as vrea sa le fac (nu reusesc sa reduc facebookul ... )
    Mai interesant a fost sa imi scriu lucrurile importante din viata, si alaturi cat timp efectiv intr-o zi le acord ....

    ReplyDelete