Tuesday, May 10, 2016

Părelnicie/închipuire/înșelare


Mi-au plăcut mult pentru că viața reală, viața din spatele fațadelor afișate în lume, viața din spatele postărilor frumoase de pe bloguri e destul de crudă atunci când o trăiești cu onestitate.

Mi-am dat seama tot mai mult că realitatea e una, ceea ce visăm noi e alta. Citim texte frumoase, cărți potrivite, vorbim de lucruri înalte, ne place să părem și să ne închipuim despre noi altceva decât ceea ce suntem. Suntem mândri și nu  ieșim din înșelarea asta decât prin mari zguduiri și suferințe.

Fugim și fugim, cădem, ne trezim, dar o luăm de la capăt și ne punem la loc mască părelniciilor. Fugim iar și ajungem iar în locul acela în care ne privim cu cruzime într-o oglindă în care îți vezi interiorul beteșugit, îți dai seama că nu e nici o soluție pentru problemele tale, că toate căile psihologice sunt doar întrebări din întrebări și false soluții.

Mereu am vrut să cred că problemele mele sunt mai vaste, că trebuie multă informație și multă muncă spre a le soluționa, dar totul se traduce la următoarele detalii:

1. problema = suntem mândri. Credem că știm și că putem ceva. Ne încredem în noi 100%.
2. soluția = să ne smerim. Să înțelegem că noi nu putem nimic și că altcineva poate lucra în noi, că viața, puterea, râvna, soluțiile, cu alte cuvinte combustibilul este Dumnezeu.

Nu vreau să zic prin rândurile mele că ar trebui să stăm cu poalele în cap zi de zi şi să ne plângem de cât de grea e viaţa, dar mi-aş dori să n-o mai idealizăm atât, să nu ne mai amăgim că există bucle în spaţiu de reverie, să nu mai avem păreri înalte despre noi, că suntem la măsura X sau Y. Spre exemplu, din toate lecturile mele recente doar câteva titluri au avut un conţinut care să pun degetul pe rană şi să zică: asta e buba şi asta trebuie să faci ca să o vindeci. Deci aş vrea să fac mai mult şi să contemplu mai puţin.

Viaţa e viaţă şi în mare parte e o cursă cu obstacole în care înveţi singuri să treci probele... Dar să nu uit(ăm) de Viaţa din viaţă:

Hristos a ÎNVIAT!


1 comment: