Friday, June 17, 2016

Din ce am învăţat de la job...

Azi mă gândeam la o chestie petrecută zilele astea, la un apel telefonic primit de la o instituţie din Constanţa, apel care mi s-a părut extrem de ciudat. Cineva de la SPIT sunase să vorbească cu şeful cel mare. Ceva de genul ”de la Spit sun, vreau și eu cu dl.X). Dar sunase complet greşit, pe un număr pe care nu l-ar fi găsit nici în o mie de ani, n-a zis pentru ce sună/îl caută, ce să mai, o abordare care nu i-ar fi adus decât un trântit de telefon în nas, nicidecum să-şi atingă scopul. 

Din acest motiv mi s-a părut important să scriu chiar o postare pe blog în care să las Universul să știe că, uneori, intermediarul dintre cel ce cere o informaţie şi persoana din conducere a societății, instituției unde sunați are un rol (mare) în a te ajuta să-ţi atingi scopul apelului telefonic. El discerne în timp ce discută cu tine dacă şeful cel mare ar considera informaţia ta ca fiind vitală, dacă și-ar dori să intre în legătură cu tine sau nu, dacă e interesat de ceea ce ai să-i zici, dacă are timp, sau dacă e din aria lui de interes acel ceva dorit de tine. Unn subaltern va învăţa în timp cu ce să-şi deranjeze şeful sau nu, deci mi se pare important și de bun simț să:

1. Prezentaţi-vă cu numele complet: sunt X-ulescu Y-culescu
2. Spuneţi din partea cui sunați: firma, insituţia etc.
3. Spune care ţi-e scopul apelului telefonic: vrei să vorbeşti cu cineva anume din firmă, vrei să faci o prezentare a unui produs, vrei o informaţie, vrei să stabileşti o întâlnire, vrei habar-nu-am-ce, dar spune-ţi mesajul. (Am mai păţit recent să sune cineva şi să ceară cu directorul şcolii. Astfel de abordări te fac să crezi că-l ştie, că o fi de la inspectoratul școlar judeţean etc... ca să constat că vroia să faca prezentare la nu-ştiu-ce detergent...)

Deci dacă doriți să păreți cât de cât profi și să aveți o oarece garanție că veți ajunge la persoana dorită, urmați pașii de mai sus. E valabil și pentru mail-uri și sms-uri!

2 comments:

  1. Firma la care lucrez are, printre altele, cursuri de vanzari. Sunt module intregi de curs despre cum sa treci de intermediari si sa ajungi la seful cel mare :))

    ReplyDelete
  2. Hm... Mama este un om simplu, dar m-a invatat, de fapt "m-a tocat" cu lucrurile astea, sa salut mereu, etc etc

    ReplyDelete