Monday, June 6, 2016

Disclaimer

Anul acesta am avut numeroase întâmplări altfel decât cele pe care le trăiesc eu în mod obişnuit. 

Spre exemplu, într-o încercare de a mă împrieteni cu cineva căruia îi plăcea mai mult interacţiunea în virtual decât în real, am avut o discuţie de aproape o zi în care el încerca să mă convingă că-mi bat joc de limba română că nu scriu cu diacritice pe chat-ul de pe Facebook şi că, mai rău decât orice, în loc de cratimă pun un spaţiu liber... În încercarea mea de a mă apăra i-am zis atunci că nu-s la Academia Română angajată să-mi bat capul cum scriu pe chat-ul de la Facebook, spaţiu informal din punctul meu de vedere. 


Sursă foto aici.


Mergând un pic pe repede-înainte cu subiectul acestei postări, vreau să zic că zilele trecute am primit un mesaj privat pe pagina blogului că scriu cam agramat.

Aşa că vreau să fac un mic disclaimer privind blogul meu.

1. Blogul meu NU este 100% corect dpdv gramatical. Mi-am asumat, fără să exprim asta în scris aici, odată cu deschiderea blogului că voi face greşeli gramaticale şi multe. Cu gramatica mie mi s-a rupt filmul undeva prin clasa a 6 a, dar, cu toate astea, am fost un elev de aproape 10  pe toată perioada liceului, facultăţii şi masterului. Mi-am luat lucrarea de disertaţie cu 10 şi asta nu pentru că a fost scrisă corect dpdv gramatical, ci că informaţia din ea era bună, folositoare, în concordanţă cu direcţia masterului meu. Asta nu înseamnă că am scris "nuj" în loc de "nu ştiu" în text, asta ca un exemplu banal aşa, ci că uneori ideea e mai importantă ca ambalajul, iar aici pe blog vreau să am informaţie, substanţă, nu un nimic scris corect dpdv gramatical.

2. Blogul meu NU are pretenţii de a fi publicat vreodată, de a apărea într-un ziar, sau într-o publicaţie de mai mare amploare, deci nu-mi bat capul cu posibilele mele agramaticalităţi. Dacă am să am vreo colaborare viitoare de amploare cu un site, alt blog, promit să rog pe cineva priceput să-mi verifice rândurile dacă-s corecte dpdv gramatical.

3. Blogul meu NU e un blog de literatură, de recenzii literare, de traduceri, de mai ştiu eu ce. E un spaţiu oarecare într-o nişă mică a internetului în care scriu ce vreau şi cât vreau şi despre lucrurile care mă pasionează.

4. Cu toate astea NU voi accepta să rămân ignorantă în privinţa acestui aspect. Consider că scriu suficient de decent în limba mea maternă, iar ca un plus de respect pentru mine şi cititori am ales să scriu cu diacritice şi să am grijă la aspectul per-total al postărilor. Uneori verific şi corectitudinea unor exprimări (mortalul fii şi fi, noştrii şi noştri etc.)

Aşadar, dragă X, mă bucur că ţi-am oferit în timpul programului de lucru şansa de a face ceva analiză pe text pe blogul meu şi sper pe viitor să nu-ţi mai răpesc timp preţios de la job cu astfel de gafe groaznice, ci poate cu ceva informaţie utilă. Că dacă nu e nimic util pentru tine nici pe blog, nici pe pagina mea de Facebook, există un mix X cu roşu în dreapta sus care poate fi apăsat rapid şi pe care eu îl folosesc deseori când găsesc ceva ce mă deranjează în online. Succes!

Deci nu voi lăsa nimic să-mi răpească bucuria de a scrie. Chiar şi greşit! :D

6 comments:

  1. si eu am probleme cu gramatica limbii romane. Uneori fac glume ca sunt injinera si sa mi se scuze, alteori mai citesc si imi aduc aminte de regulile neinvatate dar uitate din scoala.

    ReplyDelete
  2. Nu mi se pare că ai greșeli, nu am observat. Și te citesc de mulți ani, încă de când aveai celălalt blog.
    Însă mi se întâmplă să recitesc însemnări vechi de-ale mele și să observ greșeli, unele din grabă, altele nu știu... :(

    Îmi place mult că scrii cu diacritice. Te pup!

    ReplyDelete
  3. Mie nu mi se pare ca ai fi agramata, de unde ideea asta?! In orice caz, te exprimi liber, ca pe un blog, ideea este sa comunici cat mai liber cu cititorii tai, sa fii apropiata de ei, nu sa-i educi. Si eu observ fraze anapoda in textele mele sau greseli, revin si la corectez. Cat despre diacritice, eu chiar nu mai pierd timpul cu ele...

    ReplyDelete
  4. a, nici eu nu am gasit NICIO greseala la tine! La mine da :)

    ReplyDelete
  5. Te citesc cu drag de mult timp si niciodata n-am fost atenta la ambalaj. Ceea ce transmiti e cu mult mai valoros pentru mine. Nu pune rautatile la suflet, chiar nu merita.

    ReplyDelete
  6. Dragelor, multumesc de ganduri si sustinere! Conteaza mult randurile voastre pentru mine. E interesant ca persoana care mi-a dat acel mesaj si-a sters contul... o fi fost o chestie fictiva? Dar chiar nu conteaza pentru mine...

    ReplyDelete