Thursday, July 28, 2016

Lucrurile la care am spus NU în ultima vreme

Nu ştiu încă dacă fac bine să aştern aceste rânduri aici, pentru că lucrurile sunt încă în proces de finalizare, iar la unele nu-s sigură 100% dacă am făcut bine sau rău. Atâta incertitudine în mine n-am mai avut demult.

Faza e că la tot ce voi scrie mai jos am spus mai întâi DA. Mă gândesc la cuvântul scripturistic care spune ca vorba voastră sa fie da, da şi nu, nu. Mai grav decât acum nu mi s-a afişat niciodată tendinţa mea de a amâna sau a mă răzgândi.
  • Am spus nu la schimbarea carierei. Nu intru în detalii, dar eram la un pas foarte mic ca de la 15 septembrie să fiu domnişoara învăţătoare. Aveam deja şi clasă, locul asigurat şi toate cele. Mă încânta ideea, pe o parte din copiii cu care urma să merg mai departe îi ştiam deja, eram entuziasmată. Dar trecând vremea şi având opţionalul de engleză cu cei de la grădiniţă într-o zi am simţit că voi claca. Dacă de două ori pe săptămână mi se părea aşa de greu să ţin în frâu nici 15 copii, ce aş fi făcut zi de zi cu o clasă de pitici? Am zis thanks, but no thanks!
  • Am spus nu să merg într-o tabară de pictură. Masă, cazare, materiale de pictură gratis. Am spus da, apoi am spus nu, ar fi însemnat să-mi iau încă o săptămână de concediu după alte aproape 10 zile de concediu. Nu m-aş fi simţit ok să stau atâta timp să mă relaxez şi cumva nu cred că nici de la serviciu nu mi-ar fi dat consecutiv atâtea zile libere. Am încurcat toată organizarea taberei, dar asta e...
  • Am spus nu unei oportunităţi de a mă alătura unei afaceri. Totul suna ok, bani frumoşi, lucrai în ritmul tău, totul aparent ok. Dar într-o zi, ascutând materialele de training, m-am întrebat dacă chiar sunt dispusă să fac asta zi de zi, chiar dacă la capătul efortului ar fi o sumedenie de bani care să mă aştepte. Şi am mai simţit că depunând acest efort, îl pun deoparte pe Dumnezeu care îmi dă ce şi cât am nevoie şi Îi zic: ştii ce? Lasă-mă să-ţi arăt eu cum fac bani, că tu nu ai fost în stare până acum să-mi dai ce am nevoie.
  • Am spus nu unei relaţii :D. Nu ştiu cât am spus eu nu, dar a fost şi o parte de decizie dinspre mine. În nici 6 luni am avut de a face cu de două ori acelaşi prototip de bărbat, cu cineva care brusc şi dintr-o dată e iritat de persoana mea şi-mi reproşează ceva într-un mod foarte urât. Acum mă întreb de ce atrag genul ăsta de oameni, ce e în mine care îi irită atât, care e cheia până la urmă? Sau poate ei erau doar o oglindă pentru mine? Ce e minunat e că timpul acesta în care lucrurile se limpezesc sunt tot mai scurte, cu ultima poveste a fost un răstimp de 5 zile în care lucrurile s-au făcut şi desfăcut.
Ceea ce scriam alaltăieri aici avea în spate ce am scris mai sus. Până la urmă eu-s un om cu un job 8-16, job bunişor, care mă ajută să-mi plătesc facturile şi să-mi iau de mâncare. De somn am nevoie ca de aer, pentru că Irina-somn=nebunie curată, iar de lucrurile care îmi fac plăcere nu trebuie să mă lipsesc pentru că mă dezic de mine (lectura, prietenii, plimbările, pictura etc.). Nu am cum într-o singură zi să înghesui atâtea lucruri, să mai adaug şi altele decât dacă mă cred cine ştie cine, sau dacă scot din schemă ceva de care am nevoie cu adevărat. Din cauza asta am zis că în ultima vreme am fost guvernată de mândire, de o gândire care l-a scos din schemă pe Dumnezeu.

Acestea fiind zise, vă trimit gânduri bune de la malul mării!

8 comments:

  1. si eu zic ca e bine sa spui nu, la timp si fara regrete! :) pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt aproape 80% impacata cu tot...

      Delete
  2. Personal am invatat ca in viata exista momente in care avem multe variante din care sa alegem. Important e sa alegem ceea ce este corect si folositor pentru noi. Toate ni se intampla cu un rost!
    Dumnezeu sa-ti lumineze mintea sa alegi mereu ceea ce este corect.
    Te salut si eu din inima Ardealului!

    ReplyDelete
  3. Super sa stii cand sa te opresti asta chiar e o arta si necesita o anumita aptitudine, aceea de a sti sa discerni.Mi-a placut subiectul materialului. :) O zi minunata din Spania!

    ReplyDelete