Tuesday, August 2, 2016

Care sunt punctele mele forte?

Am găsit pe Pinterest articolul acesta în care sunt înșirate 26 de întrebări ce au ca scop o cunoaștere de sine mai bună. Mi s-a părut interesantă provocarea, așa că mă avânt și eu să dau un răspsuns acestor întrebări.

Care sunt punctele mele forte?


Sursă imagine aici


Greu de răspuns :). Dar știu că am câteva! 

Primul care îmi vine în minte e loialitatea. Sunt un om loial și atașat de locuri, persoane, idei, familie, prieteni. Dacă viața nu ar fi intervenit, cred că aș fi avut și acum prietenii din copilarie.

Un alt punct forte este că sunt amuzantă. Mă amuz pe mine de și cu mine, amuz pe alții, îmi place să râd pentru că mă simt bine așa și pentru că amuzamentul și glumele bine plasate unesc oamenii, sparg zidurile, aduc fericire și bucurie. Aș putea să-mi pun un abțibild in piept pe care să scrie ”sunt o pontoasă!”

Sunt ordonată și calculată

Sunt un bun organizator și îmi place să planific.

Sunt curioasă și știu să fac multe lucruri.

Sunt idealistă, cred în lucruri mărețe și statornice: familia, Dumnezeu etc.

Sunt un om puternic și descurcăreț. Mă pot baza pe mine că pot rezolva o problemă. Ba mai mult, în cele mai negre situații ale vieții mele, mai devreme sau mai târziu, am știut, instinctiv uneori, pe unde să o iau ca să fiu/mă fac bine, să-mi redobândesc echiliburil interior.

Sunt un om iertător. Nu pot ține supărare, ură, ranchiună. Am niște neiertări în mine, dar ele-s pe niște probleme mai vechi, pe niște sensibilități și în mare parte sunt pe persoane care fie nu mai am treabă cu ele, fie nici măcar nu mai sunt în viață... Însă în viața de zi cu zi, dacă m-am ciondănit acum cu cineva, peste o oră am să uit și am să mă comport ca și cum n-a fost nimic...

Multă vreme am crezut despre mine că nu iubesc. Însă sunt și un om iubitor. Însă la mine iubirea nu e cu curcubee, flori, sunete de harpă din cer. De obicei iubesc tăcut și calculat, rezervat, zic eu că iubesc matur uneori: accept, tolerez, iert, încerc să nu iau personal lucrurile care-s vădit zise spre a mă răni, las de la mine, tac, mă fac că nu aud :), merg mai departe având încredere că există un bine suprem pentru fiecare și o rezolvare în fiecare situație critică.

De fapt, uneori, cred și iubesc atât de mult pe/în cineva încât mă întorc de câteva ori în același loc spre a mai da șanse, spre a găsi circumstanțe atenuante, spre a spune că nimeni nu e perfect, că și eu greșesc deseori. Dacă ușa se închide, nu mai revin. Dacă rămâne deschisă, rămân acolo sperând la mai bine. Uneori îmi iese, alteori nu.

Cam atât îmi vine în minte...

Vă provoc să răspundeți și voi: care sunt punctele voastre forte? 

5 comments:

  1. Îmi plac punctele tale forte. ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc!

      Te provoc sa raspunzi si tu acestei intrebari pe blogul tau :).

      Delete
  2. Imi plac punctele tale forte!!
    Eu ...stau de cateva minute si nu imi vine nimic in minte decat defectele. Poate ca le stiu si ca vreau sa le imbunatatesc si sunt focusata pe asta. Dar musai sa imi gasesc si eu puncte forte :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa a fost si la mine... e bun exercitiul, interesant :)... Da-i o sansa!

      Delete
  3. O sa preiau si eu ideea, in functie de rezultate o sa pun si pe blog. :)) Initial am fost tentata sa spun ca e mai usor sa insir defectele, dar cum orice om are si calitati, o sa pun lupa si pe ele.

    ReplyDelete