Saturday, August 6, 2016

Metamorfosis

Simt nevoia să scriu. Am scris şi în jurnal, dar n-a fost suficient. Acolo oricum trec lucruri de o mare intimitate, e oglinda mea pentru cea mai ascunsă parte din mine. Partea aia unde doare, unde e ură, unde-s întrebări fără răspuns, unde ţip la oameni, unde ţip la Dumnezeu. Mă uitam ca pe 17 iulie Îi scriam nişte lucruri foarte urâte, despre cât de nedrept e El cu mine, ca azi să îngenunchez prin condei şi să-i zic: mulţumesc, n-ai idee cât Te iubesc! 

E aşa de bine, toate îs aşezate, toate-s la locul lor. Interior. De fapt e un punct aşezat în jurul a multor lucruri căzute, făcute brambura. Dar pe punctul acela stau eu ca o regină şi privesc în jur cu încântare şi-mi zic: merită totul, merită orice fir de silă şi de durere, merită existenţa asta.

Mă gândeam că mai sunt doar 5 luni din acest an. Mă gândeam ce aş vrea să fac, ce să bifez până la finalul anului 2016 şi mă refer la cele pe care le pot face eu. Normal că primul lucru venit în minte a fost lectura, ce să mai citesc :)). Şi m-am gândit că anul acesta fost minunat dpdv al lecturilor. Au fost cărţi care efectiv au venit spre mine, care mi-au vorbit direct, ca şi cum autorul a stat în faţa mea şi mi-a zis: uite asta faci acum, uite acesta e răspunsul la întrebarea ta de acum, uite aşa şi pe dincolo. O să scriu separat despre ce am citit şi mai exact despre ce citesc acum, o carte pe care am terminat-o în 24 de ore. Cartea aceasta mi-a adus înţelegerea că lecturile te aleg pe tine şi nu invers.

Toate se leagă, toate-s simple, toate vin spre tine, tu doar trebuie să stai, să şezi şi să cujeţi :). Parcă se curăţă pădurea de vreascuri şi în faţa se întinde o poieniţă unde totul este concentrat, totul e simplu, acolo ştii ce ai de făcut, acolo e lumină şi har.

E interesant cum s-a produs o trecere de la minte la inimă în mine. Dacă până acum mă întrebam cum să gândesc corect, acum vreau să ştiu cum să simt corect. Cum să iubesc corect şi bine, cum să scot din fiecare clipă maximul prin bunătate.

Întâmplător am dat în trei locuri diferite, la trei persoane diferite, sugestia cărţii Cele 5 limbaje ale iubirii, carte pe care am citit-o acum vreo 10 ani şi o am în bibliotecă. Poate o fi o carte pe care trebuie s-o recitesc?

Deci răbdare şi gânduri şi simţiri bune!

Irina

2 comments:

  1. ti pup! cuvintele tale au mers direct in sufletul meu, ca si eu am indoieli si dileme si conflicte interioare asemanatoare.

    ReplyDelete