Tuesday, October 25, 2016

Carne de porc la cuptor

Dacă vi se pare suspectă apariţia unui număr prea mare de reţete pe blogul meu, motivul e un punct din această postare. Mai exact, săptămânal testez reţete noi şi chem la masă prietenii, familia, sau duc la serviciu din rezultatul obţinut. Totodată, acest avânt culinar, se leagă şi de ce scriam aici privind pregătirea mea pentru hibernare. A venit frigul, iar un cuptor care merge e o alinare pentru o cameră friguroasă. 

Aşa că, din listoiul meu de reţete de încercat, vă prezint iar o câştigătoare: carne de porc la cuptor. Reţeta aceasta a fost atât de reuşită, că nu am mai avut când să fac şi poze să v-o arăt. Dar pentru că va fi un reloaded, voi ataşa acestor rânduri şi o imagine edificatoare în viitorul apropiat.

Ce ne trebuie?
  • o bucată de pulpă de porc, cu grăsime şi şorici
  • 100 g sare grunjoasă
  • 2 linguri ulei
Pentru garnitură:
  • 1 kg ciuperci mici
  • 1 kig roşii mici - eu am folosit roşii cherry
  • un fir de cimbru
  • un fir de rozmarin
  • sare
  • 3 cepe mari
  • ulei
Cum se prepară?

1. Carnea se taie pe partea cu şorici şi se freacă bine cu sare pe ambele părţi. Se dă la rece pentru o noapte. A doua zi se trece sub un jet de apă rece, se usucă şi se pune la cuptor.
2. Se unge apoi carnea cu o lingură de ulei şi se lasă o oră la foc mediu. După o oră de copt, se pun în tavă ciupercile şi roşiile amestecate cu o lingură de ulei, sare, ceapa tocată şi ierburile uscate. Se mai lasă 30 de minute, până ce şoriciul este rumenit frumos, iar legumele sunt pătrunse.

Trucuri: eu am luat carne simplă, fără şorici, mai exact spată de porc. Pentru că a durat mult să se pătrundă şi aroma de friptură a devenit insuportabilă la un moment dat în toată casa, recomand să fie folosită o pungă pentru gătit. Eu cumpăr de la magazinul Penny cu câţiva lei o cutie cu mai multe pungi, grăbeşte procesul de gătire, nu mai miroase în toată casa a mâncare şi e şi dietetic, pentru că nu mai e nevoie de zemuri pentru indiferent ce găteşti, fie ele legume, peşte, carne, ci se fac în suc propriu şi se pătrund fain cu condimentele puse peste ele.

Poftăăăăăăăăăăăă bună!

1 comment:

  1. Daca are sorici inseamna ca are si oleaca de grasime, asa ca lasat cu soriciul in sus se va scurge usor peste tot si nu mai tre uns cu ulei.

    Ideea ta cu punga nu e rea deloc: scapi si de spalatul cuptiorului ca nu se mai stropeste.

    ReplyDelete