Wednesday, October 19, 2016

Creşteţi-vă imunitatea în mod natural

Sezonul rece bate la uşă şi din pacate aduce cu el şi supărătoarele afecţiuni de sezon: răceli, viroze, guturai. Dar dacă avem grijă şi aplicăm dictonul "prevenţia este cel mai bun tratament" putem trece sănătoşi peste aceste inconveniente.

Ce e de facut? Încercăm să ne punem la punct din timp platoşa de protecţie a organismului şi anume găsim soluţii pentru a ne creşte imunitatea în mod natural. Cămara mamei natură ne stă la dispoziţie cu remedii la îndemână.

În primul rând să avem grijă la alimentaţie. Studiile ştinţifiice au demonstrat că alimentaţia deficitară scade răspunsul imun şi, de asemenea, că regimul nutriţional care se bazează pe alimente din plante, fructe, legume procesate minimal reprezintă metoda cea mai eficientă pentru îmbunătăţirea imunităţii.

O să amintesc doar câteva ingrediente care n-ar trebui să lipsească din meniul nostru în această perioadă:

Sfecla roşie: este un ajutor extraordinar pentru organism în timpul sezonului rece. Aliment şi medicament în acelaşi timp, stimulează sistemul imunitar îmbunătăţind respiraţia celulelor şi oxigenarea ţesuturilor, nemaivorbind de amestecul de minerale şi substanţe fitochimice care contribuie la creşterea rezistenţei împotriva infecţiilor. Se poate consuma crudă în salate sau sub formă de sucuri în diferite combinaţii de fructe şi legume.

Cruciferele şi legumele cu fructe verzi: aduc în atenţie varză şi broccoli. Prin substanţele antioxidante şi bogăţia de minerale şi vitamine, în special vitamina C, protejează împotriva infecţiilor bacteriene şi virale. Beneficiile se obţin prin preparare minimă.

Citricele, în special grapefruit-ul, sunt un puternic detoxifiant. Această proprietate combinată cu efectul de oprire a dezvoltării paraziţilor, virusurilor şi bacteriilor se dovedeşte a fi benefic în stările de imunodeficienţă, de asemenea pentru răceală şi gripă. Conţine o cantitate mare de vitamina C. Pentru efecte benefice asupra sistemului imunitar ar fi de preferat consumul sucului sau al fructului întreg la primele simptome ale unei viroze. Durata şi intensitatea bolii vor fi mai reduse.

Pentru cei mai puţin norocoşi, care din diverse motive sau din lipsă de timp nu ajung să profite la maxim de o alimentaţie corespunzătoare, există suplimente nutritive şi extracte din plate care pot rezolva această problema. 

Iată câteva suplimente naturale benefice în creşterea imunităţii:

Cătina: este una din plantele cu cel mai ridicat conţinut de vitamine F şi E (vitamina E fiind numită şi vitamina tinereţii, întrucât este implicată în cele mai importante procese de regenerare din organism). Pe lângă vitamina E, cătina este foarte bogată în vitamina A, C, PP, la care se adaugă întreg complexul vitaminic B. Cătina se găseşte sub formă de suc, ulei, pulbere sau tablete.

Busuiocul: datorită proprietăţilor sale antiinflamatoare, antifungice şi febrifuge, poate fi folosit sub formă de infuzii în gripe, răceli, bronşite acute şi cronice, cât şi sub formă de inhalaţii.

Propolisul: este o bioflavonoidă cu peste 70 de proprietăţi farmacologice utile. Două dintre ele, care ne interesează, sunt activitatea antivirală şi efectul de imunostimulare.

Coacăzul negru: stimulează corticosuprarenala pentru secreţia unor hormoni cu proprietăţi antiinflamatorii şi antialergice (acţiune cortizon-like), stimulează eozinofilia, reduce VSH, creşte rezistenţa la frig a persoanelor sensibile.

Zincul (suplimente cu zinc): poate ajuta la reducerea frecvenţei răcelilor şi a durerilor de gât, putând chiar scurta durata simptomelor răcelii.

Va urma

(articol scris de dr. Iren Alexoi, medic Nutriţie şi Dietetică, preluat din revista pannatura.ro, ediţia tipărită)

2 comments:

  1. Noi nu am racit de 6 ani. O sa adun aici niste sfaturi de la pediatru (sfaturi ce le-am respectat toata familia):
    -mersul pe jos, zilnic. Copiii au o energie ce e musai de descarcat, de facut o pauza mintala intre scoala/casa etc. dar si ajuta
    la termoreglare si adaptare la mediu, circulatia sangvina etc.
    -adormit devreme. Si la temp. redusa. 18 gr e un afis din cabientul dr.
    -alimentele diverse. Si de sezon. Ai scris multe. Cine nu are bani de citrice se completeaza cu catina. Si chestii crude.Nu mancat mult la o masa!
    Pediatrul zicea ca daca nu reusesc sa gatesc la timp, atunci sa fac in weekend si portionez, congelez, si completez. Pediatrul e contra zaharului si semipreparatelor din supermarket, deci evitam sa trecem ...
    -liniste in suflet si in casa. E f. greu de discutat aici cand avem un pachet intreg de traume ce le purtam peste viata noi romanii.... cica unele le ducem si peste generatii...
    -sport. Nu ne dam seama ce important e sportul pana cand incepem sa il facem si sa vedem rezultatul.
    Ma ajuta colosal ca am si gradina si ghivecele cu condimente.

    ReplyDelete