Saturday, December 24, 2016

Un Craciun asa cum NU am sperat :)

Ce diferenţă poate face un an în viaţa unui om... 

24.12.2016 de data asta... ce diferenţă de aşezare interioară... şi mă întreb, oare aş fi avut prilejul să fiu acum aşa, dacă acum un an nu era diferit, aşa cum scriam aici?

Zilele acestea au fost grele din multe puncte de vedere, dar cu toate astea am încercat să plutesc printre ele ca şi cum nu ar fi fost. Am făcut eforturi să văd binele, să-l las să vină spre mine, m-am rugat să fiu binele, să nu mai rănesc eu. M-am gândit mult la ce a spus Sf.Paisie Aghioritul, că preferă mai degrabă să fie el nedreptăţit, decât să nedreptăţească. Şi cât adevăr e aici. Când fac rău cuiva prin nerăbdare, sau printr-o vorbă, sau prin ceva, orice, sufăr mult... e ca o rană care trece greu. Când îmi face mie cineva rău, sufăr un pic, dar mă gândesc că celuilalt i-o fi fost rău, era obosit, se certase cu cineva, primise o amendă, e bolnav, are o neputinţă etc., iar mie îmi trece mai repede decât dacă aş fi replicat şi eu, aş fi făcut şi eu pe mândra, pe piatra dură, pe plasa care dă înapoi ce primeşte. Primeşte, priveşte şi nu sta prea mult cantonat în zona aia de rău, mergi mai departe, că nu e vorba despre tine...


Sunt acasă. E curat, mai puţin ferestrele care nu-s spălate, dar nu mă mai stresez. Am şi mâncare, voi mânca şi în deplasare... Am brăduţ, am făcut cadouri, am primit cadouri.

Am luat decizii, prima să nu mai fac nimic din ceea ce nu-mi doresc, lucruri de complezenţă, lucruri de dragul de a nu deranja pe cineva prin refuz, lucruri care mă tulburau sau oboseau peste măsură. Să nu mă mai simt vinovată când nu fac lucrurile aşa cum cred eu că ar trebui făcute, când "pierd vremea"... şi lista e lungă.

Am mai decis că vreau să încep, chiar dacă puţin câte puţin, să fac lucrurile pe care le-am amânat, sau pe care mi le-am dorit şi nu am îndrăznit să mă apropii de ele. Am cunoscut oameni frumoşi, care fac enorm de multe lucruri, variate, oameni valoroşi, oameni muncitori, oameni open-minded, oameni care m-au făcut să mă ruşinez de micimea în care trăiesc pe motivul că eu-s (oh, vai) credincioasă. Oameni care muncesc, merg la sală şi la dansuri, oameni care ajută alţi oameni şi nu fac un mare caz din asta. De asta, am să încep cu lista mea de dorinţe pe care am scris-o în ianuarie 2015 şi la care am mai adăugat timid câte un punct. Am să iau lucrurile pe rând, primul punct ar fi să învăţ să înot :). Ca partener de drum, am primit ieri de la prietena mea Iulia, pictoriţa cu Căsuţa cu Cerdac, un căluţ de mare. M-a rugat să-l învăţ să înoate, deci e cazul să învăţ şi eu :).

Vreau, nimic nou sub soare, să am mai multă grijă de mine. Cum spunea o prietenă, avem în ziua de azi atâtea care ne pot ajuta şi îmbunătăţi calitatea vieţii şi noi nu facem nimic. Aşa că am început să iau un complex de suplimente şi minerale (am să vă zic de ele curând), să folosesc tot felul de produse cosmetice care zăceau aruncate prin tot felul de colţuri ale băii, mai pe scurt, să am grijă un pic şi de "caroserie", pentru că genetica ajută doar pe unii :). Vreau să reiau mersul pe jos. Mă uitam pe aplicaţia S Health din telefon şi mă minunam cum vara am mers mult pe jos, am tot felul de medalii şi premii pe aplicaţie pentru doborârea unor "recorduri". Eu îmi pusesem ca target 6000 de paşi zilnici şi 60 minute de activitate, indiferent de tipul ei. Când depăşeşti un target pe zi, primeşti medalii... Poate sună ridicol, dar pentru mine e un motivator să văd astfel de "reminder-uri".

M-am întins la vorbă pentru că n-am mai scris demult, deci închei aici.

Sărbători cu bucurie sfântă!

10 comments:

  1. Ce bradut frumos ai! Si cata lumina da! Ai grija de tine! Pentru multi si inclusiv pentru mine, anul acesta a fost si sfarsitul si începutul unei noi etape. Ai grija de trup, asa cum ai grija de suflet. Eu am invatat intr-o luna cat nu am invatat in 35 de ani, ca noi putem sa facem orice numai sa credem in puterea noastra interioară, care este o părticică de Dumnezeu. Poti, numai sa începi. Sărbători cu lumina! Ionela, Constanta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa e, Ionela! Multumesc de gand. Tu esti bine, vazusem pe Instagram ca ai scris ceva legat de urgenta...

      Delete
  2. Sarbatori binecuvantate, Irina! Sa ne recitim cu bine! Te imbratisez!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Crenguta! Si eu pe tine!

      Delete
  3. Sarbatori cu pace si liniste iti doresc!

    ReplyDelete
  4. asta mi-am propus si eu pentru 2017, sa am mai multa grija de mine si de sufletul meu,poate chiar sa ma pun pe primul loc :)), sper sa si reusesc :).

    ReplyDelete
  5. Sabatori frumoase alaturi de toti cei dragi.
    Impliniri si muuulte bucurii draga mea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc la fel, ghemulet! Ce face burtica?

      Delete