Monday, January 9, 2017

#asaladaday - Prima săptămână

A trecut prima săptămână din provocarea pe care mi-am setat-o luna aceasta pe care am numit-o #asaladaday. Cum spuneam şi aici, am vrut să fie ceva foarte flexibil, ceva pe care să nu-l resimt ca pe un stress, ci ca pe ceva uşor de atins chiar şi de către mine.

M-am folosit de ce aveam la îndemână în casă şi pe duminică am ieşit să mai cumpăr câteceva ca să mai pot încropi şi alte salate.

Am mâncat salatele seara la cină şi, încă de la început, deşi au însoţit altceva de mâncare, a fost cea mai mare cantitate de mâncare de la masă. Celelalte alimente cu care am însoţit salata au fost variate şi au fost tot pe criteriul de a folosi ce am în casă.

Primul şi poate CEL MAI IMPORTANT aspect observat în această primă săptămână, şi asta chiar după primele 2-3 zile, a fost că mi-a scăzut dramatic pofta de dulce. Luna ce a trecut am resimţit o poftă aproape bolnavă de dulce, după Crăciun m-am dezlănţuit efectiv mâncând zilnic cantităţi apreciabile de ciocolată, încât m-am întrebat la un moment dat dacă nu ceva din organismul meu, vreo carenţă, cere atâta zahăr...

Printre altele, momentul salat e cel mai aşteptat moment din zi pentru că nu ştiu niciodată ce va ieşi exact, ce voi pune şi ce gust va avea pe final.

Salatele, asa cum au apărut ele şi pe Instagram:








Mi-am propus ca lucrurile pe care le voi face anul acesta nu vor fi neapărat mari ci cu efect mare, lucruri văzute pe termen lung şi cu ecou în mai multe arii de viaţă. Indiferent ce îmi doresc să fac, voi face pe rând, bifând dacă a ieşit bine şi testând şi eliminând dacă nu a ieşit bine, sau nu mi se potriveşte.

Dacă doriţi să vă alăturaţi provocării, nu trebuie decât să urcat pe Facebook sau pe Instagram o poza cu o salată cu tag-ul #asaladaday.

Succes!

Cu gânduri bune,

Irina

8 comments:

  1. o sa incerc si eu, dar cand vine primavara si e sezon . Deocamdata muraturile, salata de varza cruda si salata de sfecla rosie sunt la putere la noi:).Si muraturile in saramura sunt foarte sanatos de consumat zilnic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie imi plac mult varza murata si gogonelele murate, insa ar trebui sa le aduc de la ai mei, deci am zis pas. Plus ca incerc sa evit preparatele astea fermentate, am inteles ca schimba ph-ul din corp, mai ales daca ai deja un teren sensibil cum e la mine... Acasa am gogosari si castraveti murati, dar nu mi se par asa atractivi ca salatele astea. Sfecla rosie cruda imi place si mie mult, o ador... iar salata de varza imi place daca mi-o pune altcineva in fata, mie mi se pare complicat s-o tai si s-o fac salata... :)) Insa am acum o varza micuta in frigider pe care o voi face salata curand.

      Multumesc de comentariu si de vizita!

      Delete
    2. Varza crudă o poți da pe răzătoare - latura aceea care are o deschidere-cuțit dispusă oblic.

      Delete
    3. Am cutit din acela, dar inclin sa cred ca nu-mi place varza cruda foarte mult de nu l-am folosit decat o data :)). Murata o mananc direct din butoi daca ar fi posibil :P

      Delete
  2. Si eu m-as inhama la asa o provocare. Arata foarte bine salatele tale!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valentina, te invit! Nu e greu deloc, doar sa ai un stoc minimal de legume. Daca iti plac, pentru ca e si perioada lor, poti face numai din radacinoase. Eu am avut mai mereu strecurata sfecla rosie rasa, morcov si chiar telina. Succes!

      Delete