Sunday, January 15, 2017

De ce nu mai citesc cărţi pe tema psihologiei umane?


Citind zilele trecute din cartea ce o aveam la rând pe lista de lecturi ("Agresivitatea pasivă" de Dr.Tim Murphy), mi-am reamintit cu putere de ce am renunţat cu ceva timp în urmă a mai lectura cărţi pe tema psihologiei umane. Poate nu am scris aici pe blog, dar când am decis să iau o pauză cu lectura duhovnicească, am decis acelaşi lucru şi pentru titlurile care tratează psihologia umană. Când am zis că am decis, a însemnat să scot o sacoşoaie din aceea de cumpărături cu cărţi din bibliotecă şi din casă.

Uitasem ce m-a mânat să fac lucrul acesta şi în momentul acela mi l-am reamintit. Înaintând cu încăpăţânare în conţinutul cărţii mai sus menţionate, starea mea de spirit a scăzut covârşitor, am început să mă simt ciudat şi să încep să toc la gânduri, multe care mă făceau să mă simt fără speraţă. (Ca o mică paranteză, dădusem atunci şi peste un blog pe care îl citeam acum câţiva ani pe tema codependenţei şi recitind câteva rânduri din acel blog, mă gâdeam că, aşa e, unii vor rămâne mereu defecţi, bolnavi. Îmi pierdusem iar nădejdea şi mi-a luat ceva să-mi aduc aminte că eu cred într-un Dumnezeu care a făcut totul nou şi care are puterea să vindece orice neajuns...)

Aşadar, am zis stop, am închis cartea, deşi citisem vreo 250 de pagini din 400 şi am pus-o deoparte. Ceea ce vreau acum e un tip de lectură care să nu-mi mai scoată în faţă problemele care bântuie societatea aceasta, ci lecturi care să-mi ofere soluţii.

Deci, legat cumva de ce scriam aici, voi pune stop lucrurilor care nu-mi priiesc sau nu-mi sunt de folos realităţii mele actuale.

5 comments:

  1. Sa-ti spun ce-am facut eu, poate ti-o fi de folos... Am cautat in mine ceea ce-mi placea la altii. Vei fi surprinsa sa constati ca ai si tu in tine ceea ce-ti place si apreciezi la altii, uneori vei constata ca n-ai activat destul un ceva ce ai si-ti place, cred ca e mai folositor decat prea multe carti...Psihologia ne ajuta dar practica e mai vie si da rezultate surprinzatoare...In plus, constatasem la mine ca placerea de-a citi lucruri de felul asta ma blocase in citit si atat, nu valorificam nimic in viata de zi cu zi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte interesant ce spui... Am sa fiu atenta la acest exercitiu, multumesc!

      Delete
    2. ce frumos zici, Maria!
      O sa fiu si eu atenta la asta!

      Delete