Sunday, January 29, 2017

Fail

N-am mai scris demult pe blog.

(conţinut şters)

... după prima propoziţie m-am plâns în câteva sute de cuvinte despre cât de rău mă simt eu acum. Nu e prima oară când scriu şi şterg, sau când scriu şi nu dau publish. Motivul e simplu: vieţile multora sunt pline de provocări şi greutăţi, să citeşti despre ale altuia nu face decât să le adâncească pe ale tale, sau să-ţi apară totul pictat în culori şi mai sumbre decât e deja realitatea.

Mă gândesc să aplic o abordare diferită, deşi mi-e greu să o fac. Lucrurile sunt atât de grele în clipa asta încât aş fugi pe un câmp urlând. Dar e ger, aşa că-mi văd de treabă şi rămân pe scaun scriind aici pe blog.

Este final de lună şi aş fi vrut să fac iar un mic review privind obiectivele mele. N-am înaintat cu mult cu nimic, ba unele lucruri noi pe care aş vrea să le fac au apărut şi ele pe lista mea.

Despre obiectivele pe anul 2017 am scris aici şi aici, dacă vreţi o mică introducere înainte a citi cele ce urmează.

1. Să mănând mai sănătos şi să fac mai multă mişcare.

Am introdus conceptul de o salată pe zi şi se pare că pe undeva a intrat in subconştientul meu ca ceva ce trebuie urmat o dată în zi. Două sub-obiective aici ar mai fi să beau şi un suc natural şi un ceai pe zi, lucruri pe care le fac de ceva vreme, chiar dacă nu zi de zi. Dacă până la finalul anului am în meniul de zi cu zi o salată de legume, un suc de fructe şi un ceai băut, pot zice că-s fericită.

Un punct demn de luat în seamă aici e că doctoriţa mea de familie mi-a recomandat să las cafeaua. Eu am de când mă ştiu un tremur al mâinilor, fără alte simptome, care se accentuează în situaţii limită (emoţii puternice, stres). Doar că acum mâinile îmi tremură foarte neplacut în orice moment al zilei. Concluzia a fost că cele aproape 3 cafele zilnice ar fi cauza. Cu toate astea voi face şi nişte analize curând.

Un gând care mi-a trecut prin minte în perioada asta e că în definitiv pentru ce avem nevoie de atâta zahăr, cafea, făină albă? Pentru ce alimente super complicat preparate? 

La capitolul mişcare stau foarte prost şi de aici şi starea asta dubioasă în care mă aflu. Îmi propusesem să-mi fac abonament la sală şi să mă înscriu la un curs de dans, dar situaţia falimentară în care mă aflu momentan nu-mi permite nici de mâncare să-mi cumpăr, dar să plătesc ceva ce ţine de planurile mele?

2. Să finalizez cursul de fotografie. Încă în aer.

3. Să călătoresc. Doar în vise momentan, că acolo e gratis.

4. Să ies mai mult şi să spun da mai multor experienţe. Am spus da să merg la petrecerea de un an al unui fin din Slobozia. Puteam să stau bine mersi acasă în ziua aia :). Cum am mai scris şi aici, a te forţa să faci unele lucruri pentru o ideea mai mare pot rezulta uneori într-un fiasco total. În rest nu am mai făcut nimic, ieşit nicăieri, văzut cu nimeni. Am vrut într-o zi să ies, dar aveam atâtea opţiuni cu cine să o fac încât am rămas acasă iar. Adică nu aveam cu cine să ies...

5. Să creez mai mult. Dream on.

6. Să fiu mai mult cu ai mei.

Obiectivul acesta l-am pus pe listă din mai multe motive, cel mai important dintre ele e că am o relaţie atât de distantă cu ei şi simt cum mă influenţează în diferite moduri în care nu vreau să fiu influenţată încât am ales conştient sau inconştient să stau cât mai departe de ei. Sună foarte dur, dar relaţia e dificilă cu toţi 4 şi numai eu am făcut eforturi considerabile de a îmbunătăţi relaţia. De dragul păcii am avut multe zile, săptămâni de tulburare lăuntrică, stimă de sine scăzută, frică pe alocuri, descurajare completă. Am vrut să fiu mai mult cu ei tocmai ca să mă lupt cu lucrurile astea care se nasc în mine. Dar am obosit să lupt cu morile de vânt. Mă lupt cu morile de vânt la muncă, acasă, cu ai mei... încât nu mai am resurse şi cred că mai înţelept e să-mi văd de viaţa mea cum mi-am văzut şi până acum cu bune şi rele şi singurătatea mea cronică.

7. Să am grijă de mine. Aici are loc minimul cât să funcţionez în societate: baie, păr curat, haine curate, parfum, lustruit pantofii, dar cu cremă pe faţă şi mâini. Restul...

8. Să citesc 3 cărţi în engleză. Doar am frunzărit cartea "Simply C.S.Lewis" şi alte câteva titluri. Mi-a dispărut cu desăvârşire cheful de citit şi abilitatea de a mă concentra.

Acestea fiind zise... lupul îşi schimbă părul, dar năravul ba! Ideea e că o să-mi revin şi o să privesc un pic mai optimist lucrurile.

Cu speranţă,

Irina

20 comments:

  1. Ne confruntam cu totii cu astfel de stari.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Eu nu cred ca am mancat mai sanatos, dar nu am mai cumparat dulciuri, nu am mai mancat pizza, covrigi ori alte chestii care ingrasa. De calatorit...nu poate fi vb momentan. Obiectivul pt luna aceasta era sa incerc sa scriu advertoriale. Nu am reusit sa ma inscriu. Mi s-a parut greoaie procedura. (Mi-a placut postarea ta in care ne anuntai ca te apuci de chestia asta.) In privinta creatiilor...mi-am propus sa creez si sa tricotez, nu stiu cand, dar mi-am propus. Ai mei sunt plecati in afara, le duc dorul, dar nu neg ca m-am obisnuit cu absenta lor. Ma bucur, in schimb, ca sunt alaturi de sot si de fetita mea, sunt recunoscatoare si constienta ca pt altii asta e un vis. Empatizez cu cei care nu pot fi aproape de cei dragi. Grija de mine nu am, fetita mea e pe primul loc. De citit...printre picaturi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, stiu ca mai toti avem limitarile noastre... important e totusi sa adunam picatura cu picatura mici reusite, mai bine 100 de mici reusite la final de an, decat o mare realizare... Eu trebuie sa schimb un pic optica, sa fiu ingaduitoare cu mine... Te pup, Laura!

      Delete
  5. Draga de tine, liniștește-te în casuta ta și Mulțumește lui Dumnezeu pentru viața, pentru sănătate, pentru ca ai un acoperiș deasupra capului, pentru ca ai mai mult decât o coaja de pâine de pus pe masa. Și eu am zile grele și atunci îmi spun:știu ca o sa treacă, e doar o zi grea, mâine o sa le văd altfel doar ca acuma mi-e greu. E interesant cum uneori facem piruete de fericire prin casa și alteori Îți vine să le spui tuturor pur și simplu sa te lase, și te cerți cu tine în gând și cu toți. Dar slava Domnului ca trec și astea, așa e viața noastră.
    Ce-ar fi sa citești ceva frumos, duhovnicesc? Sa lași puțin netul deoparte și sa stai cu sufletul tău. Dar nu ca sa îl critici ci doar...sa îi dai puține vitamine, putina miere.
    Zâmbește draga mea, viața este scurta și acușica plecam!
    Sa trăim cu Doamne întâi! Altfel, trăim în zadar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin! Adevarat ai grait! Sa stii ca am luat o pauza si Dumnezeu mi-a raspuns si odihnit inima... Multumesc de randurile frumoase! Dumnezeu sa-ti intoarca dragostea!

      Delete
  6. Nu mi place titlul, eu vad si rezultate pozitive. A trecut o luna, vrei sa se schimbe totul?, pasii mici sunt cei mai trainici:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa e, Ancuta... chiar sunt ceva schimbari pozitive in viata mea. Dar eu, printre multele mele calitati, e ca-s si foarte dramatica... :)))

      Delete
  7. Nu esti singura in situatia asta. Capul sus, cum mi-ai spus mie. Noi suntem responsabili sa ne fie bine. Te imbratisez cu drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E adevarat, Ionela! Te imbratisez si eu!

      Delete
  8. Doamne ajuta, draga Irina. te imbratisez cu muuuuuult drag, daca eram la mare, ieseam eu cu tine oriunde, la orice ora!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Intorc imnratisarea cu prietenie si pretuire! Poate va randui Dumnezeu candva sa ne vedem si fata catre fata!

      Delete
  9. Dar ai atata curaj sa asterni aici toate starile prin care treci!!Asta nu inseamna ca ai creat ceva?
    Sunt atatea tutoriale si foto si de sport/miscare pe youtube si in online, incat chiar cred ca nu are rost sa mai dai bani si pe ele.
    Am eu un curs de food photography (in domeniul asta ma invart), scre-mi pe email si ti-l trimit daca vrei, chiar si doar sa te inspiri.:P
    Eu cred ca ai inaintat chiar cu mult, ca nu vezi asta, este doar o chestiune de stare..incearca sa nu ii dai foarte mare importanta si va trece curand.
    Am si eu stari asemanatoare de framantare, de confuzie, de nulitate, de "n-am facut nimic in viata" sau "nu merit nimic", in care nu-mi vad decat dorintele neimplinite si planurile abandonate, si din ce am observat cu cat ma framant mai mult, cu atat mi-e tot mai greu sa ies din ele, asa ca in ultimul timp, doar le accept si am rabdare cu mine, astept sa treaca.Deocamdata functioneaza...
    Nu iti las comentarii tot timpul, dar ma inspiri , te citesc, si descopar cate o particica din mine in tot ce scrii, asa ca ma repet, asta nu inseamna ca ai creat ceva?

    Hai mai mult curaj>:D<
    Inca ceva, citisem undeva...(eram intr-o pasa proasta normal, marile revelatii se intampla in astfel de momente) cred ca un duhovnic o spunea ca noi oamenii nu suntem facuti pentru aceasta lume, sufletul nostru nu este pentru si din aceasta lume, si asta mi-a raspuns la multe intrebari.De ce atata suferinta, durere, framantare?Pentru ca sufletul nostru se razvrateste tot timpul la tot ce inseamna lumea asta.Multi nu vor fi de acord cu mine, dar iubirea nu se reduce la un singur individ, si la un tot unitar.De aceea ne efecteaza tot ce se intampla in lume.Pana cand lumea toata nu va fi iubire, sufletul nu isi va afla locul caci ce e venit din Rai, nu poate trai in iad, si invers.:)Te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna, Catalina! Ma bucur mult ca mi-ai scris, uite ce de oameni valorosi s-au adunat in jurul gandurilor mele asternute aici si eu nu stiu decat de cativa...

      Azi am scris ceva care reflecta concluziile pe care mi le impartasesti si tu mai sus... Asa e, noi cautam absolutul in relativ si de aici o permanenta nemultumire mai devreme sau mai tarziu fata de tot, chiar si de lucrurile pe care le-am dorit cu mare ardoare... Sa stii ca m-am gandit serios si la a ma folosi de clipuri youtube pentru miscare... e adevarat ca as face o adevarata economie daca as reusi sa fac acasa sport...

      Azi mi-am dat seama ca, da, am inaintat si chiar daca n-am inaintat, macar e o noua zi pentru a pune inceput bun!

      Oare cum putem lua legatura ca sa-mi trimiti acel curs?

      Multumesc mult pentru ganduri si te rog sa-mi mai scrii!

      Cu prietenie,

      Irina

      Delete
  10. Eu iti ofer o imbratisare si daca vrei, te scot prin Bucuresti candva. :)
    Si-ti las niste linkuri, poate gasesti ceva de folos prin ele, eu sigur am gasit:

    https://albastrudeschis.wordpress.com/2014/07/03/ganduri-azi/

    https://albastrudeschis.wordpress.com/2015/06/12/ce-ceri-de-la-tine-de-la-altii-si-de-la-lume-despre-pretentii-eforturi-si-har/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crengu, ce blog minunat! Asa e, nadejdea la Domnul!

      Chiar am in plan niste drumuri la Bucuresti, poate ne vom cunoaste fata catre fata cu ocazia asta?

      Te imbratisez!

      Delete
    2. Proprietara blogului nu e ortodoxa, cred ca ti-ai dat seama, dar gandeste si simte cum trebuie.

      Returnez imbratisarea si te astept pe aici oricand doresti! Daca nu, poate ne vedem in vara, la mare, daca reusim sa ajungem! :D

      Delete