Monday, January 2, 2017

Provocare #asaladaday


Zilele acestea am stat şi m-am gândit şi răzgândit. Ştiţi probabil că urăsc cuvântul dietă. Cafeaua, dulciurile, mâncarea sunt singurele mele guilty pleasures. Alături de o viaţă sedentară ca la carte, treptat, treptat m-am rotunjit tot mai mult. Atât de mult că nu mai încap în fuste, rochii şi pantaloni mărimea 42 cât purtam eu. Dacă să trec de la 40 la 42 nu mi s-a părut o dramă. Să trec de la 42 la 44, ar însemna să accept cu uşurinţă faptul că într-un viitor apropiat va trebui să-mi caut şi haine 46. Ceea ce e inadmisibil pentru mine. Eu vin dintr-o familie de graşi, mai ales pe linia femeilor şi din partea mamei şi a tatălui, mama era şi ea durdană, mătuşile mele la fel au predispoziţia asta spre a mânca mult şi a se îngrăşa... Long story short, faptul că-s durdană nu e ceva cu care mă voi putea obişnui vreodată :).

Ca să nu fac un chin din această decizie de a da jos cele vreo 5-10 kg cât am eu în plus acum, voi lăsa lucrurile fix aşa cum sunt, integrând treptat câte un obicei bun şi sănătos.

În primă fază m-am gândit la a introduce o salată pe zi. Salata va putea conţine orice, va putea fi mâncată oricând: fie dimineaţă, fie la prânz, fie seara. În primă fază poate să însoţească ceva, apoi treptat poate va deveni principalul fel de mâncare de la masa respectivă, sau poate va ocupa proporţia cea mai mare la masă.

Mă gândesc ca salata să fie de legume, oleaginoase şi seminţe şi să fie după imaginaţia şi inspiraţia personală.

Pe pagina mea de Instagram, dar şi pe pagina de Facebook voi posta zilnic ce salată am mâncat, asta ca un motivator, un reminder, un stimulator să duc până la capăt provocarea. Voi folosi hashtag-ul #asaladaday (o salată pe zi). Pentru provocarea asta nu îmi dau un deadline, pentru că îmi doresc să fie ceva a la long, însă până îmi intră în obişnuinţă intenţionez să tot urc poze pe Instagram :)).

Dacă doriţi să vă alăturaţi acestei provocări, nu trebuie decât să folosiţi acelaşi hashtag pe care îl voi folosi şi eu #asaladaday alături de o imagine corespunzătoare. La fel, puteţi face asta fie pe pagina de Fb, fie pe pagina de Instagram.

Succes!

P.S. Cu această postare inaugurez categoria self-care :)

6 comments:

  1. F tare, bravo! Tatal meu a avut in 2015 glicemie mare multa vreme, doct i a zis ca devine diabetic si sa mannace o salata cu frunze verzi zilnic:). In 2016 a mancat aceasta salat zilnic, nu numai cu frunze, dar in principal frunze si...cred ca a slabit vreo cinci kg:) fara sa faca altceva, el mancand o singura data pe zi dupa ce ajunge de la serviciu :) ( se pare ca salata chiar conteaza:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce faaain! Deja sunt la a4a zi de salata si... imi sta gandul numai la ea, parca nu ma mai atrage nimic din ce pofte aveam acum cateva zile :)). Pana la urma organismul cere sa-i dam ce ii priieste, dar e mai greu cu pofta care iti zice ca altceva ar merge la masa...

      Delete
  2. Waw, Bravo! Sa știi ca mă bate și pe mine gândul cu slăbitul. Un 44 sunt și eu și trebuie sa mă scap de vreo 10 kg. Am zis ca de maine mă apuc sa-mi notez într-un caiet ce mananc(am slăbit odată 8 kg cu tehnica asta) pentru ca așa vizualizez și mă rușinez totodată dacă intr-o zi sar calul cu prea multe gustări.
    Și câteva minute de exerciții acasă...dar tot așa, încep cu ce mi se pare cel mai usor, ca lenesii:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, ajuta si asta cu notatul cu ce mananci zi de zi. Intr o vreme faceam asa si era intr-adevar eficient. Important e sa facem ceva, oricat de mic sau lipsit de importanta pare...

      Delete
  3. Ohh...da! E vremea salatelor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da! Plus ca in 2-3 luni apar si verdeturile de sezon :D.

      Delete