Thursday, May 18, 2017

Antreprenoriatul la feminin

Mai ţineţi minte secţiuna blogului meu numită "antreprenoriat"? Aproape nici eu, aşa că, hai să dăm un pic praful la o parte.



Acum ceva vreme, cu câteva săptămâni în urmă mai exact, eram pe Facebook, iar Mihaela de la Mic Dejun de Bucureşti a semnalat că o carte pe Book Express este la un preţ foarte bun. Cartea cu pricina era "In the Company of Women" şi era cu peste 50% redusă. Cartea era despre antreprenoriatul la feminin, un subiect care mă pasionează, preţul şi el bun, dorinţa mea de a-mi perfecţiona limba engleză era şi ea bifată, deci drumul a fost scurt până la achiziţie.


Cartea am primit-o săptămâna aceasta şi m-a cucerit complet. În carte sunt intervietate o serie de femei din Statele Unite care lucrează în domenii ce ţin de creativitate şi au o afacere pe cont propriu în acest domeniu. Ele sunt de la artiste plastice, la poete, la designeri de lenjerie intime şi până la designeri de decoraţiuni interioare, meşteri olari etc.



Mi-au plăcut toate detaliile din coletul Book Express


 Mesaje pe inima mea ;)


Cartea cu pricina

 


Am început deja s-o citesc şi îmi place aşa mult, încât am început să scot câteva idei care simt că mi-ar fi de folos în viaţa mea, în traseul meu.

Le voi împărtăşi şi aici cu voi, ştiţi că îmi place să dăruiesc :), chiar dacă e vorba doar informaţie pe care o consider bună, pentru moment.

Reminder:






(Fac o paranteză, ştiţi că ador şi parantezele. Recent, frustrată fiind -iar 'de locul meu de muncă, m-am gândit serios la tot ce am făcut eu începând cu clasele de gimanziu şi până în prezent şi mi-am amintit de orele de Design Ambiental de la liceu, secţia la care eram şi de faptul că, deşi îmi plăcea, eram foarte frustrată că "nu ştiu", acesta fiind motivul pentru care nu am mers mai departe. Cât m-a limitat pe mine acest "nu ştiu" şi "nu pot"... Dar înclin să cred că nimic nu e pierdut complet în viaţa asta şi, poate la proporţii mai mici, o poţi lua de la capăt. Un exemplu e o femeie din cartea asta care la vârsta de 59 de ani, nemulţumită fiind de produsele cosmetice de pe piaţă, şi-a făcut o cremă pe bază de uleiuri naturale, iar de aici a dezvoltat o afacere în toată regula.)

Danielle Colding - Designer de interior

"Să ai propria ta afacere este un risc. Fiecare zi este nesigură, dar şi o aventură. Dacă nu te dai jos din pat şi nu începi să faci lucrurile să se mişte, nu se va întâmpla nimic. Să ştii că succesul tău ţine exclusiv de tine este mai mult decât infricoşător câteodată, dar nu aş schimba asta cu nimic altceva."

"Ce înseamnă succesul pentru tine?

Calitatea vieţii mele. (...) calitatea vieţii însemnând de a avea libertatea pentru a face alegeri care nu sunt bazate pe frică. Fie că este vorba de posibilitatea de a alege anumite proiecte din care aş avea doar de învăţat, sau abilitatea de a îmi lua o lună liber pentru a călători. Libertatea de a alege este luxul suprem."

"Este uşor în lume să trăieşti după opinia altora; este uşor în singurătate să trăieşti după propriile opinii; dar omul cu adevărat liber este cel care în mijlocul mulţimii reuşeşte să îşi păstreze cu mare abilitate independenţa din singurătate." R.W. Emerson

"Ce faci când intri într-un blocaj creativ, sau ai nevoie de inspiraţie? Care este secretul tău?

Călătoresc. A ieşi din propriul tău spaţiu are un efect profund transformator. Eu revin la viaţă când călătoresc. Inspiraţia mă invadează. Creativitatea este reaprinsă. Pentru mine este cu adevărat special călătoritul şi mă face mereu să mă simt extrem de inspirată."

Va urma...

Cu prietenie,

Irina

4 comments:

  1. Heh, ce frumos! Să ştii că fix azi, la telefon (ce dor îmi e de telefoanele cu fir, cred că merită să le reinstalăm!), am spus că după ce facem un lucru de care ne e frică, ne e mereu mai bine după ce l-am făcut. Ne simţim mai puternice şi întotdeauna, mai apoi, ştim că ştim mai mult. Şi ajută enorm să spunem "da" unor provocări care, cu doar câţiva ani în urmă, ne-ar fi făcut ori să o luăm la fugă, ori să urlăm un "În niciun caz!". Aşa că prin mici provocări cred eu că ajungem la oportunităţi mari. Şi teama de eşec ne mai ţine pe loc. Dar dacă eliminăm ideea de eşec, reuşim din nou să creştem. Mă bucur tare că ţi-a plăcut cartea, azi a ajuns şi la mine şi e minunată! Mulţumesc şi pentru link!

    ReplyDelete
  2. wow, ce frumos zis!
    Eu am ramas la ultima fraza - in cautarea inspiratiei. Am remarcat pe propria piele ca iesitul din casa si umblat pe stradute, altele pe care le stiu, sunt inspirationale.

    ReplyDelete
  3. Ce frumos, incerc sa fac si eu rost de aceasta carte, simt ca o sa imi placa. Multumesc!

    ReplyDelete