Tuesday, May 16, 2017

Unde m-am născut şi când?



M-am născut în Constanţa la Spitalul Judeţean, iar anul acesta am aflat că în iarna aceea din 1984-1985 era o iarnă grea, cu drumuri blocate şi zăpezi considerabile (treaba asta mi-a zis-o o doamnă de la oficiul poştal de care aparţin şi care are un băiat născut la câteva zile după mine).

M-am născut şi am locuit în Constanţa toată viaţa, cu pauzele despre care am apucat să vă povestesc aici. Ce n-am apucat să povestesc este cum este să fi născut între Crăciun şi Anul Nou, eu fiind născută pe data de 27 decembrie.

Nu știu cum e la alții, dar la mine ziua mea e ba umbrită de sărbătorile între care m-am născut, ba accentuată. Umbrită pentru că, în copilărie, primeam cadou fie doar de Crăciun, fie doar de ziua mea, iar petrecerea de ziua mea era opțională, în condițiile în care abia trecuse o sărbătoare și urma noaptea de Anul Nou. Nu am avut zile de naștere sărbătorite cu colegii pentru că eram în vacanță și nu aveam pe cine să chem la ziua mea pentru că majoritatea erau fie plecați la bunici, fie eram înzăpeziți și nu puteau veni la mine :)). Pe vremea aceea se purta sa chem copiii vecinilor, ceea ce era drăguț, că eram oarecum prieteni...



Partea frumoasă e că toți se miră când le spun că-s născută a 3 a zi de Crăciun și, cumva, mă simt și eu specială într-un fel, sau am un motiv în plus de a mă simți...altfel :P, mai... specială.

Un aspect ciudat al faptului că-s născută iarna este că suport foarte greu instalarea frigului, a gerului... Printre cunoscuții mei se știe că eu începând cu 15 noiembrie încep să mă plâng de frig, de ger, de apatie etc. , iar când se termină iarna, abia atunci mă adaptez și eu la noile temperaturi, dar prea târziu, pentru că vin zilele de căldură...

Voi când v-ați născut? Aveți un detaliu aparte legat de ziua voastră de naștere? Aș fi curioasă să-mi povestiți!

Cu prietenie,

Irina




5 comments:

  1. Draga Irina, mi-a sarit inima in piept cand am vazut 27 decembrie.Prietena mea cea mai buna este nascuta in ziua aceasta, ne stim din clasa 1-a, de acum 19 ani, si chiar daca nu mai locuim in acelasi oras, inca ne scriem sau sunam cand e ziua uneia din noi.:D
    Eu sunt nascuta pe 18 martie, si daca mai asteptam 3 zile, m-as fi nascut in aceeiasi zi cu parintii mei.Da da ai citit bine, parintii mei sunt nascuti amandoi pe 21 martie, doar ca in ani diferiti.(67' si 68') Ironia face ca in liceu am intalnit 2 baieti nascuti in aceeiasi zi cu mine, doar ca cu un an mai mici :)) Nu s-a legat nimic :))daar la timpul respectiv ma gandeam cum ar fi fost sa continui "traditia" in familie.

    ReplyDelete
  2. Mama e nascuta de Sf Stefan. O sa-ti spun de ea. E o aristocrata, desi e fata de oameni simpli din Sibiu. Nu stiu de unde are nobletea asta care cuprinde toate apectele,materiale si spirituale. Gust desavarsit in toate, desi educatia a fost cel mult obisnuita. Foarte ingenioasa, a gasit solutii la orice intotdeauna, uneori chiar traznite, dar eficiente. Empatica peste limita admisa, realmente rade cu cine rade si plange cu cel ce plange. Foarte dragastoasa, simtind mereu nevoia de manifestare afectuasa, in contradictie cu tata care efectiv se rusina sa-si manifeste sentimentele. Foarte muncitoare si tenace. Incapatanata, n-o scoti la capat cu ea daca s-a hotarat la ceva. Niciodata descurajata cu adevarat, mereu crezand cu adevarat ca toate se vor aseza bine. Foarte credincioasa. Pretentioasa, mai bine o singura pereche de cizme dar crem, din piele de antilopa, la comanda (pe vremea comunismului!!!) decat asa, orice, oricum. Mare iubitoare de arta - opera, pictura, orice e frumos si implica creativitate. S-a maritat cu cine a vrut, a iubit si a hotarat, a avut o casnicie cu de toate, bune si mai putin bune dar frumoasa, o viata onesta, curata, binecuvantata. Bolile le-a trecut cu gratia ei specifica, fara sa se planga, de altfel e si foarte curajoasa, desi paradoxal in lucrurile mici si zilnice e fricoasa.Vorbareata, sociabila, dar punand limite in toate relatiile, cu tot sufletul ei a fost doar pentru familia ei. M-a crescut cu asprime, ordine si disciplina, destul de nervoasa dar si foarte dragastoasa, un amalgam care pe mine m-a cam lasat mereu nedumerita. Ca bunica, insa, a fost total dragastoasa, cu rabdare si blandete, as spune ca abia ca bunica s-a manifestat ea fara cenzura.
    Ai curaj sa fii tu insati, nu vei pierde.

    ReplyDelete
  3. te inteleg perfect, fiica-mea e nascuta pe 31 decembrie, in ultima zi spre seara din 19851 si e bosumflata mereu! zice ca nimeni nu-i zice la multi ani, de fapt toti dar pentru anul nou :)

    ReplyDelete
  4. Sotul meu e nascut pe 25 decembrie. Oamenii alesi sa se nasca in astfel de zile sunt alesi de Dumnezeu. Eu asa cred.

    ReplyDelete
  5. M-am nascut in Suceava pe 11 aprilie. Mama povesteste mereu ca a plecat la maternitate in sandale si s-a intors in cizme, pentru ca venise viscolul intre timp. Avand ziua in Postul Mare, am suflat in tort normal, intr-un teanc de strudele de post si in salata de fructe, dupa caz. Dar cea mai mare bucurie a fost in cei doi ani cand a picat Invierea pe 11 :)

    ReplyDelete