Friday, April 27, 2018

Împotriva sedentarismului

Într-o vreme notam multe lucruri care mi se păreau importante pentru mine. Recitindu-le acum, le înțeleg parcă mult mai profund. Scriind ce am scris aici și recitind cele ce voi transcrie mai jos, parcă lucrurile au și mai mult sens.


  • viața sedentară de acasă și de la job duce la o serie de probleme de sănătate,
  • când stai nu arzi suficiente calorii, iar o consecință e: obezitatea, afecțiunile metabolice (diabet, colesterol ridicat, hipertensiune), afecțiuni ale membrelor (glezne umflate, dureri de spate, dureri de gât, de umeri), dar mai e și problema aspectului MENTAL,
  • sedentarismul nu afecteaza doar trupul, ci și mintea pentru că, așa cum trupul este construit spre a se mișca, creierul este construit în așa fel de a controla trupul în timp ce se mișcă,
  • din această cauză nu este de mirare că sedentarismul e în legătură directă cu depresia/predispoziția la depresie, la stări proaste,
  • de asemenea există o legătură și în plan spiritual: oamenii care stau prea mult nu sunt doar sedentari în/cu trupul și mintea lor, ci și în filozofia lor de viață,
  • cu toții vrem să facem lucruri bune în lume, dar dacă stai, n-o poți face, deci am putea spune că are loc o pietrificare/împietrire chiar la nivelul sufletului nostru, când stai jos prea mult,
  • corpul și mintea noastră nu-s construite spre a fi sedentare,
  • schimbarea de paradigmă e aceea că dacă acum 100-200 de ani omul era foarte activ fizic prin munca lui și lua doar mici pauze spre a se odihni, acum este legat de scaunul de birou, sau de scaunul mașinii și ia pauze mici spre a se mișca,
SOLUȚIA
  • în cadrul unui studiu în care au fost supusi observației un număr de persoane, care oricât ar mânca, rămân suplii, s-a constatat că aceștia au în decursul zilei aproximativ 11 minute de înteruperi în programul lor de zi cu zi pe care îl consumă mișcându-se/mergând într-o maniera normală (nu energic). Se pare că acesta este secretul de a rămâne slab.
  • studiile recente au arătat că, indiferent dacă ești deja activ sau nu, mergi la sală sau nu, e vital să întrerupi perioadele de stat prea mult pe scaun/în același loc. Spre exemplu, dacă ai stat pe scaun timp de 1h, fără să fi luat o pauză, deja ai stat prea mult. Așadar, la 50 de minute de stat trebuie luată o pauză de mișcare.
  • fă-ți un scop din a te mișca. Privește scaunul ca pe ceva cu ccare te războiești, cui îi declari război.

Ideile sunt luate dintr-un curs despre mișcare în limba engleză, pe care cred că l-am urmărit online prin ianuarie 2016. Sper să vă fie și vouă de folos.

Bucurie,

Irina

5 comments:

  1. sunt de acord şi recunosc din propria mea experienţă ceea ce spui mai sus!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu...si eu le-am trait pe propria-mi piele, dar vreau sa lupt cu acest narav al sedentarismului...

      Delete

Jurnal de mulțumire ♥

Doamne, apreciez mult şi Îţi mulţumesc ♥ : ♥ pentru sănătate; ♥ pentru ziua de ieri, e mai important să dai decât să iei. Și mai îm...