Împotriva sedentarismului

Într-o vreme notam multe lucruri care mi se păreau importante pentru mine. Recitindu-le acum, le înțeleg parcă mult mai profund. Scriind ce am scris aici și recitind cele ce voi transcrie mai jos, parcă lucrurile au și mai mult sens.


  • viața sedentară de acasă și de la job duce la o serie de probleme de sănătate,
  • când stai nu arzi suficiente calorii, iar o consecință e: obezitatea, afecțiunile metabolice (diabet, colesterol ridicat, hipertensiune), afecțiuni ale membrelor (glezne umflate, dureri de spate, dureri de gât, de umeri), dar mai e și problema aspectului MENTAL,
  • sedentarismul nu afecteaza doar trupul, ci și mintea pentru că, așa cum trupul este construit spre a se mișca, creierul este construit în așa fel de a controla trupul în timp ce se mișcă,
  • din această cauză nu este de mirare că sedentarismul e în legătură directă cu depresia/predispoziția la depresie, la stări proaste,
  • de asemenea există o legătură și în plan spiritual: oamenii care stau prea mult nu sunt doar sedentari în/cu trupul și mintea lor, ci și în filozofia lor de viață,
  • cu toții vrem să facem lucruri bune în lume, dar dacă stai, n-o poți face, deci am putea spune că are loc o pietrificare/împietrire chiar la nivelul sufletului nostru, când stai jos prea mult,
  • corpul și mintea noastră nu-s construite spre a fi sedentare,
  • schimbarea de paradigmă e aceea că dacă acum 100-200 de ani omul era foarte activ fizic prin munca lui și lua doar mici pauze spre a se odihni, acum este legat de scaunul de birou, sau de scaunul mașinii și ia pauze mici spre a se mișca,
SOLUȚIA
  • în cadrul unui studiu în care au fost supusi observației un număr de persoane, care oricât ar mânca, rămân suplii, s-a constatat că aceștia au în decursul zilei aproximativ 11 minute de înteruperi în programul lor de zi cu zi pe care îl consumă mișcându-se/mergând într-o maniera normală (nu energic). Se pare că acesta este secretul de a rămâne slab.
  • studiile recente au arătat că, indiferent dacă ești deja activ sau nu, mergi la sală sau nu, e vital să întrerupi perioadele de stat prea mult pe scaun/în același loc. Spre exemplu, dacă ai stat pe scaun timp de 1h, fără să fi luat o pauză, deja ai stat prea mult. Așadar, la 50 de minute de stat trebuie luată o pauză de mișcare.
  • fă-ți un scop din a te mișca. Privește scaunul ca pe ceva cu ccare te războiești, cui îi declari război.

Ideile sunt luate dintr-un curs despre mișcare în limba engleză, pe care cred că l-am urmărit online prin ianuarie 2016. Sper să vă fie și vouă de folos.

Bucurie,

Irina

Comments

  1. sunt de acord şi recunosc din propria mea experienţă ceea ce spui mai sus!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu...si eu le-am trait pe propria-mi piele, dar vreau sa lupt cu acest narav al sedentarismului...

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dieta ketogenică - 2 (meniu şi păreri)

Viata mai simpla - Sapun lichid facut in casa

Zile în imagini şi cuvinte