Monday, January 13, 2020

Acum...06.01-12.01.2020

Un mini-jurnal al săptămânii 06.01.2020-12.01.2020

O fotografie de acum... 


Catedrala ”Adormirea Maicii Domnului” din Varna


Muzeul de arheologie din Varna


Experimentez...
...de miercuri m-am dus la muncă. Contrar unor opinii, a fost de muncă, n-am tăiat frunza la câini :)). Vineri deja simțeam nevoia unei vacanțe... și când mă gândesc că au fost doar lucruri administrative, fără copii și părinți...😶
...mă încearcă iar simptomele unei răceli! A 3 a oară în doar o lună (07.12-07.01)! N-am mai pățit așa ceva...e clar semnul unei imunități foarte slăbite...plus vremea asta schimbătoare...o zi ger, o zi temperaturi ca de primăvară...
...sâmbăta ce a trecut am ajuns iar în Varna (e la distanță de 160 de km de Constanța). Poate voi scrie separat de cât de fain e orașul acesta bulgăresc și ce mi-a plăcut în mod deosebit acolo.

Ma uit la/ascult...
...nu m-am mai uitat pe Netflix, nu a mai fost vreme, în rest m-am uitat sporadic pe youtube, pe diferite canale ale unor vloggeri.

Mă bucur să...
...reîncep munca. De fapt mă încântă mai mult ideea de structură în timp, că nu voi mai lenevi dimineața și voi cumpăni mai bine orele de după muncă (sper! 😛)

Fac...
...planuri. La capitolul ”fac” intră și faptul că am gătit mai des.

Scriu...
...pe blog, în agendă.

Pot...
...să mă axez un pic pe lucrurile mai bune din viața mea. Să mă detașez de ”probleme” și să încep să construiesc la lucrurile care ar aduce ceva bun în viața mea. În 2019 am fost cu lupa pe viața mea interioară. Nu pot să zic că acum mă simt excepțional, dar măcar am acceptat faptul că nu e necesar să te simți (mereu) excepțional/bine/fericit/bucuros :)). Vreau să văd și altfel lucrurile și...pot face asta! Poți face lucruri bune și-ți poți trăi viața și simțindu-te în ultimul hal, iar anul 2019 stă mărturie pentru mine.

Planific...
...mi-am refăcut abonamentul pe autobuz, voi alterna în continuare între mersul cu autobuzul și cu mașina spre serviciu.
...vreau să-mi stabilesc și niște ore de mâncat și să mănânc mai puțin. De luni voi înlocui o masă cu un shake cu pudră proteică de la Oriflame. Trebuie să iau măsuri mai drastice cu alimentația și mișcarea. Conform înățimii mele ar trebui să am minim 62 de kg/maxim 72 de kg. Eu am acum...80!😮 Cauza? Mâncat haotic, la orice oră, multe snack-uri (ronțăieli la muncă, ciocolată la muncă și acasă), sedentarismul...etc.!
...mai am niște dorințe, mai am niște planuri. Voi vedea dacă am resurse și pentru ele.


Visez...
...să-mi cumpăr aceste cărți: Breaking free from co-depenency trap și The flight from intimacy. Codependența este un fenomen larg răspândit, dar nu suficient de cunoscut. Fiind o țară iubitoare de paranghelii și șprițuri, nu am cunoscut pe cineva care să nu fi avut în familia extinsă un alcoolic, chiar dacă nerecunoscut ca atare. Viața cu un alcoolic îți dictează un fel de a fi... chiar dacă acesta ți-a fost unchi, bunic (indirect) sau mamă/tată/frate (direct). Chiar dacă ulterior nu ajungem să ne unim viața de o astfel de persoană, putem să picăm în relații mai ”rafinate” în care ajungem să ne iasă la iveală spiritul de salvator. La pol opus de codependență este contradependența. Un contradependent este opusul codependentului. Nu mai ai nevoie să salvezi pe nimeni, iar prin asta fugi mâncând pământul de tot ce ar însemna atașamentul de o altă persoană.

Beau...
...apă, cafea.

Mă simt...
...binișor.

Mă gândesc...
...la diferite lucruri. La planul financiar, referitor la economisire, la ideile primite în comentarii (vă mulțumesc!) plus câteva idei proprii, pe care le voi menționa la vremea potrivită. La un proiect de suflet la care aș vrea să lucrez, de fapt la două, care ar pune lupa pe segmente noi din viața mea, care au fost ținute închise, la ce va fi la muncă, la lucrurile făcute și/sau neterminate, la faptul că-s văzută ca o profă rea, de unii elevi, deși, IRONIC, eu-mi doresc să fiu o profă mișto. Ca să nu mai zic că, deși îmi plac fetele și-mi doresc și fete când va veni vremea copiilor mei, la școală-s mai populară printre...elevi băieți :)). Și multe altele...

Cărţi pe noptieră...
...am terminat "Drumul către tine însuți și mai departe” - Scott M.Peck. FOARTE BUNĂ! Încep ”Atomic Habits” de James Clear.

Gătesc...
...

Luni 13.01
pizza de casă și cheesecake, făcute pe week-end
Marți 14.01
supă de curcan/friptură de curcan la cuptor cu murături
Miercuri 15.01
supă cremă de legume
Joi 16.01
supă de curcan/friptură de curcan la cuptor cu murături și sau tochitură de porc
Vineri 17.01
supă cremă de legume
Sâmbătă 18.01
la prânz voi fi la un curs, seara mănânc la ai mei, va fi ziua de naștere a tatălui meu
Duminică 19.01
ce a mai rămas prin frigider/mâncat în deplasare

La voi cum a fost săptămâna ce a trecut? Ce planuri aveți pentru săptămâna aceasta?

Vă doresc tuturor o săptămână productivă și liniștită! ❤️

2 comments:

  1. imi place ce iti planifici! hai spor! fiecare decizie te va ajuta la economisire dar si la sanatate.
    Te pup.

    Si eu la munca, trebuia de pe 2ianuarie sa lucrez noroc ca in ultimul moment s-au decis ca prea multa lume si-a luat liber si ni s-a dat voie sa dormm acasa (neplatit) asa ca am dormit neplatita si fericita :))

    ReplyDelete
  2. De-abia azi m-am întors la muncă, după o săptămână cu copiii, ultima lor săptămână de vacanță; am și niște concluzii, la care mă gândesc de mult, sper să am și timp să le pun pe blog; și mă țin să-ți scriu un mail despre asistența socială, asta chiar vreau să fac până la sfârșitul săptămânii. Sper să fie una liniștită, așa cum a fost ziua de azi. 😄 Te pup!

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...