Tuesday, February 18, 2020

Acum...10-09-16.02.2020

Un mini-jurnal al săptămânii 10.02.2020-16.02.2020

O fotografie de acum... 


Floare primită...




Experimentez...
...zile încărcate și tulburi, amestecate.

Ma uit la/ascult...
...nimic. M-am uitat pe Netflix la niște documentare.

Mă bucur să...
...nu mă bucur, sunt puțin tristă. Făcusem niște schimbări în alimentație, mă simțeam ușoară și mai energică, dădusem jos 2.5 kg. Apoi m-am întors la muncă și am fost bombardată cu problemele de aici și în 3 zile am mâncat numai prostii, pe fond nervos și de frustrare. Am pus la loc cele 2.5 kg și mă simt foarte neplăcut.

Fac...
...nimic.

Scriu...
...pe blog, în agendă.

Ce am făcut pentru a economisi săptămâna aceasta?


Ce am făcut pentru sănătatea mea fizică și psihică săptămâna aceasta?


Ce am făcut pentru visurile/pasiunile mele săptămâna aceasta?


Ce am făcut pentru sufletul meu și pentru relația cu Dumnezeu în săptămâna aceasta?



Pot...
...să aștept ziua de mâine ca pe ceva nou, deși uneori îmi vine să-mi bag capul în nisip, ca struțul.

Planific...
...să iau lucrurile mai diferit la muncă. Abordarea mea prietenoasă și înțelegătoare a dat zero rezultate, ba mi-au ieșit vorbe că sunt părtinitoare și că ”țin în palme” niște colege. Ținutul în palme e doar faptul că 1.cu acele colege mă știu de foarte mulți ani (5-8 ani, cam așa) și 2. unora dintre ele e inutil să le faci observație pentru ceea ce nu fac bine, pentru că nu-s dornice să schimbe ceva. Deci e doar un amestec de loialitate și indiferență din partea mea, nu favoritism.

Visez...
...să am mai multă încredere în mine.

Beau...
...apă, cafea.

Mă simt...
...destul de rău. Mi-e mereu teamă când mă ia vreo stare mai...diferită. De ce? Pentru că știu că aceste ”stări” pot degenera în ceva urât. Niciodată nu știu unde mă poate duce un ”bad mood”. Ce-i drept nici teama de un ”bad mood” nu e bună.

Mă gândesc...
...că multă lume aduce frustrările de acasă la job, nu doar de la job acasă. Oameni care nu-s valorizați în familie, fac și imposibilul la muncă și apoi produc tulburare când simt că nu primesc apreciere nici măcar la muncă. Mă gândesc că dacă poți face un bine, sau un lucru bun, sau îți poți aduce aportul de imaginație, creativitate și inovație la muncă, s-o faci fără să aștepți mare lucru în schimb. S-o faci pentru că poți, pentru că ești capabil, pentru că ești demn și dăruit pentru munca aia. Atât. Scriu asta cu niște exemple concrete de la muncă, unde multă tulburare s-a făcut de la o situație opusă de ceea ce scriu. Un om bun și capabil care și face munca cu frustrarea că alții muncesc poate mai puțin și au aceiași bani. Do your thing where you are și Dumnezeu, universul, you name it, te va răsplăti mai devreme sau mai târziu, fie și prin simplul fapt că ești tu împăcat în sinea ta, că ai făcut tot ce puteai într-un sens bun și constructiv.

Cărţi pe noptieră...
... ”Atomic Habits” de James Clear.

Gătesc...
...meniul pentru săptămâna în curs:

Luni 17.02
tocană de ceapă cu carne de porc
Marți 18.02
tocană de ceapă cu carne de porc
Miercuri 19.02
tocană de cartofi cu murături
Joi 20.02
supă de curcan
Vineri 21.02
tocană de cartofi cu murături
Sâmbătă 22.02
ce a mai rămas prin frigider/mâncat în deplasare
Duminică 23.02
ce a mai rămas prin frigider/mâncat în deplasare


La voi cum a fost săptămâna ce a trecut? Ce planuri aveți pentru săptămâna aceasta?

Vă doresc tuturor o săptămână productivă și liniștită! ❤️

3 comments:

  1. o imbratisare calda de la mine! Te pup!
    Intr-o zi nu o sa mai fie nevoie sa lucram in conditii neprielnice.

    ReplyDelete
  2. Știi, când suntem nemulțumiți de cei din jur că nu se poartă așa cum ar trebui nu schimbăm cu nimic situația în bine, ci dimpotrivă. Detașarea este folositoare. Caută mediul propice spre care să îți îndrepți atenția, unul care nu îți provoacă aceleași stări. Eu sunt o fire destul de izolată, citesc mult din cauza aceasta, dar lecturile îmi fac bine (ieri am citit "Virusul L.I.V. 3" de Christian Grenier, este ușoară și optimistă, un mini-roman în care tot răul este spre bine).
    În privința alimentației, încearcă să renunți la cartofi (înlocuindu-i cu năut, spre exemplu) și la carnea de porc (de înlocuit cu cea de vită), la zahăr (îl poți înlocui cu ștevia rebaudiana) și la mâncatul în deplasare. Dacă ai început să ții un regim, ca să nu îți faci mai mult rău decât bine, nu te mai abate de la el pe vecie! Altfel vei avea neplăcuta surpriză de a lua în greutate mai mult decât aveai când ai început... (Stan Pățitul)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Andreea,

      in mod normal nu m-ar fi suparat astfel de situatii, insa la job conjunctura e de asa natura ca eu trebuie sa le mediez/intermediez/rezolv. Insa am facut ceva diferit acum, am pus fata in fata toate persoanele implicate, plus cateva persoane cu autoritate in scoala. Nu stiu cat si ce s-a rezolvat, ca m-am enervat si am tot iesit din sala unde s-au purtat discutiile.

      Si eu am fost "ascunsa" ani de zile in carti si mi-e dor de vremea aia. Tot zic sa reiau lectura intr-un mod mai serios, dar nu mai gasesc timp, ma ia somnul imediat cum ma pun pe lecturat.

      Referitor la mancare...carnea de porc e cam singura care-mi place :)). Nu am tinut regim, am mancat mai putin, cu doua gustari(fructe si alune/nuci/seminte) si fara dulciuri/snack-uri/prostioare.

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...