Monday, March 30, 2020

Acum...23-29.03.2020

Un mini-jurnal al săptămânii 23-29.03.2020



Experimentez...
...statul la izolare. Am respectat indicațiile de sus și nu am ieșit aproape deloc din casă. Cu excepția zilei de vineri, când m-am dus până la Poștă și am intrat și în Mega să cumpăr 2-3 mărunțișuri. Mâncare mai am, am zis că mai fac piața doar când rămân fără nimic (am avut legume, fructe, paste, orez, linte, cutii cu fasole și năut, fasole uscată, fructe uscate, semințe și nuci uscate, compot...Nu m-am aprovizionat special pentru perioada care a urmat, ci am făcut cumpărăturile de obicei, iar o parte din alimente le aveam deja în casă).

Ma uit la/ascult...
...m-am tot uitat pe Netflix și Youtube.

Mă bucur să...
...fiu sănătoasă.

Fac...
...curat în casă. Am inaintat foarte încet... Am urmat planul de aici în continuare și în linii mari am terminat.

Scriu...
...aici pe blog.

Ce am făcut pentru a economisi săptămâna aceasta?

Economisirea s-a făcut involuntar. N-am mai ieșit din casă, n-am mai cheltuit. Iar de tentații precum cărți, haine, cosmetice etc.nu se pune problema, pentru că nu am ce face cu ele...

Ce am făcut pentru sănătatea mea fizică și psihică săptămâna aceasta?

M-am înscris la un curs de fitness online. Cinci zile pe săptămână, timp de o oră, fac mișcare alături de un grup de alte fete și de instructoare, pe Zoom. E foarte tare și nu credeam să-mi găsesc motivația până la urmă, dar iaca și ceva bun de pe urma izolării. M-a motivat mai mult perspectiva de a NU cădea în depresie de la atâta stat în casă...

Ce am făcut pentru visurile/pasiunile mele săptămâna aceasta?

-

Ce am făcut pentru sufletul meu și pentru relația cu Dumnezeu în săptămâna aceasta?

Tot ca urmare a izolării și a fricii care m-a cuprins și pe mine, m-am gândit mai mult la viața mea, la finalul vieții mele, la starea în care se afla sufletul meu. Plus avalanșa de gânduri care vine când stau degeaba m-a pus iar în gardă, așa că am făcut după puteri un mic program de rugăciune. Acum, când s-o putea, aștept să-mi ușurez și conștiința și sufletul printr-o spovedanie la părintele duhovnic.


Pot...
...să rămân optimistă.

Planific...
...grădinița de care scriam în urmă cu ceva timp prinde contur. Trandafirul și arbustul văd că s-au umplut de frunze, semincioarele plantate au răsărit toate... Florile de cameră pe care le-am pus în dormitor văd că au și ele trai bun, le-au crescut frunzulițe noi...Știu că undeva, cândva, într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat îmi voi face ”damblaua” cu o grădină...fie ea doar de flori sau și cu fructe/legume.
...în rest nu planific mare lucru. Iau fiecare zi așa cum e și nu fac planuri mai departe de ziua de mâine. Mi-e frică și mie, ca și vouă și mi-e foarte dor de ai mei, de serviciu... Dar na, stau în casă, stau cuminte și-mi pun nădejdea în Dumnezeu.

Visez...
...să treacă odată nebunia asta cu corona virus...

Beau...
...apă, ceai, cafea. Tot mai puțină cafea și tot mai slabă. Mi-am făcut zilnic cam 500 ml de ceai din diverse plante (aveam un amestec de urzică, conuri de hamei, coada șoricelului, tei, cimbrișor, coriandru, semințe de mărar) cu 2 felii de lămâie și două linguri zdravene de miere.

Mă simt...
...bine.

Mă gândesc...
...cât de mult mă consumă psihic și emoțional serviciul. Compar cum mâncam cât eram la muncă și cum întregul meu organism poftea și urla după dulce și mâncare...cum rupeam frigiderul când veneam acasă...și cât de puțin mănânc de când sunt la liniște! Pofta de dulce a fost foarte mică și ea și am domolit-o cu miere... Cafea nu am mai putut bea decât tot mai slabă și tot mai puțină, eu care aveam normă de 2-3 cafele strong pe zi... Mă întreb, se merită atâta consum? Dar ce să fac... Ce e ușor pe lumea asta? Aici m-a pus Dumnezeu acum, aici rămân până o considera El că e vremea de altceva!

Cărţi pe noptieră...
... ”Atomic Habits” de James Clear şi am terminat "Constelaţia semnelor vitale" de Anthony Mara. Drăguță cartea, cam alambicat subiectul...dar a mers. Am încercat să citesc ”Sindromul <<cesăfac>>” de pr.Savatie Baștovoi, dar nu m-a prins... Mai am câteva titluri la rând, să văd ce mă prinde în lectură...

Gătesc...
...am reușit, din mila lui Dumnezeu, să țin post în continuare. Mai sunt fix 3 săptămâni și ajungem la Sfintele Paști... Pentru săptămâna ce vine 30.03-05.04:

Mic dejun: musli cu lapte de soia/pastă de usturoi și ghimbir pe pâine de casă/măsline/plăcintă de mere
Prânz: ciorbă de cartofi/varză scăzută/paste cu sos de ciuperci
Cină: ceva din cele de mai sus, dacă mi-e foame tare, dacă nu un shake cu pudră proteică, lapte de soia și fructe de pădure congelate.

La voi cum a fost săptămâna ce a trecut? Ce planuri aveți pentru săptămâna aceasta?

Vă doresc tuturor o săptămână productivă și liniștită! SĂNĂTATE TUTUROR! ❤️

No comments:

Post a Comment

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...