Sunday, August 6, 2017

Să nu primeşi niciodată nimic în viaţă, fără să înţelegi...

"Poate că fiecare om se roagă zilnic la el acasă. Dar, între rugăciunea de acasă şi rugăciunea de la biserică, sau mai bine zis, între rugăciunea de acasă şi slujba de la biserică, este o mare deosebire, o deosebire pe care nici eu n-am învăţat-o demult. De când am învăţat-o însă, îmi pare rău de toate duminicile pe care le-am lăsat să treacă fără să mă fi dus la biserică.

Dacă aş avea vreo putere, aş întoarce toate duminicile înapoi, m-aş vârî de fiecare dată într-o strană şi aş privi, aş urmări, aş lua parte din tot sufletul la toată slujba.

Câţi cunosc înţelesul formelor religioase? Câţi cunosc chiar înţelesul obiectelor de care se servesc preoţii în biserici? Ani de zile le-am privit fără să le înţeleg. Este o greşeală. Să nu primeşti niciodată nimic în viaţă, fără să înţelegi..."

"Să ne rugăm...
O explicaţie la Sfânta Liturghie" - Olga Greceanu

1 comment: