Friday, February 10, 2017

Ce am făcut săptămâna aceasta pentru planurile/obiectivele mele?

Salutare, dragilor!

După cum s-a putut observa pe blog, mă gândesc intens cum să fac să devin cât mai eficientă cu tot ceea ce vreau sa fac. Am în vedere multe aspecte la care vreau să lucrez şi care dacă nu-s bifate, în special în punctele CHEIE, parcă se duc tăvălug toate de râpă.



Cele câteva arii extrem de importante pentru mine sunt: relaţia mea cu Dumnezeu, relaţia mea cu cei foarte apropiaţi (familia), sănătatea mea fizică şi psihică. De aici derivă practic tot ce mi-am propus să fac anul acesta, am tot scris pe subiect diferite idei, cei care citiţi aici ştiţi deja. Ca să-mi iau practic un ANGAJAMENT faţă de planurile şi obiectivele mele, va trebui să stau axată mai mult pe ele, adică să le privesc mai des, zilnic, pentru că:

"Suntem ceea ce facem în mod repetat. De aceea măiestria nu este un act, ci o deprindere." Aristotel

Astfel mi-am făcut un habit tracker în jurnalul pe puncte, un fel de grilă a obiectivelor mele, iar în fiecare zi a săptămânii bifez ce am făcut sau nu în ziua aceea.

În habit tracker am:

- elemente ce ţin de relaţia mea cu Dumnezeu şi de lucrurile pe care mi le-am propus pentru a avea continuitate în relaţia cu El. Aşa cum aproape zilnic îmi sun părinţii sau dau mesaje prietenilor foarte apropiaţi, aşa îmi doresc ca zilnic să clădesc un pic câte un pic apropierea de Dumnezeu, pentru a avea intimitate cu sensul existenţei mele, cu creatorul meu. Aici am trecut: rugăciunea de dimineaţa şi de seară, lectura unui capitol din Noul Testament şi participarea săptămânală la slujba Liturghiei şi a Maslului. Tot aici mai sunt câteva detalii, dar nu sunt trecute în habit tracker şi nu le voi scrie nici pe blog.

-elemente ce ţin de obiectivul meu privind mişcarea şi hrana sănătoasă: un suc de fructe, un ceai, o salată, minim 6000 de paşi, 20 de minute de mişcare energică (acestea fac parte din regula 20-20-20 a lui Robin Sharma), dans, fără zahăr, fără făină, fără cafea.

-aspecte pe care dacă nu le fac îmi provoacă un stres: sunat-vizitat părinţi, bunica mea.

-diverse: să fac patul, să las chiuveta goală seara (cele două gesturi care mie îmi dau o stare de bine, aşa cum am scris aici)

-bunăstare mentală: 20 de minute de lectură ultra-folositoare şi 20 de minute de planificare (din regula 20-20-20 a lui Robin Sharma), 30 de pagini de lectură de plăcere, fără cheltuieli, să fiu o apariţie plăcută, decentă (despre obiectivul acesta am scris aici). fără Facebook, făcut puţină ordine prin casă, să scriu în jurnal, lucrat la planurile privind viitorul meu.

Ştiu că sunt foarte multe, dar majoritatea sunt făcute în calupuri şi nu-mi iau foarte mult timp :). E mult până îţi setezi intenţia de a le face/avea în vedere, iar subconştientul are grijă să-ţi reamintească de ele.

Ce pot spune că am făcut săptămâna aceasta pentru obiectivele mele? Le-am bifat în mare parte, pe unele le-am făcut pe sfert şi e mai mult decât nimic, iar altele, pentru simplul fapt că au fost acolo, mi-au atras atenţia să mă străduiesc să le fac (sau să NU le mai fac, cum e cu statul de aiurea pe Fb).

Mai exact: pe Facebook am stat foarte puţin, chiar dacă nu am făcut 6000 de paşi zilnici, măcar am mers pe jos şi am lăsat maşina acasă, chiar dacă nu m-am înscris încă la cursul de dans, am dat câteva telefoane să cer detalii privind cursul, cafea am băut mai puţină, cele 30 de pagini de lectură de plăcere se bifează ultra-rapid pe drumul dus-întors la muncă etc.

Nu mă mai întind, ci zic atât KEEP GOING!

Succes!

Irina

9 comments:

  1. Bafta in toate, dar care e faza cu cafeaua? De ce sa renunti la asa o placere? Ai tensiune mare?este fara cofeina sau foarte slaba:).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mersi, Anca! Am scris de ce trebuie sa renunt la ea acum ceva zile, beam foarte multa si-mi accentueaza anxietatea si tremurul mainilor. Desi citesc acum o carte (Alimente care ucid creierul) si cica de vina pentru tremurici si spaima este glutenul :)). Cafeaua decofeinizata e o insulta pentru mine, plus ca procesul de scoatere a cofeinei din bobul de cafea este chimic, deci este si foarte nociva... Te puuup!

      Delete
    2. A da imi amintesc:), dar...de la tensiune prea mica mor neuronii, asa ca... cred ca nu pot intelege, pentru ca sa bei cafea este una din placere constante ale vietii, si desi o bem zilnic, si de mai multe ori pe zi, de fiecare data e o placere:)

      Delete
    3. O sa mai beau ocazional :), deci clar vom bea la Iasi una impreuna! :D

      Delete
  2. eu am tensiune mica!nu stiam ca-mi mor neuronii de la ea!:))
    mult succes, Irina, sunt sigura ca amandoua vom privi cu incantare in urma, la sfarsitul anului!
    ne auzim maine dimineata!:) ;)

    ReplyDelete
  3. Cafeaua ma tine pe linia de plutire...cand e post si nu beau sunt destul de not me...si eu folosesc un tabel pt obiceiurile mele zilnice si unul pt fete...dar se pare ca tot pe ultimul loc raman. Apreciez chestia pe care o faci cu mersul pe jos si faina...succes

    ReplyDelete
  4. eu ma împac f bine cu o ceașcă de cafea dimineață. ah mai nou o beau fără zahar sau miere....:))))

    ReplyDelete
  5. Buna, Irina, sunt Anca Moreanu.
    Te citesc constant si ma ajuti f mult cu tot ce postezi.
    Sa iti ajute Domnul in toate!
    O imbratisare mare

    ReplyDelete