Saturday, September 30, 2023

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de substanță, valoare, sau chiar sens uneori, mă simt datoare ca om, ca soră, fiică, ca profesor să trag un semnal de alarmă.

Recent, doi foști elevi de-ai mei, s-au urcat pe un vagon de tren staționat ca să facă selfiuri pentru Instagram și au fost electrocutați. Deși dintr-o clasă care mi-au produs multe supărări, ei doi erau copii care într-un fel sau altul mi-au câștigat simpatia, fiind copii deosebiți. Doar că, teribilismul, anturajul, societatea asta care parcă nu vrea să aducă nimic bun pentru viitor, dar și ceasul rău și vrăjmașul omului, i-au pus să facă o nefăcută. Au urcat pe tren și au fost electrocutați. Unul ars în procent de 80%, celălalt 20%. Amândoi erau pasionați jucători de baschet și boboci de liceu.

Acum ceva ani, tot ca urmare a unei astfel de tragedii petrecută în țară, i-am luat deoparte pe frații mei și le-am spus ca, sub nici o formă, să nu aibe curiozitatea sau să cedeze grupului de a se urca pe un vagon de tren, fie el scos din uz, deoarece acolo exista curent de înaltă tensiune care efectiv te va carboniza dacă te prinde în raza lui.

Nu știu dacă acestor copii, care aveau capacitatea intelectuală de a pricepe un astfel de mesaj, nu le-a spus vreodată cineva că e periculos să facă așa ceva. Că nu e bine să intri în zone în care scrie PERICOL, sau ACCESUL INTERZIS. Oricare ar fi situația, cred că ar trebui să le vorbim mai des copiilor să aibă grijă de ei, să nu se expună inutil unor situații care le-ar putea afecta viitorul, iar uneori să-i coste chiar viața.

Îmi doresc ca, cu această postare, dacă aveți copii prin preajmă, fie că-s ai dvs., sau lucrați într-un mediu cu copii, să vă încurajez să le acordați câteva minute din timpul vostru pentru a discuta despre acest subiect...

Gânduri bune!

Irina

1 comment:

  1. Doamne, Doamne...

    Avem o foarte mare responsabilitate față de copii.

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...