Friday, August 9, 2013

O viata mai simpla - Pe internet


Sursa foto Google

De fiecare data cand ma pun in fata calculatorului am senzatia falsa ca oh, am atatea de facut: de citit si scris mailuri, de urmarit noutatile de pe Facebook, de scris pe forum, de scris pe blog, de moderat comentarii, de verificat Pinterest-ul, de citit actualizarile de pe blogurile preferate, de citit articole pe "n" teme care sa ma inspire, de sortat, sters, scris, mutat informatia de pe/in calculator si tot asa.

Consider ca, cu cat e mai mare haosul in virtual, cu atat ti-e mai greu sa te concentrezi pe lucrurile cu adevarat importante pe care le ai de facut la calculator. 

Mi-a luat ceva timp sa realizez ca si la calculator se pot imparti activitatile si ca unele au o importanta mai mare, iar altele nu. Spre exemplu sa vizualizez noutatile de pe Facebook nu prea ma ajuta. Da, cateodata se gasesc niste informatii bune, pretioase, dar prea rar si prea putin. Sa tin in lista persoane pe care nu le cunosc, iar nu ma ajuta prea mult. Exceptii sunt, iar ca exemplu am una din putinele mele prietene de suflet pe care am cunoscut-o pe... Facebook :).

Asa ca ce voi face eu pentru a-mi simplifica viata pe internet?
  • Pentru inceput voi iesi de pe grupurile de pe Facebook. Am si inceput sa fac acest lucru si am ramas in foarte putine, pe grupurile unde stiu exact despre ce e vorba, stiu in mare parte persoanele care sunt si ele in acel grup si avem un scop comun in a activa in acel spatiu. M-am scos fara mila din vreo 6 grupuri cu care nu ma identificam si-mi mancau minute pretioase din viata.
  • Ca tot sunt la Facebook am facut urmatoarele: am mai sters din "prieteni" virtuali, am debifat la o mare parte din cei ramasi vizualizarea activitatii acestora pe pagina mea principala si am dat unlike la multe pagini. Masurile acestea sunt un compromis intre a sterge si a pastra contul de FB.
  • Am doua adrese de messenger, iar una din ele o voi sterge. Voi incerca sa reduc si numarul de casute de email. Momentan folosesc des doar doua dintre ele, asa ca celorlalte nu le vad rostul.
  • Incerc sa am inboxul de la mail gol. Sortez ce nu se poate sterge, iar restul "delete". Fara atasamente emotionale :). Apoi dezabonare de la toate newseletter-ele, pentru ca, sa va spun un secret: nu citesc nici macar unul!
  • Din blog-roll vreau sa scot blogurile inactive.
  • Pe laptop: sortat la sange informatia. Am sa pun in aplicare un sfat primit candva de la Marilena si am sa pun pe dvd-uri pozele si lucrarile mele de licenta si disertatie, iar restul va fi pus pe hard-ul extern dupa ce va fi triat si sortat. Am sute de giga de poze si carti pastrate in speranta ca imi vor folosi "candva". Anii trec si vad ca acel "candva" nu mai vine...
  • Pe hard-ul extern la fel, sortat si impartit si pus cat mai limpede pe categorii informatia.
  • Pe Pinterest, unde mi-e asa usor sa ma las dusa de val (in ideea: oh, ce idei frumoase, hai sa dau "follow board" sa fiu la curent si cu alte idei la fel de geniale). Mi-am dat seama intr-o zi ca primesc un torent de noi idei odata la cateva ore, iar eu n-am putut sa le pun in practica nici macar pe cele pe care le-am salvat la preferate. Asa ca am dat si dau in continuare "unfollow boards".
In concluzie o viata mai simpla in online inseamna pentru mine:
  • Pe Facebook - sa nu fiu in grupuri inutile, sa nu am ca prieteni persoane pe care nu le cunosc, sa nu fiu la curent cu intreaga activitate a celor pe care ii am in lista, sa nu dau like la orice pagina;
  • Cat mai putine, daca nu chiar una, adrese de messenger si de email;
  • Casuta de email sa fie de preferat goala, iar mailurile pe care nu le putem sterge (chitante, conturi pe anumite pagini etc.) sa le sortam in foldere;
  • Un blog-roll doar cu blogurile pe care le urmaresc si sunt active;
  • Pe memoria laptopului - sortare si reducere de informatie;
  • Pe memoria externa - sortare si reducere informatie;
  • Pe Pinterest - mai putine "folllow boards" si cat mai multe "pune in practica ideea" :).
Despre viata mai simpla pe internet am mai scris pe blog. In postarea aceasta am tradus un articol de pe un blog strain in care se prezentau cateva idei despre cum sa petrecem mai putin timp in fata calculatorului. Iar aici am scris cateva concluzii, dupa ce facusem o pauza de 15 zile cu Facebook-ul.

Cam acestea sunt ideile mele, pe care le-am si aplicat, sau pe care vreau sa le aplic. Sper sa va foloseasca si voua. Lista o las deschisa si poate imi mai dati voi si alte idei pentru a ne simplifica viata in virtual si a gasi timpul necesar sa facem ceea ce ne propunem atat in off-line cat si on-line. Asa ca va astept cu pareri!

5 comments:

  1. Irinuca sunt intru totul de acord cu tine. Eu facebook-ul il deschid o data pe luna. Prietenii mi-i tin aproape prin alte mijloace.
    P.S. Am pus dulceata marti la posta, cred ca astazi ajunge la tine:*

    ReplyDelete
  2. O treaba inteligenta. S acunosti prioritatile, sa faci ordine si apoi sa te tii de noile reguli :)
    Succes

    ReplyDelete
  3. Ancuta, asa e... Trebuie sa ne pretuim prieteniile si sa incercam sa le hranim in mod "natural".

    Alicee, multumesc si bine ai venit la mine pe blog!

    ReplyDelete
  4. am citit articolul asta in putinele mele momente petrecute pe internet in saptamanile de concediu. M-ai motivat si acuma demisionez si eu din grupurile FB care nu mi se mai potrivesc. Adrese de email am numai una, pe masura ce citesc emailurile le sterg, cu blogroll-ul mi-a fi mai greu ca inca nu ma descurc prea bine in campul bloguitului... multam de inspiratie!

    ReplyDelete
  5. Carmen, ma bucur ca ti-a placut si te-a motivat. Eu ma simt mai "usoara" de cand am aplicat ce am scris in articolul de mai sus. Mai e de lucru, dar stiu ca o voi scoate la capat. Succes!

    ReplyDelete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...