Tuesday, February 28, 2017

Strategii pe care oamenii de succes le folosesc - Robin Sharma


  1. Investesc în educaţie în loc de distracţie
  2. Nu sunt dependenţi de telefoanele mobile şi de alte formare de distragere
  3. Sunt atenţi (focused).
  4. Sunt într-o formă fizică foarte bună.
  5. Se înconjoară cu persoanele potrivite.
  6. Înţeleg că succesul este un joc al numerelor.
  7. Sunt dedicaţi.
  8. Îşi ţin promisiunile.
Idei preluate din acest material video.

Tuesday, February 21, 2017

Stabilirea obiectivelor - Robin Sharma

"Obiectivele vagi duc la rezultate vagi."

(notiţe pe marginea acestui material video)



1. Marile 5 obiective - La începutul fiecărui an întreabă-te; "care sunt cele 5 lucruri care trebuie să se întâmple astfel încât acest an să fie cel mai bun an din viaţa mea?". Priveşte lista cu aceste 5 puncte zi de zi şi înaintează în atingerea lor în fiecare săptămâna.

2. Cele 5 obiective zilnice - O viaţă de succes are legătură cu ce faci în fiecare zi. Zilele tale sunt viaţa ta în miniatură. Ai grijă de fiecare zi şi viaţa ta va deveni ea singură de succes. Dacă vei reuşi să ai zilnic 5 mici reuşite, la sfârşitul lunii (după 30 de zile), vei avea 150 de mici victorii. La sfârşitul anului sunt 150 x 12 luni de mici victorii.

Succes!

Cu prietenie,

Irina de la mare

Tuesday, February 14, 2017

Cum să dobândeşti măiestria - Robin Sharma




  • Să ai încredere în viziunea ta chiar şi când cei din jurul tău te fac nebun.
  • Înconjoara-te cu persoanele potrivite.
  • Cu cât e mai măreţ visul, cu atât e mai importantă echipa ta.
  • Pune-ţi la punct lumea interioară. Nu poţi inspira lumea, dacă "fântâna" ta interioară e goală...
  • Ia-ţi angajamentul măiestriei - devino atât de bun în ceea ce faci încât să-ţi creezi propriul tău sistem economic. Piaţa va plăti întotdeauna pentru măiestrie.
  • Stabileşte-ţi rutine bune. Pune-ţi la punct obiceiurile.
  • Fii motivat de o cauză care să nu aibă a face cu banii. Găseşte o motivaţie care să te influenţeze la nivel emoţional astfel încât să trăieşti pentru o cauză mai mare decât tine.
Idei extrase din acest material video.

Friday, February 10, 2017

Ce am făcut săptămâna aceasta pentru planurile/obiectivele mele?

Salutare, dragilor!

După cum s-a putut observa pe blog, mă gândesc intens cum să fac să devin cât mai eficientă cu tot ceea ce vreau sa fac. Am în vedere multe aspecte la care vreau să lucrez şi care dacă nu-s bifate, în special în punctele CHEIE, parcă se duc tăvălug toate de râpă.



Cele câteva arii extrem de importante pentru mine sunt: relaţia mea cu Dumnezeu, relaţia mea cu cei foarte apropiaţi (familia), sănătatea mea fizică şi psihică. De aici derivă practic tot ce mi-am propus să fac anul acesta, am tot scris pe subiect diferite idei, cei care citiţi aici ştiţi deja. Ca să-mi iau practic un ANGAJAMENT faţă de planurile şi obiectivele mele, va trebui să stau axată mai mult pe ele, adică să le privesc mai des, zilnic, pentru că:

"Suntem ceea ce facem în mod repetat. De aceea măiestria nu este un act, ci o deprindere." Aristotel

Astfel mi-am făcut un habit tracker în jurnalul pe puncte, un fel de grilă a obiectivelor mele, iar în fiecare zi a săptămânii bifez ce am făcut sau nu în ziua aceea.

În habit tracker am:

- elemente ce ţin de relaţia mea cu Dumnezeu şi de lucrurile pe care mi le-am propus pentru a avea continuitate în relaţia cu El. Aşa cum aproape zilnic îmi sun părinţii sau dau mesaje prietenilor foarte apropiaţi, aşa îmi doresc ca zilnic să clădesc un pic câte un pic apropierea de Dumnezeu, pentru a avea intimitate cu sensul existenţei mele, cu creatorul meu. Aici am trecut: rugăciunea de dimineaţa şi de seară, lectura unui capitol din Noul Testament şi participarea săptămânală la slujba Liturghiei şi a Maslului. Tot aici mai sunt câteva detalii, dar nu sunt trecute în habit tracker şi nu le voi scrie nici pe blog.

-elemente ce ţin de obiectivul meu privind mişcarea şi hrana sănătoasă: un suc de fructe, un ceai, o salată, minim 6000 de paşi, 20 de minute de mişcare energică (acestea fac parte din regula 20-20-20 a lui Robin Sharma), dans, fără zahăr, fără făină, fără cafea.

-aspecte pe care dacă nu le fac îmi provoacă un stres: sunat-vizitat părinţi, bunica mea.

-diverse: să fac patul, să las chiuveta goală seara (cele două gesturi care mie îmi dau o stare de bine, aşa cum am scris aici)

-bunăstare mentală: 20 de minute de lectură ultra-folositoare şi 20 de minute de planificare (din regula 20-20-20 a lui Robin Sharma), 30 de pagini de lectură de plăcere, fără cheltuieli, să fiu o apariţie plăcută, decentă (despre obiectivul acesta am scris aici). fără Facebook, făcut puţină ordine prin casă, să scriu în jurnal, lucrat la planurile privind viitorul meu.

Ştiu că sunt foarte multe, dar majoritatea sunt făcute în calupuri şi nu-mi iau foarte mult timp :). E mult până îţi setezi intenţia de a le face/avea în vedere, iar subconştientul are grijă să-ţi reamintească de ele.

Ce pot spune că am făcut săptămâna aceasta pentru obiectivele mele? Le-am bifat în mare parte, pe unele le-am făcut pe sfert şi e mai mult decât nimic, iar altele, pentru simplul fapt că au fost acolo, mi-au atras atenţia să mă străduiesc să le fac (sau să NU le mai fac, cum e cu statul de aiurea pe Fb).

Mai exact: pe Facebook am stat foarte puţin, chiar dacă nu am făcut 6000 de paşi zilnici, măcar am mers pe jos şi am lăsat maşina acasă, chiar dacă nu m-am înscris încă la cursul de dans, am dat câteva telefoane să cer detalii privind cursul, cafea am băut mai puţină, cele 30 de pagini de lectură de plăcere se bifează ultra-rapid pe drumul dus-întors la muncă etc.

Nu mă mai întind, ci zic atât KEEP GOING!

Succes!

Irina

Tuesday, February 7, 2017

Clubul 5 AM şi formula lui 20-20-20 - Robin Sharma

Anul 2017 se pare a fi un generator de noi noutăţi, ca să zic aşa, la care nu m-am gândit. Se pare ca va trebui să renunţ la multe în vederea de a obţine altele. Va trebui să renunţ la obiceiuri proaste fie ele alimentare, sau relaţionale, la sedentarism, la dulciuri şi făină albă, la compromisuri, la imposibilitatea de a spune "nu", la neîncrederea în mine etc. Cu cât mă gândesc mai mult la lucrurile astea, cu atât îmi apar mai multe materiale sub nas care să confirme ce gândesc. Un exemplu sunt notiţele de mai jos extrase prin vară dintr-un material video cu autorul Robin Sharma (poate fi vizionat aici), sau acest articol de pe Blogul de familie care îmi confirmă că doi ani de stat pe scaun m-au adus aici (da, fac 2 ani în martie de când sunt pe postul actual de muncă unde a fost aproape numai muncă de birou, stat pe scaun).


Dar să trec la subiect şi să notez ideile de care vă vorbeam:

"Războinicii spartani avea un o idee după care se ghidau: cine transpiră mai mult în antrenament, va pierde mai puţin sânge în război.

Fie că eşti antreprenor, artist, brutar, profesor, mamă, măturător de stradă, atunci când ieşi în lume e o necesitate să dai lumii ce ai tu mai bun.

Majoritatea dintre noi ne trăim zilele "by default"/din inerţie, lăsăm viaţa să ne trăiască într-un mod reactiv.

Soluţia e să ne vedem ce fel de luptători/războinici şi să ne pregătim în intervalul 5-6 AM zilnic fizic/psihic/emoţional/spiritual.

Un secret este formula lui 20-20-20.

1. Primele 20 de minute, imediat după ce te-ai trezit, FĂ MIŞCARE, antrenează-te intens: acest obicei va face enorm pentru tine. Studiile demonstrează că acest antrenament va crea o farmacie chimică a excelenţei: creierul îşi va elibera DOPAMINĂ - neutrotransmiţătorul motivaţiei, vei reduce nivelul de CORTIZON din creier: hormonul FRICII, creierul va elibera SEROTONINĂ, datorită căreia chiar de eşti morocănos vei începe să te simţi bine, vei elibera BDNF (detalii puteţi găsi aici) - un hormon miraculos care ajută creierul prin vindecarea celulelor dăunate de stress (BDNF - prescurtarea pentru brain-derived neurotrophic factor, acţionează asupra anumitor neuroni din sistemul nervos central şi în sistemul nervos periferic ajutând la supravieţuirea neuronilor existenţi şi încurajarea dezvoltaării unor noi neuroni şi sinapse).

Cu aceste prime 20 de minute îţi rescrii practic CREIERUL, îţi creşti ritmul metabolic, te pregăteşti de luptă şi rezistenţă împotriva stresului.

2. Următoarele 20 de minute - PLANIFICI, îţi stabileşti ce vrei să faci, acest gest fiind generator de SPERANŢĂ şi POZITIVISM în faţa zilei ce ţi se aşterne înainte. Acest pas este necesar pentru că DEPENDEŢA DE ÎMPRĂŞTIERE/FACTORII PERTURBATORI ESTE MOARTEA PRODUCTIVITĂŢII CREATIVE (Addiction to distraction is the death to creative production).

3. Ultimele 20 de minute - ÎNVEŢI ceva nou, studiezi ceva util pentru tine. cine învaţă mai mult câştigă mai mult. (The more you know, the more you can achieve)."

Ce îmi place mie la Robin Sharma e că este atât de bine documentat şi face lucrurile să pară atât de realizabile, încât te întrebi de ce mai stai pe gânduri?

Mă gândesc serios să implementez şi eu acest 20 20 20 în viaţa mea, cu mici retuşuri... :). Aici mai am câteva idei pe care le voi prezenta zilele următoare.

Succes şi bunăvoie, dragi prieteni!

Jurnal de mulțumire ♥

Doamne, apreciez mult şi Îţi mulţumesc ♥ : ♥ pentru sănătate; ♥ pentru ziua de ieri, e mai important să dai decât să iei. Și mai îm...