Friday, September 27, 2013

Dulceata si otet de mere

... sau despre cum am vrut sa le fac pe amandoua si ce am reusit.

In dorinta de a ma folosi de ce am la indemana, am cules din curte de la parinti niste mere. E un mar pitic, care face mere mici, tari si acrisoare. Cum sunt incapatanata si setata pe ideea ca pana la un punct orice lucru merge folosit in orice situatie, am vrut sa fac o reteta de dulceata de mere gasita pe net. Reteta care ma inspirase era aceasta de pe blogul Laurei Sava.

Nu stiu ce cantitate de mere era, dar eu le-am scos cotoarele, le-am taiat bucatele, le-am pus intr-un vas cu apa peste noapte, iar a doua zi le-am pus la fiert cu aproximativ 1.5 kg de zahar, un pliculet de zahar vanilat, doua mandarine pitice taiate felii, doua batoane de scortisoara si un plic de Gel Fix. Am fiert la ele pana mi-a pierit orice entuziasm, am scos cateva cani din zeama aceea care nu se mai lega si care mi-am dat seama ca era prea multa, iar dupa cateva ore a inceput sa se transforme in ceva ce parea a gem/dulceata. Dupa ce s-a racit am constata ca s-a intarit cam mult si va fi cam greu de intins pe paine dulceata mea. Dar chiar si-asa, mi-am zis ca o voi folosi la prajituri, pentru ca este foarte aromata. Mi-au iesit cam 2 borcane de 400 de gr de gemo-dulceata.

Canile de zeama pe care le-am scos in timp ce fierbea dulceata mea, le-am pus in alt vas pe care l-am pus la fiert. Intentionam sa fac un sirop, dar si acesta s-a intarit si a iesit ca un jeleu, frumos si ca textura si ca gust.

Si tot din ciclul "experiemente in bucatarie", am zis din cotoarele de mar sa incerc sa fac otet de mere. Am pus cotoarele intr-un vas adanc de sticla, le-am acoperit cu apa si am pus cam doua cani de zahar la aproximativ 1.5 l de apa. Le-am lasat cateva zile asa, acoperite cu o farfurie, pana am vazut ca incepe sa fermenteze. Am filtrat lichidul si l-am pus intr-o carafa pe care am acoperit-o cu tifon, ca sa mai fermenteze in continuare. Momentan miroase usor a otet si are o culoare frumoasa aurie. Reteta dupa care m-am ghidat orientativ am luat-o de aici - "Cum sa faci otet de mere din resturi".

Sper ca usor-usor sa ma dau si eu pe brazda cu conservele pentru iarna :).

No comments:

Post a Comment

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...