Wednesday, December 16, 2015

Ce cărţi am citit în anul 2015

Mă gândeam zilele astea să fac o listă a cărţilor citite în 2015 şi am rămas profund uimită să văd că am acoperit 31 de titluri. 31 de titluri in aproximativ 12 luni înseamnă cam 2 cărţi jumate pe lună. Ceea ce e... bine!

Cum scriam aici şi în multe alte postări, am un program destul de încărcat. Dar în toată această vânzoleală a vieţii, singura mea deconectare, singura mea „plăcere” nevinovată e lectura, deci îmi fac timp pentru ea cât de des pot. 

Am strecurat timp pentru această activitate oricând am găsit ocazia: seara înainte să adorm, dimineaţa la prima oră înainte să fug la muncă, sâmbăta dimineaţă, dar şi duminica dimineaţă mai lenevesc un pic în pat lecturând. Când nu-s cu maşina, citesc în mijloacele de transport în comun (aşa am terminat rapid cărţile doamnei Doina Blaga, în perioada aceea aveam maşina stricată şi am mers mult cu transportul în comun). Când stau la rând undeva nu pierd vremea uitându-ma pe pereţi, sau iritându-ma că se mişcă încet funcţionarele de la ghişeu, sau că persoane ULTRA grăbite care nu stau la rând se bagă în faţă, ci citesc. Pentru asta am mereu câte o carte în geantă.

Cu alte cuvinte: se poate! Într-o vreme, când lucram în ture, aveam target să citesc 50 de pagini într-o zi şi asta se traducea în timp cam la o oră. Ştiu că şi atunci citeam mult (în 2014). De atunci însă n-am mai reuşit acest lucru şi tactica mea actuală e să „fur” orice secundă în care nu am ce face.

Concluzia mea este că se poate, dacă vrei. Cred cu tărie că oricine poate citi măcar o pagină pe zi, măcar un rând, o frază, o propoziţie. Iar în vremurile acestea când abundă oferta de carte, parcă e şi păcat să nu citeşti.

Ce am citit anul acesta:
  • Calea interioara. Cotidianul ca exerciţiu - Karlfried Graf Durckheim
  • Salvarea sufletului meu - Margareta Spânu-Cemârtan
  • Amintiri din Siberia - Margareta Spânu-Cemârtan
  • Siberia de acasă - Margareta Spânu-Cemârtan
  • Noile minuni ale Sf.Ioan Rusul
  • Secrete de familie. Cum se moştenesc traumele. Detalii despre carte aici.
    • Problemele psihologice obstacol pe calea vieţii duhovniceşti - o carte de reper în viaţa mea. Aşa cum cartea "Cum să îmbunătăţim relaţiile cu părinţii" a fost o piatră de hotar pentru mine, la fel şi cartea aceasta a trasat o linie între ce făceam şi ce ar trebui să fac. Dacă vreţi să aflaţi despre falsa pietate, despre vinovăţia patologică, despre iubirea ca dependenţă şi cum interferează ele cu viaţa spirituală, vă recomand cartea. E doar 9 lei acum pe Libris şi au transport gratuit. Comanda aici.
      • Dragostea - Cum o dobândim, cum o păstrăm - Dimitry Semenik

      • Sufletul meu, temniţa mea - Arhim. Simeon Kraiopulous
      • Iubirea care ne urneşte - Pr.Constantin Coman (recomand orice apare sub acest autor, e delicios părintele)
      • Divorţul - Dimitry Semenik - o carte potrivită nu numai după ce treci prin această situaţie, ci bună de lecturat şi dacă eşti singur şi dacă urmează să te căsătoreşti.
      • Pace şi bucurie în Duhul Sfânt - Stareţul Tadei 
      • Îndrăznesc să trăiesc sănătos - Doina Blaga
      • Mă bucur că sunt femeie - Doina Blaga
      • Proiectul fericirii - Ruth Gretchen
      • The One Skill - Leo Babauta
      • Voica, Pontiful - Henriette Yvonne Stahl
      • O viaţă de ţărancă - Marghioliţa Uzun
      • Creşnitism de vacanţă - Pr. Constantin Necula
      • Viata in duh - Arhim. Emilianos Simonpetritul
      • Tâlcuire la Viaţa Sf.Nil - Arhim. Emilianos Simonpetritul
      • Virtutea iertării. Bărbatul şi femeia. Însoţirea lor - Daniel de la Rarău - o carte...wow. Eu merg des la mănăstirea Techirghiol şi merg des la mormântul părintelui Arsenie Papacioc pe care îl consider un sfânt şi căruia îi las deseori gândurile mele care mă frământă peste măsură. Într-una din dăţi mă întrebam despre veşnicul subiect al relaţiilor dintre femei şi bărbaţi. De ce uneori nu merge, sau ce face procesul acesta de relaţionare aşa de dificil. După ce am gândit aceste lucruri acolo am intrat în pangarul mănăstirii şi m-am oprit fix asupra acestei cărţi. Conţinutul ei e fantastic... descrie cum neiertarea cu care ne încărcăm din copilărie şi până la maturitate ne sabotează relaţiile... despre ce putem face ca să depăşim aceste probleme... etc. O recomand cu căldură!
      • Hristos, prietenul clipelor de grea încercare - O carte medicament, o carte de întărire.
      • Laudă Maicii Domnului - O carte la fel de bună ca cea de mai sus. Două cărţi care ne arată lucrarea PRACTICĂ pe care o are Hristos şi Maica Domnului în viaţa noastră.
      • Moştenirea lui Hristos - Diacon Andrei Kuraev
      • Focus - Daniel Goleman - mă aşteptam la o carte wow cum a fost "Inteligenţa emoţională", dar n-a fost nici pe departe, n-am găsit aproape nimic util în ea...
      • Cum să ne desăvârşim în Hristos - Maica Rafaela - o viziune practică şi aplicabilă a vieţii duhovniceşti în vremurile noastre.
      • Singurătatea - o altă cale wow. Un capitol din această carte a fost iar revelator pentru mine. Se numeşte "Despre cununiile legate", dar e un titlu ironic. Explică psihologic, ştiinţific cum  cei care nu reuşesc să lege o relaţie, sunt de fapt persoane traumatizate într-un anumit moment al vieţii lor şi care se sabotează prin toate căile ca să nu se ataşeze emoţional iar de cineva care poate disparea (e vorba aici de cei care au rămas orfani, care au fost duşi la orfelinate, care au avut părinţi care i-au părăsit pentru o perioadă mai scurtă sau lungă de timp). O găsiţi aici.
      • Îngerul rănit
      • Jurnal duhovnicesc - aici detalii
      • Dacă puterile sunt pe sfârşite
      Cele subliniate sunt cărţi pe care le-aş recomanda, sau chiar reciti cândva. Pentru restul titlurilor, vă pot da detalii dacă sunteţi interesaţi de ele, eu am scris pe cât am simţit la fiecare titlu.

      Voi ce aţi citit anul acesta? Ce titluri aţi recomanda mai departe?

      12 comments:

      1. eu am citit ingrozitor de putin anul acesta.Pur si simplu nu am simtit nevoia, parca am ajunsla saturatie. Poate recuperez la anul. Mi-au atras atentia cateva titluri de pe lista ta, o sa mi le comand si eu.

        ReplyDelete
        Replies
        1. Perioade si perioade...si eu am avut perioade ori cand am fost prea obosita sa mai rasfoiesc vreo carte, ori tot asa suprasaturata... Momentan simt nevoia de o pauza de cartile ortodoxe, sa cites mai putin si sa aplic mai mult, sau sa gasesc doar carti care mi-ar fi de mare folos, cum au fost cele pe care le-am subliniat mai sus. Sa vad ce voi citi in schimb!

          Delete
      2. multumesc. am preluat si eu cateva titluri de la tine.

        ReplyDelete
      3. da, asa simt si eu, imi doresc sa stau mai bine cu practica :).

        ReplyDelete
      4. Tot 31 si eu, din targetul de 50 pe care mi l-am setat in Goodreads. Cam slabut, sper sa mai recuperez. Anul viitor o sa citesc mai mult, anul asta prea m-am concentrat pe tot felul de prostii si am uitat sa-mi mai acord timp mie.

        ReplyDelete
        Replies
        1. Eu m-am lasat sa citesc cat pot si la final cand am tras linie m-am bucurat de total. Daca imi propuneam un target, l-as fi pus si eu mai sus de 40 de carti... Eu sper ca si la anul sa citesc macar pe atatea titluri.

          Delete
      5. Wow, ce de carti ai citit! Bravo! Eu nu ma apuc sa ma gandesc ce am citit anul asta, ca mi se face rusine:). Am avut si eu o perioada de saturatie fata de cartile ortodoxe, dupa o perioada foarte lunga in care am citit aproape numai asa ceva. Acum le combin cu literatura clasica sau contemporana si parca ma folosesc mai mult de ele atunci cand le citesc, sunt ca un medicament. Am ochit si eu cateva titluri la tine in lista, multumesc!

        ReplyDelete
        Replies
        1. La fel si eu, Nico! Vreau sa mai citesc si literatura fie ea clasica sau contemporana, uite, cum a fost cartea aceea de la tine a lui Khaled Hoseini...

          Delete
        2. He, ti-am mai trimis una, tot a lui, nu stiu daca a ajuns la tine:)

          Delete
        3. :)Anul trecut i-am lasat Mihaelei P cartea, cand ne-am intalnit la Bisoca.

          Delete

      Pericol de electrocutare!

      Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...