Tuesday, February 11, 2020

Gânduri pe puncte


  • sunt în medical. Deși mă simt mai bine, doctorița mea de familie mi-a recomandat repaus câteva zile. Am avut iar sentimentul acela de vină că stau acasă, când nu mi-e chiar atât de rău.
  • pe wk a trebuit să-mi fac un CV Europass. Da, nu aveam, nu-l actualizasem, nu am considerat că e necesar, fiind la același loc de muncă de 5 ani deja. Uitându-mă printre diplome mi-am adus aminte de toți acei ani de studiu, cât m-am consumat... și cât m-am consumat mai mult asupra lucrurilor nefăcute... Apoi la anii care au trecut de la ultima școală absolvită - 10 ani. 10 ani în care am avut timp să fac atâtea, dar nu am avut pic de viziune, nu am avut curaj, nu am avut încredere. Mintea mea a fost ocupată cu tot felul de lucruri, dar nici unul cu adevărat esențial. Am colege mai tinere decât mine care-și dau gradul 1, deja! Dar stau și mă gândesc... e bine să am gânduri din astea? Chiar nu mai poate fi făcut nimic?
  • timpul trece cu MARE repeziciune! 10 februarie, mâine-poimâine e deja martie...hai cu iunie, decembrie, la mulți ani 2021! Pentru mine, această scurgere așa puternică a timpului, are un efect interesant. Sunt tot mai ancorată în clipa de față, în ceea ce pot face acum. Cele mai multe planuri le fac pentru cel mult un mâine, sau o săptămâna în avans...
  • în cartea ce o citesc acum - ”Atomic Habits”, am ajuns la un capitol în care vorbește despre mediul în care ne putem forma un obicei. Că suntem mult mai predispuși la a face ceva ce ne dorim, pozitiv, dacă mediul respectiv ne transmite indiciile necesare spre înfăptuirea acelui lucru: un spațiu dedicat scrierii, un spațiu dedicat pentru a face mișcare, un spațiu dedicat creativității... Nu era ceva nou pentru mine, dar e mereu binevenită o reamintire. Spre exemplu, când ajung la muncă și mă pun la birou, oricât de obosită sau împrăștiată sunt, sunt mult mai predispusă la a lucra și a bifa lucrurile de făcut, fie ele legate de job, sau chiar personale (programări spre ex.), decât în orice alt loc. Mi-aduc aminte și de atelierul de pictură/desen din liceu. Era un spațiu gol, cu capre (nu capre vii, ci e vorba de niște băncuțe speciale pentru desen) și șevalete, în față obiectele sau modelul ce urma a fi desenat/pictat și cam atât. Când intram în sala aceea știam că doar asta putem face, nu-și făcea nimeni acolo temele, sau nu țineam niciodată acolo o oră de limba română...
  • azi mi-am făcut ordine în documentele personale, în facturi, bonuri etc. Apropos, voi cum le țineți? Anii aceștia de muncă de la serviciul actual m-au făcut (mai) organizată pe două segmente importante: banii și documentele. Acasă am un sistem asemănător cu bibliorafturile de la școală, spre exemplu... cum s-ar ține o comisie din școala, așa îmi țin eu documentele. Mi-am luat un biblioraft mare și în dosare mai mici am pe căprării: contracte, diplome, facturi... Zilele acestea am avut răgazul să le pun și într-o (oarece) ordine cronologică și să-mi fac chiar și însemnări la fiecare dosar, cu ce conține, un fel de cuprins. Am găsit cu ocazia asta niște lucruri de care uitasem, spre exemplu o diplomă neridicată de la un curs de formare... De la contabilă am mai prins un ”hint” - să fac o copie xerox la bonuri. Ce-i drept, am bonuri mai vechi, de la diverse facturi, care s-au șters. Nu vreau să o dau în paranoia, dar într-o țară ca România, mereu în reformă, nu e puțin probabil să te trezești că n-ai achitat cine știe ce, deci mai bine să ai dovada plății la dosar!
  • mai recomand un ceai, luat de la DM când am început cu răcelile: Immune protection, cu ceva vitamina C, echinacea și cireșe. Foarte aromat și nu e scump deloc (se găsește acolo la standul cu ceaiuri).

  • sunt acasă, am fost destul de productivă azi. Am ascultat pe fundal ultimul episod al Danei Budeanu, apoi niște materiale cu Jordan Peterson. Vreau să și ies puțin să fac piața. Am găsit manualul de la mașina de făcut pâine (apropos, am uitat să scriu aici că am început să folosesc iar mașina de făcut pâine, după ani de zile) și am găsit în carte și două rețete de prăjituri. Vreau să încerc una din cele două.
  • azi e 11.02. Au început să curgă mesajele: rata dvs., factura dvs., scadența la... Când o veni vremea aia când o să primesc și mesaje cu: contul dvs.a fost alimentat cu 1000 de lei bonus la nu știu ce...? :))
  • afară bate un vânt foarte puternic. După câteva zile cu ger, s-a încălzit iar în Constanța.
  • poate mă urnesc să fac și postarea cu darul de blog.
Cele bune,

Irina

4 comments:

  1. insanatosire grabnica!
    Concediul de odihna are rolul lui - odihna face mai mult bine decat multe pastile - bucura-te, odihneste-te si sa revii in forte mari.
    Pt vitamina C, acum ceva ani mi-am cules macese singura de pe coclauri. Nu are niciun gust :)))). Anul trecut nu, dar am congelata catina (inca o ultima sticla, ii dau cep deseara ;) ).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc! M-am odihnit... Catina e foarte buna, insa eu am facut odata exces si am ramas cu o greata care se trezeste cand simt gustul ala pregnant de catina. Am luat recent capsule de catina cu spirulina, dar n-am simtit efectul lor...

      Delete
  2. Replies
    1. Sunt mai bine! M-am intors la lucru, mi-a prins bine odihna! Te pup si eu si multumesc de gand!

      Delete

Pericol de electrocutare!

Aș fi vrut să scriu pe blog despre un subiect mai vesel, sau plăcut, dar cum pe mai toate canalele media găsim mult conținut lipsit de subst...